Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Milovníkům veteránů se svírá srdce

  14:15aktualizováno  14:15
Překotná likvidace starých aut láme srdce hlavně milovníkům veteránů. Ti nejenže přijdou o levný zdroj náhradních dílů, ale také jim nenávratně zmizí cenná historická auta, která jsou pro ně velkou láskou.

Ilustrační foto | foto: Lukáš Bíba, MF DNES

"Zmizí cenné kusy především z padesátých a šedesátých let. Nemyslím si, že by ještě někdo měl na dvoře třeba pragovku, ale takový pěkný starý fiat nebo poválečná škodovka se tam ještě najdou a právě těch je škoda," říká Jiří Weger z Veteran Car Clubu v Plzni.

"Je to smutné. Veterány jsou pro nás takříkajíc srdcová záležitost. Jenže mnoho lidí si nemůže dovolit držet ještě další staré auto někde na dvoře, protože povinné ručení není levná záležitost, a tak dají auto sešrotovat," doplňuje Jiří Weger.

A milovníci veteránů nejsou rozhodně žádnou zanedbatelnou skupinou nadšenců. Jen plzeňský Veteran Car Club má více než 150 členů.

Na vrakovištích končí i trabanty, které jsou stále osudovým autem pro stovky lidí po celé republice. "Nemám přesný přehled, kolik lidí muselo nechat v Plzni trabanty zlikvidovat. To se pozná až podle toho, kolik jich zruší členství. Je to škoda, protože zmizí mnoho krásných vozů. Jenže řada našich členů si prostě nemůže dovolit platit tak drahé povinné ručení i za auta, kterými nejezdí," míní Milada Šambergerová, předsedkyně plzeňského Trabant klubu.

Podle jejích slov se také může stát, že bude nedostatek některých náhradních dílů. "Trabantářům budou chybět třeba zadní kyvné nápravy. Ty už se nevyrábí a na vrakovištích se pak jejich cena může závratně vyšplhat," obává se Milada Šambergerová.

Autoři:




Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.