Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovník rychlosti: nový Aston Martin Virage

aktualizováno 
Ženeva (Od zvláštního zpravodaje iDNES.cz) - Aston Martin přichází po supersportu One-77, čtyřdveřovém kupé Rapide a mini vozu Cygnet s dalším úplně novým modelem. Nový Aston se jmenuje Virage a je to výkonné luxusní kupé, které se zařadí mezi stávající modely DB9 a DBS.

Aston Martin Virage | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Virage vyplní mezeru mezi dvěma stávajícími astony. A to jak výkony, tak i cenou. Novinka je výkonnější a dražší než Aston Martin DB9, na druhou stranu bude dostupnější než model DBS, na kterého ztrácí i výkonovými parametry.

Aston Martin Virage

Aston Martin dokáže vyprodukovat oku lahodící vozy a novinka Virage není výjimkou. Nový model svým designem navazuje na stávající modely, elegance má tedy na rozdávání. Designéři britské automobilky se tentokrát vyvarovali jakýchkoliv výstředností, nový aston tedy působí o poznání konzervativněji, než mírně extravagantní supersport One-77.

Autosalon Ženeva 2011

Současně s kupé virage představil Aston Martin i jeho otevřenou variantu, tradičně pojmenovanou Volante. Dnes tak módní pevnou skládací střechu ale nemá, kabriolet je věrný klasické plátěné zatahovací střeše.

Aston Martin Virage

Virage bude v prodeji nejen jako dvoumístné kupé, ale také v konfiguraci 2+2. Přes hojné použití hliníku, hořčíkové slitiny nebo kompozitů je hmotnost vozu 1 785 kilogramů. Kabriolet Volante je s hmotností 1 890 kilogramů ještě o 100 kilo těžší.

Aston Martin Virage, jehož jméno znamená francouzsky zatáčku, není žádný drobeček. Na délku měří 4 703 mm a na šířku 2 061 mm včetně zrcátek. Kupé je vysoké 1 282 mm, otevřená verze Volante je vyšší o sedm milimetrů. Rozvor činí 2 740 mm. Vedle pasažérů pojme kupé Virage i 184 litrů zavazadel, kabriolet pouze 152 litrů.

 

Aston Martin Virage

Virage pohání šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 365 kW, tedy 490 koní. Maximálního výkonu motor dosahuje při 6 500 ot./min. Nový aston je tedy výkonnější než model DB9 (350 kW), ale méně výkonný než model DBS (380 kW). Maximální točivý moment 570 Nm dosahovaný při 5 750 ot./min je shodný s modelem DBS.

Novinka od Aston Martinu atakuje třísetkilometrovou hranici, ručička tachometru se ale zastaví těsně pod, na hodnotě 299 km/h. Z nuly na stovku vystřelí nové superkupé za 4,6 sekundy. Virage používá šestistupňovou automatickou převodovku Touchtronic 2 s možností manuálního řazení pádly pod volantem.

Aston Martin Virage

Samozřejmostí jsou přední bi-xenony s integrovanými LED světly pro denní svícení a pro upozornění na změnu směru. Zadní svítilny jsou také vyrobeny technologií LED. Diodové svítilny si našly místo i na boku vozu nad průduchy od motoru.

Pořádné sportovní kupé musí mít rozměrné kola, v základu jsou tedy dvacetipalcové ráfky připravené pro pneumatiky Pirelli P Zero. Nechybí všemožní pomocníci řízení. Vůz je vybaven dynamickou kontrolou stability DSC, adaptivními tlumiči ADS, elektronickou distribucí brzdné síly EBD, brzdovým asistentem EBA nebo kontrolou trakce.

Očekává se základní cena kolem 210 000 eur, tedy v přepočtu přibližně šesti milionů korun.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Nissan vytvořil auto pro Evropany. Ti ho nechtěli, a tak definitivně končí

Nissan Pulsar

Nissan si na prodeje v Evropě nemůže stěžovat, meziročně mu rostou. Prodeje táhnou hlavní modely Qashqai, Juke a...

Terénní král městských bulvárů přijíždí v novém. S hvězdami na stropě

BMW X5 4. generace

BMW X5 je za 19 let své existence už v podstatě ikona. Na silnici stále běžně potkáváme i modely první generace, nyní...

Peugeot chystá nádherný kombík. Bude to lék na SUV-mánii?

Peugeot 508 SW 2019

Po jarní premiéře sedanu 508 představil Peugeot jeho praktičtější variantu kombi. Obě varianty jsou velmi povedené a...

Najdete na iDNES.cz