Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovníkům veteránů se svírá srdce

  14:15aktualizováno  14:15
Překotná likvidace starých aut láme srdce hlavně milovníkům veteránů. Ti nejenže přijdou o levný zdroj náhradních dílů, ale také jim nenávratně zmizí cenná historická auta, která jsou pro ně velkou láskou.

Ilustrační foto | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

"Zmizí cenné kusy především z padesátých a šedesátých let. Nemyslím si, že by ještě někdo měl na dvoře třeba pragovku, ale takový pěkný starý fiat nebo poválečná škodovka se tam ještě najdou a právě těch je škoda," říká Jiří Weger z Veteran Car Clubu v Plzni.

"Je to smutné. Veterány jsou pro nás takříkajíc srdcová záležitost. Jenže mnoho lidí si nemůže dovolit držet ještě další staré auto někde na dvoře, protože povinné ručení není levná záležitost, a tak dají auto sešrotovat," doplňuje Jiří Weger.

A milovníci veteránů nejsou rozhodně žádnou zanedbatelnou skupinou nadšenců. Jen plzeňský Veteran Car Club má více než 150 členů.

Na vrakovištích končí i trabanty, které jsou stále osudovým autem pro stovky lidí po celé republice. "Nemám přesný přehled, kolik lidí muselo nechat v Plzni trabanty zlikvidovat. To se pozná až podle toho, kolik jich zruší členství. Je to škoda, protože zmizí mnoho krásných vozů. Jenže řada našich členů si prostě nemůže dovolit platit tak drahé povinné ručení i za auta, kterými nejezdí," míní Milada Šambergerová, předsedkyně plzeňského Trabant klubu.

Podle jejích slov se také může stát, že bude nedostatek některých náhradních dílů. "Trabantářům budou chybět třeba zadní kyvné nápravy. Ty už se nevyrábí a na vrakovištích se pak jejich cena může závratně vyšplhat," obává se Milada Šambergerová.

Autoři:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Další z rubriky

Stará auta zhodnotí peníze lépe než banka. Nejlepší je uleželé porsche

Pod stromem u cesty se roky skrývalo odložené Porsche

Bankéři ze Stuttgartu mají skvělý tip pro všechny investory, kteří se v důsledku neustálého snižování úroků poohlížejí...

Autofotka týdne: Maserati s nanukem toho moc nevyhrálo, bylo však první

Maserati Eldorado

V čem bylo Maserati Eldorado první? Když se s ním vydal před šedesáti lety věhlasný Stirling Moss na závodní trať v...

Vitara končí s atmosférou. Motor ze staré školy modernímu SUV nepasuje

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara je v kategorii SUV pojem, poprvé vyjela před třiceti lety. Postupně vznikla již ve čtyřech generacích,...

Najdete na iDNES.cz