Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mini narostlo a už není mini. Clubman má šest dveří a tříválec

aktualizováno 
Mini pod křídly BMW prosperuje a modelová nabídka je tak široká, že v ni snad už chybí jen supersport. Po pětidveřovém klasickém Mini tu máme nového clubmana, který nahradí ledajaký kombík. Název Mini už se ale pro nový model příliš nehodí.

Nový clubman je už klasickým kombi s pěti dveřmi. Tedy vlastně šesti. BMW totiž i u nového provedeni zachovalo dvě proti sobě otevírané zadní dveře po vzoru historického předchůdce. Minulý model měl zadní boční dveře jen pomocné a otevíraly se proti směru jízdy. To novinka už má na každé straně klasické boční dveře.

Fotogalerie

Clubman z toho důvodu povyrostl. Jestliže předchůdce neměří na délku ani čtyři metry, tak nový model má 4 253 milimetrů. Pro porovnání nová Škoda Fabia kombi měří na délku skoro stejně: 4 257 milimetrů. Rozměry narostly i do šířky i výšky. Široký je nový clubman 1 800 milimetrů a jeho výška je 1 441 milimetrů. To je oproti předchůdci změna o 117, respektive devět milimetrů.

Z většího rozvoru 2 670 milimetrů (plus 123 milimetrů oproti předchůdci) profituje zejména prostor pro cestující. Problém by neměl být odvoz pětice pasažérů i na delší cesty. Zvětšil se i zavazadlový prostor. Předchůdce měl kufr s opravdu podměrečným objemem 260 litrů, novinka odveze o 100 litrů větší náklad. Po sklopení zadních sedadel se do nového clubmanu vejde 1 250 litrů.

Design se drží tradic, díky značné délce ale ztratilo nové mini pověstnou roztomilost. Přesto nelze upřít vozu jisté charisma, které řadě běžných kombíků chybí. Proporce působí vyváženěji než u nového mini s pěti dveřmi. Předek nového clubmanu zdobí tradiční kulaté světlomety, vůz má více než roztomilý, spíše poněkud vykulený výraz. Na zadních křídlových dveřích jsou originálně umístěny zadní svítilny.

Mini Clubman

I interiér ctí novodobou tradici značky Mini. Ovšem velký kruh ve středu přístrojové desky je vyplněn displejem zábavního a informačního systému, standardní ukazatele najdeme v kapličce před řidičem. Jako příplatková výbava je k dispozici i průhledový (head-up) displej.

Clubman se bude ucházet o zákazníky s trojicí motorů. Dva jsou zážehové, a jak velí současný trend, přeplňované. Současnému trendu se přizpůsobuje i tím, že základní motorizaci tvoří tříválec v provedení Cooper Clubman. Jeho objem je 1,5 litru a výkon 100 kW. Točivý moment dosahuje maxima 220 Nm.

Mini Clubman

Druhý benzinový motor je už čtyřválec s objemem dva litry. V provedení Cooper S Clubman poskytuje maximální výkon 141 kW a točivý moment vrcholí při 280 Nm (při overboostu 300 Nm). Naftový Cooper D Clubman má čtyřválec o objemu dva litry, který má výkon 110 kW a maximální točivý moment 330 Nm.

Všechny pohonné jednotky jsou spojené s šestistupňovou manuální převodovkou. Na výběr jsou i automatické osmistupňové převodovky. Jen základní tříválec může mít jen šestistupňový automat. Výbava zahrnuje možnost volby mezi třemi jízdními režimy: Mid, Sport a Green.

Maximální rychlost clubmanu s tříválcem dosahuje 205 km/h a zrychlení z nuly na 100 proběhne za 9,1 sekundy. Výrobce slibuje malý apetit, tedy spotřebu jen 5,1 litru benzinu na 100 km. To druhá zážehová jednotka je žíznivější (6,2 l/100 km), také ale nabídne lepší parametry. Maximální rychlost je 228 km/h a zrychlení je jen 7,2 sekundy. Naftové provedení je nejšetrnější, spotřebuje jen 4,1 litru nafty na 100 km. Naftový clubman jede až 212 km/h a zrychlí z nuly na sto za 8,6, respektive s automatem za 8,5 sekundy.

Autor:



Nejčtenější

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...



Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Test padělaných kapot na škodovku: jsou měkčí, nepasují a reznou

Senior ve škodovce nepřežil náraz do autobusu ve Vratimově. (21. července 2012)

S více či méně zdařilou napodobeninou se setkal každý. Ať už šlo o padělek značkového trička, bot, hodinek či šperků....

Vyznáte se v typech karoserií? S naším přehledem se z vás stane profík

Opel Astra Sports Tourer

Kombík od kabrioletu pozná snad každý. Víte však, co je třeba landaulet, nebo jak se liší roadster od targy? Přinášíme...

Další z rubriky

Nový jaguar je elektrický hatchback. Levnější a rychlejší než tesla

Jaguar I-Pace

Jaguar je první konvenční značkou, která vyrazila porazit „vetřelce“ Teslu na jejím domácím hřišti. Elektromobil I-Pace...

Nové BMW X4 přijíždí už po čtyřech letech. Stejné je jen na pohled

BMW X4

Mnichovská automobilka přivezla do Ženevy poněkud překvapivou automobilovou novinku: novou generaci modelu X4, která...

Nový Touareg potvrzuje, že Čína je nejdůležitějším automobilovým trhem světa

Volkswagen Touareg

Touareg patří k nejdůležitějším modelům značky Volkswagen, dodnes se jich vyrobilo přes milion. Nyní přichází jeho nová...

Najdete na iDNES.cz