Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovník rychlosti: nový Aston Martin Virage

aktualizováno 
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Aston Martin přichází po supersportu One-77, čtyřdveřovém kupé Rapide a mini vozu Cygnet s dalším úplně novým modelem. Nový Aston se jmenuje Virage a je to výkonné luxusní kupé, které se zařadí mezi stávající modely DB9 a DBS.

Aston Martin Virage | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Virage vyplní mezeru mezi dvěma stávajícími astony. A to jak výkony, tak i cenou. Novinka je výkonnější a dražší než Aston Martin DB9, na druhou stranu bude dostupnější než model DBS, na kterého ztrácí i výkonovými parametry.

Aston Martin Virage

Aston Martin dokáže vyprodukovat oku lahodící vozy a novinka Virage není výjimkou. Nový model svým designem navazuje na stávající modely, elegance má tedy na rozdávání. Designéři britské automobilky se tentokrát vyvarovali jakýchkoliv výstředností, nový aston tedy působí o poznání konzervativněji, než mírně extravagantní supersport One-77.

Autosalon Ženeva 2011

Současně s kupé virage představil Aston Martin i jeho otevřenou variantu, tradičně pojmenovanou Volante. Dnes tak módní pevnou skládací střechu ale nemá, kabriolet je věrný klasické plátěné zatahovací střeše.

Aston Martin Virage

Virage bude v prodeji nejen jako dvoumístné kupé, ale také v konfiguraci 2+2. Přes hojné použití hliníku, hořčíkové slitiny nebo kompozitů je hmotnost vozu 1 785 kilogramů. Kabriolet Volante je s hmotností 1 890 kilogramů ještě o 100 kilo těžší.

Aston Martin Virage, jehož jméno znamená francouzsky zatáčku, není žádný drobeček. Na délku měří 4 703 mm a na šířku 2 061 mm včetně zrcátek. Kupé je vysoké 1 282 mm, otevřená verze Volante je vyšší o sedm milimetrů. Rozvor činí 2 740 mm. Vedle pasažérů pojme kupé Virage i 184 litrů zavazadel, kabriolet pouze 152 litrů.

 

Aston Martin Virage

Virage pohání šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 365 kW, tedy 490 koní. Maximálního výkonu motor dosahuje při 6 500 ot./min. Nový aston je tedy výkonnější než model DB9 (350 kW), ale méně výkonný než model DBS (380 kW). Maximální točivý moment 570 Nm dosahovaný při 5 750 ot./min je shodný s modelem DBS.

Novinka od Aston Martinu atakuje třísetkilometrovou hranici, ručička tachometru se ale zastaví těsně pod, na hodnotě 299 km/h. Z nuly na stovku vystřelí nové superkupé za 4,6 sekundy. Virage používá šestistupňovou automatickou převodovku Touchtronic 2 s možností manuálního řazení pádly pod volantem.

Aston Martin Virage

Samozřejmostí jsou přední bi-xenony s integrovanými LED světly pro denní svícení a pro upozornění na změnu směru. Zadní svítilny jsou také vyrobeny technologií LED. Diodové svítilny si našly místo i na boku vozu nad průduchy od motoru.

Pořádné sportovní kupé musí mít rozměrné kola, v základu jsou tedy dvacetipalcové ráfky připravené pro pneumatiky Pirelli P Zero. Nechybí všemožní pomocníci řízení. Vůz je vybaven dynamickou kontrolou stability DSC, adaptivními tlumiči ADS, elektronickou distribucí brzdné síly EBD, brzdovým asistentem EBA nebo kontrolou trakce.

Očekává se základní cena kolem 210 000 eur, tedy v přepočtu přibližně šesti milionů korun.

Autoři:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.