Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mimoňské války: vytuněný favorit za 750 tisíc

aktualizováno 
Mimoňské války - sraz upravených vozů, který se odehrává od pátku do neděle na bývalém letišti Hradčany v Ralsku, je hlavně přehlídkou zručnosti a nápadů. I docela obyčejné auto se prý dá předělat na úžasnou "káru". Chce to ale dost invence, peněz a času.

Tuning Škody Favorit - mimoňské války | foto: ČTK

Karel Buzický, majitel jednoho z patnácti nejlépe upravených vozů, během deseti let přeměnil ojetého zašlého favorita v unikátní model. "Ani jeden díl na něm nezůstal originální, snad jen kus plechu na podlaze. Všechno ostatní je předělané podle vlastní koncepce," dodal.

Z auta zmizely všechny žlábky a prolisy. Má oblé hladké tvary a hlubokou červenou metalízu s příměsí stříbra. Pod kapotou je upravený závodní motor z felicie, původní není ani přístrojová deska nebo polstrování. Vůz je vybavený hudební soustavou se čtyřmi zesilovači a třinácti reproduktory. Nestartuje se klíčkem, ale tlačítkem v řadicí páce. Na mimoňském srazu se zařadil mezi nejlépe kompletně upravená auta.

Vyjíždí, jen když je hezky

Prohlédnout si ho z dálky ale nebylo skoro možné. Pořád byl totiž obsypaný kupou zvědavců. Na silnici ho člověk také nemá šanci potkat. "Není to auto na nákupy a do práce. Jezdím s ním jen na srazy, a také jen když je hezky," přiznal Buzický, čtyřicetiletý autoelektrikář z Děčína.

Tuning Škody Favorit - mimoňské války

Život bez svého přestavěného společníka si ani nechce představit. Nikdy by ho nemohl prodat a dělá mu dobře, když lidé nepoznají, že jde o upraveného favorita. "Každý totiž moc dobře ví, jak favorit vypadá. Srovnání je lehčí než u upravovaných zahraničních vozů," podotkl.

Kolik za úpravy zaplatil, prozradit nechtěl. Spočítal ale, že kdyby se někdo pokusil vyrobit duplikát, strávil by při tom dva roky života a potřeboval by k tomu 750 tisíc korun.

Exhibice skútrů

Podle pořadatelů dorazilo letos na sraz přes 6 000 aut a asi 20 000 účastníků. "Bude to zřejmě rekordní účast, je tu úplně plno," řekla za organizátory Monika Rydlová. Na programu srazu byly sprinty na čtvrt míle, volné jízdy, exhibice, kaskadérská vystoupení nebo takzvané gumování, při kterém řidiči roztočí kola svých vozů na místě.

Účastníci srazu soutěží také o nejlepší lak, interiér či audiotechniku, letos prvně měly vlastní exhibici i skútry.

Z kompletně upravených aut, takzvaných "libovek", vybrala porota patnáct nejdokonalejších. "Přestože aut tu je dost, najít opravdu pořádně upravené je těžké," přiznal porotce Ondřej Černý.

Alkohol a přelomený zub

Mimoňské války jsou v Ralsku počtrnácté. Minulé ročníky jsou spojeny s několika tragédiemi. V srpnu 2007 se smrtelnou nehodou a předtím i potom s těžkými zraněními. Mluvčí českolipské policie Ivana Baláková řekla, že policisté evidují přes 200 deliktů, hlavně alkohol za volantem, rychlou jízdu, ale i fyzické napadení a tři krádeže.

Mimoňské války 2009

"Není mezi nimi neštěstí nic závažného," podotkla Baláková. Policisté povolali hlídky z celého kraje a byli přímo v areálu letiště. Kontrolovali ale i auta při příjezdu a odjezdu na sraz.

Na letišti provedli 72 dechových zkoušek a v šesti případech objevili alkohol. Zaznamenali tam také několik drobných krádeží a jedno napadení, které skončilo přelomeným zubem.

Na silnicích zkontrolovali policisté přes 400 aut. Osm řidičů bylo pod vlivem alkoholu. Rychlost v obci, jednou dokonce o skoro 70 kilometrů v hodině, překročilo 150 motoristů a 52 řidičů se dopustilo jiných přestupků, nebyli připoutáni nebo jejich auto nebylo zcela v pořádku. Policisté jim uložili pokuty v celkové výši přes 102 000 korun. "V policejní cele skončil jen jeden řidič, který neměl řidičský průkaz a porušil zákaz řízení," dodala Baláková.

Mimoňské války - fotogalerie na Rajčeti:

Mimoňské války

Autor: fildis.race.net

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.