BMW koupilo značku Mini od anglické skupiny Rover Group v roce 1994 a od té doby vyvinula tři generace Mini, které na trh uváděla zhruba v šestiletém odstupu. Pro Brity znamená tento vůz zhruba to, co pro Němce Volkswagen Brouk. Nyní se Mini vyrábí v britském Oxfordu a v nizozemském městě Born.
Mini loni slavilo 60. narozeninyLegenda navštívila Prahu |
Současný model byl na trh uveden v roce 2014. Model je postaven na platformě UKL1. „Životnost platformy byla prodloužena,“ řekl mluvčí BMW Maximilian Schöberl agentuře Reuters. „Kvůli nákladům a brexitu,“ dodal.
Na výrobce automobilů stoupá tlak, aby uvolnili zdroje a investovali do vývoje a výroby elektrických, hybridních a autonomních vozů. Loni v březnu BMW oznámila, že do roku 2022 chce snížit náklady o 12 miliard eur (302,75 miliardy Kč), aby tak kompenzovala růst investic do nových technologií.
Vznik nové platformy se neobejde bez investice zhruba jedné miliardy eur do vývoje a výzkumu, uvedl analytik automobilového průmyslu Jürgen Pieper.
BMW nepřistoupí k velkým investicím, dokud nebude jasnější, jak skončí jednání EU a Británie o obchodní dohodě. Generální ředitel BMW minulý rok uvedl, že pokud by clo nepřevýšilo pět procent, na věci by se příliš nezměnilo. V případě vyšších cel by BMW podle něj zvážilo větší přesun výroby do Nizozemska.
V roce 2018 bylo v Bornu vyrobeno 211 660 vozů Mini, o šestnáct procent více než předcházející rok. V Británii jich za stejný rok vyrobili 234 501.
2. srpna 2019 |