Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mini narostlo a už není mini. Clubman má šest dveří a tříválec

aktualizováno 
Mini pod křídly BMW prosperuje a modelová nabídka je tak široká, že v ni snad už chybí jen supersport. Po pětidveřovém klasickém Mini tu máme nového clubmana, který nahradí ledajaký kombík. Název Mini už se ale pro nový model příliš nehodí.

Nový clubman je už klasickým kombi s pěti dveřmi. Tedy vlastně šesti. BMW totiž i u nového provedeni zachovalo dvě proti sobě otevírané zadní dveře po vzoru historického předchůdce. Minulý model měl zadní boční dveře jen pomocné a otevíraly se proti směru jízdy. To novinka už má na každé straně klasické boční dveře.

Fotogalerie

Clubman z toho důvodu povyrostl. Jestliže předchůdce neměří na délku ani čtyři metry, tak nový model má 4 253 milimetrů. Pro porovnání nová Škoda Fabia kombi měří na délku skoro stejně: 4 257 milimetrů. Rozměry narostly i do šířky i výšky. Široký je nový clubman 1 800 milimetrů a jeho výška je 1 441 milimetrů. To je oproti předchůdci změna o 117, respektive devět milimetrů.

Z většího rozvoru 2 670 milimetrů (plus 123 milimetrů oproti předchůdci) profituje zejména prostor pro cestující. Problém by neměl být odvoz pětice pasažérů i na delší cesty. Zvětšil se i zavazadlový prostor. Předchůdce měl kufr s opravdu podměrečným objemem 260 litrů, novinka odveze o 100 litrů větší náklad. Po sklopení zadních sedadel se do nového clubmanu vejde 1 250 litrů.

Design se drží tradic, díky značné délce ale ztratilo nové mini pověstnou roztomilost. Přesto nelze upřít vozu jisté charisma, které řadě běžných kombíků chybí. Proporce působí vyváženěji než u nového mini s pěti dveřmi. Předek nového clubmanu zdobí tradiční kulaté světlomety, vůz má více než roztomilý, spíše poněkud vykulený výraz. Na zadních křídlových dveřích jsou originálně umístěny zadní svítilny.

Mini Clubman

I interiér ctí novodobou tradici značky Mini. Ovšem velký kruh ve středu přístrojové desky je vyplněn displejem zábavního a informačního systému, standardní ukazatele najdeme v kapličce před řidičem. Jako příplatková výbava je k dispozici i průhledový (head-up) displej.

Clubman se bude ucházet o zákazníky s trojicí motorů. Dva jsou zážehové, a jak velí současný trend, přeplňované. Současnému trendu se přizpůsobuje i tím, že základní motorizaci tvoří tříválec v provedení Cooper Clubman. Jeho objem je 1,5 litru a výkon 100 kW. Točivý moment dosahuje maxima 220 Nm.

Mini Clubman

Druhý benzinový motor je už čtyřválec s objemem dva litry. V provedení Cooper S Clubman poskytuje maximální výkon 141 kW a točivý moment vrcholí při 280 Nm (při overboostu 300 Nm). Naftový Cooper D Clubman má čtyřválec o objemu dva litry, který má výkon 110 kW a maximální točivý moment 330 Nm.

Všechny pohonné jednotky jsou spojené s šestistupňovou manuální převodovkou. Na výběr jsou i automatické osmistupňové převodovky. Jen základní tříválec může mít jen šestistupňový automat. Výbava zahrnuje možnost volby mezi třemi jízdními režimy: Mid, Sport a Green.

Maximální rychlost clubmanu s tříválcem dosahuje 205 km/h a zrychlení z nuly na 100 proběhne za 9,1 sekundy. Výrobce slibuje malý apetit, tedy spotřebu jen 5,1 litru benzinu na 100 km. To druhá zážehová jednotka je žíznivější (6,2 l/100 km), také ale nabídne lepší parametry. Maximální rychlost je 228 km/h a zrychlení je jen 7,2 sekundy. Naftové provedení je nejšetrnější, spotřebuje jen 4,1 litru nafty na 100 km. Naftový clubman jede až 212 km/h a zrychlí z nuly na sto za 8,6, respektive s automatem za 8,5 sekundy.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Stavění aut na polský způsob. Z Fordu Mustang je novodobá Warszawa

Warszawa M20 GT

Na auta značky Warszawa vzpomenou jen opravdoví pamětníci. Polská firma KHM Motor na ni chce odkázat netradiční kreací...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Škoda Vision RS: první ochutnávka nástupce Rapidu

Škoda Vision RS

Nástupce Škody Rapid se odhaluje. Koncept Vision RS automobilka ukáže na autosalonu v Paříži začátkem října a sériové...

Najdete na iDNES.cz