Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mini narostlo a už není mini. Clubman má šest dveří a tříválec

aktualizováno 
Mini pod křídly BMW prosperuje a modelová nabídka je tak široká, že v ni snad už chybí jen supersport. Po pětidveřovém klasickém Mini tu máme nového clubmana, který nahradí ledajaký kombík. Název Mini už se ale pro nový model příliš nehodí.

Nový clubman je už klasickým kombi s pěti dveřmi. Tedy vlastně šesti. BMW totiž i u nového provedeni zachovalo dvě proti sobě otevírané zadní dveře po vzoru historického předchůdce. Minulý model měl zadní boční dveře jen pomocné a otevíraly se proti směru jízdy. To novinka už má na každé straně klasické boční dveře.

Fotogalerie

Clubman z toho důvodu povyrostl. Jestliže předchůdce neměří na délku ani čtyři metry, tak nový model má 4 253 milimetrů. Pro porovnání nová Škoda Fabia kombi měří na délku skoro stejně: 4 257 milimetrů. Rozměry narostly i do šířky i výšky. Široký je nový clubman 1 800 milimetrů a jeho výška je 1 441 milimetrů. To je oproti předchůdci změna o 117, respektive devět milimetrů.

Z většího rozvoru 2 670 milimetrů (plus 123 milimetrů oproti předchůdci) profituje zejména prostor pro cestující. Problém by neměl být odvoz pětice pasažérů i na delší cesty. Zvětšil se i zavazadlový prostor. Předchůdce měl kufr s opravdu podměrečným objemem 260 litrů, novinka odveze o 100 litrů větší náklad. Po sklopení zadních sedadel se do nového clubmanu vejde 1 250 litrů.

Design se drží tradic, díky značné délce ale ztratilo nové mini pověstnou roztomilost. Přesto nelze upřít vozu jisté charisma, které řadě běžných kombíků chybí. Proporce působí vyváženěji než u nového mini s pěti dveřmi. Předek nového clubmanu zdobí tradiční kulaté světlomety, vůz má více než roztomilý, spíše poněkud vykulený výraz. Na zadních křídlových dveřích jsou originálně umístěny zadní svítilny.

Mini Clubman

I interiér ctí novodobou tradici značky Mini. Ovšem velký kruh ve středu přístrojové desky je vyplněn displejem zábavního a informačního systému, standardní ukazatele najdeme v kapličce před řidičem. Jako příplatková výbava je k dispozici i průhledový (head-up) displej.

Clubman se bude ucházet o zákazníky s trojicí motorů. Dva jsou zážehové, a jak velí současný trend, přeplňované. Současnému trendu se přizpůsobuje i tím, že základní motorizaci tvoří tříválec v provedení Cooper Clubman. Jeho objem je 1,5 litru a výkon 100 kW. Točivý moment dosahuje maxima 220 Nm.

Mini Clubman

Druhý benzinový motor je už čtyřválec s objemem dva litry. V provedení Cooper S Clubman poskytuje maximální výkon 141 kW a točivý moment vrcholí při 280 Nm (při overboostu 300 Nm). Naftový Cooper D Clubman má čtyřválec o objemu dva litry, který má výkon 110 kW a maximální točivý moment 330 Nm.

Všechny pohonné jednotky jsou spojené s šestistupňovou manuální převodovkou. Na výběr jsou i automatické osmistupňové převodovky. Jen základní tříválec může mít jen šestistupňový automat. Výbava zahrnuje možnost volby mezi třemi jízdními režimy: Mid, Sport a Green.

Maximální rychlost clubmanu s tříválcem dosahuje 205 km/h a zrychlení z nuly na 100 proběhne za 9,1 sekundy. Výrobce slibuje malý apetit, tedy spotřebu jen 5,1 litru benzinu na 100 km. To druhá zážehová jednotka je žíznivější (6,2 l/100 km), také ale nabídne lepší parametry. Maximální rychlost je 228 km/h a zrychlení je jen 7,2 sekundy. Naftové provedení je nejšetrnější, spotřebuje jen 4,1 litru nafty na 100 km. Naftový clubman jede až 212 km/h a zrychlí z nuly na sto za 8,6, respektive s automatem za 8,5 sekundy.

Autor:


Témata: BMW, Mini, Škoda Fabia


Nejčtenější

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Další z rubriky

BMW Concept X7 iPerformance
BMW chce být luxusní, pro řady X7 a 8 zakládá novou divizi

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Mnichovská automobilka si pro autosalon ve Frankfurtu nachystala překvapivé odhalení. Chce lépe cílit na náročné zákazníky, proto přichází s novou značkou...  celý článek

TVR Griffith
Autofotka týdne: Osmiválec s manuálem, to je trumf oživené britské ikony

Značka TVR vstala z mrtvých, po létech pokusů o vzkříšení a slibů se představuje nový sporťák Griffith. Je to kompletně nové auto, na jehož vývoji se podílel...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.