Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mini nebo Maybach: Kdo je větší?

  14:01aktualizováno  14:01
Privilegium nejdelší evropské limuzíny si Maybach užíval jen dva roky. Teď zůstává v němém úžasu nad svým přemožitelem. Štafetu přebírá britské Mini. Nejdelší evropskou „limuzínou“ se stává Mini Cooper XXL.

Měří 6,3 metru a o deset centimetrů tak překonává delší z obou verzí maybacha.

Nepatrné prodloužení původního vozíku potřebuje jediné: třetí nápravu a kufr plný vody.

Na rozdíl od německé prestižní značky ale Mini neplánuje, že by se superdlouhým autem udělalo díru do světa.

Neuvažuje o sériové výrobě a smířilo se s tím, že zůstane u jediného kousku. Je to škoda, protože v mnoha detailech německého konkurenta překonává.

Nabízí-li maybach „zábavu na palubě“, je to jen slabý odvar toho, s čím se může chlubit Mini XXL. Přejí si pasažéři sledovat filmy na DVD nebo komunikovat s řidičem interním telefonem? To je u mini samozřejmost. Stejně jako interiér v (černé) kůži a nekonečně dlouhé místo pro nohy pro dva cestující na zadních sedadlech.

A zatímco pasažéři maybachu sledují filmy na „směšně malých“ obrazovkách, v mini je maxi plochá televize, která zcela odděluje prostor řidiče od bavících se cestujících na zadních sedadlech. Komu sledování filmů a popíjení šampaňského trochu stoupne do hlavy, může se jít osvěžit do bazénku v zadní části vozu. Do míst, kde má maybach jen obyčejný kufr.

Bazén je vůbec zlatým hřebem dlouhého mini. Má odnímatelnou střechu, která dovoluje jeho využití za každého počasí. O jeho parametrech automobilka nic bližšího neuvádí. Jen varuje před potápěním za jízdy. Důvod je zřejmý. Plavec by se mohl v zatáčce udeřit do hlavy a zůstat pod hladinou v bezvědomí. Ostatní cestující, zabraní do sledování televize, by si toho nemuseli všimnout.

Testy Mini

Mini Cooper S: souboj generací

Mini One D: šarmantní dorostenec

Mini XXL vzniklo na popud automobilky v tuningové firmě v Los Angeles, pod jeho kapotou je motor z nejsilnějšího Cooperu S. Z Ameriky putovalo do Atén, kde mělo 11. srpna premiéru v místním Galea klubu. Tady zůstane až do konce měsíce, pak se vydá na turné po Evropě a Asii.

Čtyřdveřové mini není na prodej. Pro potenciální majitele této značky, kteří si chtějí užít alespoň trochu z jeho luxusu, připravila automobilka nějaké to překvapení. Nově je možné objednat si do mini kožené potahy sedadel (1811 eur), ospoilerovat   jej „aerodynamickým paketem“ (za 1649 eur), nebo mu dopřát sedmnáctipalcová kola, na kterých se dá dojet i tehdy, když je pneumatika prázdná (1780-2600 eur).

I za tyto „maybachovské“ peníze však zůstane sériové mini docela malé. Což je koneckonců jeho největší výhoda.

Privilegium nejdelší evropské limuzíny si Maybach užíval jen dva roky. Teď zůstává v němém úžasu nad svým přemožitelem. Štafetu přebírá britské Mini.

Mini má odnímatelnou zadní část střechy, která dovoluje využití bazánku za každého počasí.

Měří 6,3 metru a o deset centimetrů tak překonává delší z obou verzí maybacha.

Nepatrné prodloužení původního vozíku potřebuje jediné: třetí nápravu a kufr plný vody.

Přejí si pasažéři sledovat filmy na DVD nebo komunikovat s řidičem interním telefonem? To je u mini samozřejmost.

Samozřejmostí je interiér v černé kůži a nekonečně dlouhé místo pro nohy pro dva cestující na zadních sedadlech.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.