„Teď už se trochu ochladilo, takže je cestování příjemnější, ale když jsme startovali z Atén, bylo úmorné horko. Museli jsme měnit chladič,“ popisuje Voss z Mini.
Jen krátce po startu se chladič rozbil. Řecký novinář, který byl u startu expedice, ovšem rychle našel známého mechanika s dílnou doslova za rohem. Bleskově se podařilo sehnat náhradní a cesta mohla pokračovat. „Voda stále ještě někde uniká, ale dolévám opravdu jen trošičku,“ dodává Voss.
Klasické Mini Cabrio ještě doprovází Mini Cooper první generace modelu po opětovném uvedení značky na trh na počátku milénia.
Letos jedou Mini tuto dálkovou jízdu v režii samotné automobilky napříč Evropou potřetí, vůbec poprvé měli na itineráři Prahu. Ve čtvrtek večer přijeli, přespali, ráno se vyfotili s panoramatem Hradčan, před Tančícím domem a už frčí dál směr Drážďany. Čeká je ještě 1500 kilometrů, celkem najedou čtyři tisíce. Posádku tvoří kromě dvou řidičů ještě Amy Shore, světová superstar automobilové fotografie, podívejte se na její fantastické snímky do fotogalerie.
Z Atén vyrazili 25. července. Cílem je přístavní město Bristol, kde se od 8. do 11. srpna koná každoroční mezinárodní sraz International Mini Meeting (IMM). Letošní ročník je věnován oslavě 60. výročí značky.
„Na místo konání festivalu v okolí vesničky Easter Compton se sjedou výročí oslavující fanoušci z celého světa. Mnoho z nich na setkání přijede klasickým Mini,“ popisuje David Haidinger, mluvčí českého zastoupení BMW a Mini.
Mezinárodní sraz International Mini Meeting je po čtyři desetiletí oblíbeným místem setkávání fanoušků britské značky. Pravidelným hostem parkoviště festivalu je dnes také moderní MINI, které bylo uvedeno na trh před 18 lety. Setkání mezinárodní komunity se v domově Mini koná každých pět let. Vrcholem letošního festivalu je velká narozeninová oslava klasického Mini, která se koná v neděli 11. srpna 2019.
„Obě vozidla byla pro dálkovou cestu napříč Evropou speciálně upravena pouličním umělcem CHEBA, který žije v Bristolu,“ vysvětluje Haidinger.
Start z řeckého hlavního města, trasa přes Německo a cíl v Británii nejsou zvolené náhodou. Jsou poctou tvůrci klasického Mini Alecu Issigonisovi. Automobilový konstruktér měl řecké, britské a německé kořeny.
„Tým na trase do Bristolu projede celkem deseti evropskými zeměmi a městy, mezi nimž jsou Sofie, Bělehrad, Bratislava, Vídeň, Praha, Drážďany a Rotterdam,“ vypočítává Haidinger. Vozy se na cestě setkávají s fankluby značky. Ve Wolfsburgu mají naplánované setkání s klubem Broukařů a v Lipsku s Trabantisty. „Tento vůz celá desetiletí definoval podobu východního Německa a současně si také vydobyl status klasického automobilu,“ komentuje Haidinger.
Mini s Trabantem spojuje stejná koncepce s motorem a převodovkou vpředu napříč, předními poháněnými koly a samonosnou karoserií. Dnes je to asi nejběžnější řešení konstrukce v autoprůmyslu, ve době vzniku obou aut to ovšem bylo převratné řešení. A právě britskou i východoněmeckou legendu lze v tomto ohledu považovat za průkopníky.