Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mini Paceman: stylové kupé zvládne za příplatek i lehký terén

  10:24aktualizováno  10:24
Mini pod křídly BMW vzkvétá a hledá další možnosti, kam naroubovat svůj koncept malého prémiového auta. Po pětidveřovém Countrymanu tak přichází sportovnější kupé Paceman. I ten má terénní ambice, ale v základu jen v nejvyšší verzi. V jiném případě jen za příplatek.

Mini Paceman | foto: BMW Group

Je ale velmi pravděpodobné, že s novým mini se do terénu bude pouštět patrně jen minimum zákazníků. Atraktivní malé auto tak poslouží spíše na parádu při městském provozu. Terénní schopnosti navíc lehce omezuje o centimetr snížený podvozek oproti Mini Countryman.

Fotogalerie

A především, stejně jako countryman, má i paceman pohon všech kol jen za příplatek. Výjimkou jsou u countrymana nejvyšší benzinové a dieselové verze, u pacemana to má být případ jen té úplně nejvyšší Cooper S.

Paceman bude pro Mini, které patří pod koncern BMW, vyrábět rakouská továrna Magna Steyr. Stejný výrobce pak vyrábí už i model Countryman. V prodeji bude novinka od nového roku a Mini předpokládá, že by se mělo ročně prodávat až 20 000 kupé.

Novinka technicky vychází z modelu Countryman, z karoserie však mají oba modely stejnou jen přední část. Paceman má totiž nižší střechu, která se navíc směrem vzad výrazně svažuje. A hlavně, paceman je pouze třídveřové kupé. To ho posouvá do velmi úzké kategorie SUV kupé, kde mu bude konkurovat jen o poznání větší Range Rover Evoque v třídveřovém provedení.

S konkurenčním evoquem spojuje novinku i profil karoserie s výrazně ustupující linií bočních oken. Jenže evoque sází na ostré hrany a nové mini naopak na výrazně zaoblené kontury, čímž striktně dodržuje styl značky a na silnici si ho tak nikdo nesplete. Oproti klasickým modelům Mini je ale novinka o poznání delší. S délkou 4,1 metru se řadí o kategorii výše.

Mini Paceman

Mini Paceman je pouze čtyřmístný, což je ale adekvátní konfigurace pro jeho sportovní karoserii. Navíc užitné vlastnosti nejsou na auto této velikosti špatné. Zavazadelník pojme 330 litrů nákladu, po sklopení zadních sedaček pak až 1 100 litrů. Pro srovnání, větší countryman pojme jen o 20, respektive 90 litrů nákladu víc. Manipulaci s nákladem ale rozhodně nepomůže chybějící zadní pár dveří.

Novinka bude v prodeji se čtveřicí motorů, po dvou benzinových i vznětových. Základní Paceman Cooper s benzinovým motorem 1,6 litru sekunduje Cooperu S s přeplňovaným motorem stejného objemu. Slabší cooper dává 90 kW a maximum točivého momentu 160 Nm, Cooper S pak poskytne 135 kW a 240 Nm, respektive krátkodobě až 260 Nm.

Mini Paceman

Dynamika je slušná už u základního modelu: stovku zvládne za 10,4 sekundy a maximální rychlost je 192 kilometrů za hodinu. Přeplňovaný Cooper S dosáhne stovky za 7,4 sekundy a maximální rychlost je 217 kilometrů za hodinu. Slabší verze si v kombinovaném režimu řekne o šest litrů naturalu, silnější pak o 6,1 litru. Papírově tak ve spotřebě není téměř žádný rozdíl.

Z dieselů bude v nabídce Paceman Cooper D a Cooper SD. První má motor o objemu 1,6 litru, druhý má dvoulitrový motor. Základní vznětové provedení má maximální výkon 82 kW a točivý moment 270 Nm. Maximální rychlost je 187 kilometrů za hodinu a na stovku Cooper D zasprintuje za 10,8 vteřiny.

Mini Paceman

Silnější vznětový motor má výkon 105 kW a maximum točivého momentu 305 Nm. Paceman s tímto motorem zrychlí na stovku za 9,2 sekundy a maximální rychlost atakuje dvoustovku. V kombinovaném provozu si pak motor řekne o 4,6 litru nafty na 100 kilometrů, což je jen o dvě deci víc než u slabšího vznětového motoru.

Všechny uvedené údaje platí pro verze s šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání ale může být paceman ve všech variantách vybaven i šestistupňovým automatem. Jenže tím trochu utrpí dynamika a především vzroste spotřeba. Ta je téměř vždy o litr i víc vyšší.

Autor:




Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.