Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mini Paceman: stylové kupé zvládne za příplatek i lehký terén

  10:24aktualizováno  10:24
Mini pod křídly BMW vzkvétá a hledá další možnosti, kam naroubovat svůj koncept malého prémiového auta. Po pětidveřovém Countrymanu tak přichází sportovnější kupé Paceman. I ten má terénní ambice, ale v základu jen v nejvyšší verzi. V jiném případě jen za příplatek.

Mini Paceman | foto: BMW Group

Je ale velmi pravděpodobné, že s novým mini se do terénu bude pouštět patrně jen minimum zákazníků. Atraktivní malé auto tak poslouží spíše na parádu při městském provozu. Terénní schopnosti navíc lehce omezuje o centimetr snížený podvozek oproti Mini Countryman.

Fotogalerie

A především, stejně jako countryman, má i paceman pohon všech kol jen za příplatek. Výjimkou jsou u countrymana nejvyšší benzinové a dieselové verze, u pacemana to má být případ jen té úplně nejvyšší Cooper S.

Paceman bude pro Mini, které patří pod koncern BMW, vyrábět rakouská továrna Magna Steyr. Stejný výrobce pak vyrábí už i model Countryman. V prodeji bude novinka od nového roku a Mini předpokládá, že by se mělo ročně prodávat až 20 000 kupé.

Novinka technicky vychází z modelu Countryman, z karoserie však mají oba modely stejnou jen přední část. Paceman má totiž nižší střechu, která se navíc směrem vzad výrazně svažuje. A hlavně, paceman je pouze třídveřové kupé. To ho posouvá do velmi úzké kategorie SUV kupé, kde mu bude konkurovat jen o poznání větší Range Rover Evoque v třídveřovém provedení.

S konkurenčním evoquem spojuje novinku i profil karoserie s výrazně ustupující linií bočních oken. Jenže evoque sází na ostré hrany a nové mini naopak na výrazně zaoblené kontury, čímž striktně dodržuje styl značky a na silnici si ho tak nikdo nesplete. Oproti klasickým modelům Mini je ale novinka o poznání delší. S délkou 4,1 metru se řadí o kategorii výše.

Mini Paceman

Mini Paceman je pouze čtyřmístný, což je ale adekvátní konfigurace pro jeho sportovní karoserii. Navíc užitné vlastnosti nejsou na auto této velikosti špatné. Zavazadelník pojme 330 litrů nákladu, po sklopení zadních sedaček pak až 1 100 litrů. Pro srovnání, větší countryman pojme jen o 20, respektive 90 litrů nákladu víc. Manipulaci s nákladem ale rozhodně nepomůže chybějící zadní pár dveří.

Novinka bude v prodeji se čtveřicí motorů, po dvou benzinových i vznětových. Základní Paceman Cooper s benzinovým motorem 1,6 litru sekunduje Cooperu S s přeplňovaným motorem stejného objemu. Slabší cooper dává 90 kW a maximum točivého momentu 160 Nm, Cooper S pak poskytne 135 kW a 240 Nm, respektive krátkodobě až 260 Nm.

Mini Paceman

Dynamika je slušná už u základního modelu: stovku zvládne za 10,4 sekundy a maximální rychlost je 192 kilometrů za hodinu. Přeplňovaný Cooper S dosáhne stovky za 7,4 sekundy a maximální rychlost je 217 kilometrů za hodinu. Slabší verze si v kombinovaném režimu řekne o šest litrů naturalu, silnější pak o 6,1 litru. Papírově tak ve spotřebě není téměř žádný rozdíl.

Z dieselů bude v nabídce Paceman Cooper D a Cooper SD. První má motor o objemu 1,6 litru, druhý má dvoulitrový motor. Základní vznětové provedení má maximální výkon 82 kW a točivý moment 270 Nm. Maximální rychlost je 187 kilometrů za hodinu a na stovku Cooper D zasprintuje za 10,8 vteřiny.

Mini Paceman

Silnější vznětový motor má výkon 105 kW a maximum točivého momentu 305 Nm. Paceman s tímto motorem zrychlí na stovku za 9,2 sekundy a maximální rychlost atakuje dvoustovku. V kombinovaném provozu si pak motor řekne o 4,6 litru nafty na 100 kilometrů, což je jen o dvě deci víc než u slabšího vznětového motoru.

Všechny uvedené údaje platí pro verze s šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání ale může být paceman ve všech variantách vybaven i šestistupňovým automatem. Jenže tím trochu utrpí dynamika a především vzroste spotřeba. Ta je téměř vždy o litr i víc vyšší.

Autor:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Milovník betonu. Morandiho mosty jsou krásné, ale moc nevydrží

04

Vzděláním inženýr, duchem architekt. Riccardo Morandi patřil k nejvýznamnějším italským tvůrcům 20. století, díky své...

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Kombík lady vypadá k světu. Atmosferická 1,8 zaujme, ale odradí cenou

Lada Vesta SW Cross

Ruská automobilka Avtovaz pod křídly aliance Renault-Nissan-Mitsubishi vzkvétá a chrlí jeden model za druhým....

Další z rubriky

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Konec dieselů. Volvo S60 Made in USA už je mít nebude

Volvo S60 2018

Volvo v nové šedesátkové řadě nejprve představilo kombík, na sedan přišla řada za půl roku až se slavnostním otevřením...

Najdete na iDNES.cz