Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Miniatura od Toyoty půjde do výroby, IQ se dostane i do Evropy

  9:36aktualizováno  9:36
Japonská automobilka Toyota Motor chce začít s výrobou ultra kompaktního vozu, který by dodávala na evropský trh. Chce tak vyjít vstříc vysoké poptávce po tomto typu vozidel, i když nepředpokládá, že se nový vůz na trhu objeví dříve než v roce 2009. Napsal ekonomický list Nikkei.

Toyota IQ | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

Automobil se bude vyrábět v Japonsku a v počáteční fázi půjde jen asi o 100 000 kusů ročně. O ceně zatím podnik nehovoří, uvažuje ale, že by auta mohl prodávat i na domácím japonském trhu.

Toyota nedávno předběhla americkou automobilku General Motors, a stala se tak největším výrobcem automobilů na světě.

Nový vůz vznikne modifikací prototypu IQ, který firma začátkem září představila na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu.

Prototyp kompaktu IQ má 2,98 metru na délku a je zhruba o 80 centimetrů kratší než subkompakt Yaris. Ten je klíčovým modelem, který Toyota na evropském trhu má. Přestože nový vůz je zaměřen hlavně na úsporu paliva, pohodlně by se do něj měli vydat čtyři lidé.

Vůz bude poháněn benzinovým motorem o obsahu jednoho litru, v nabídce se ale možná objeví i naftový motor. Zástupce Toyoty řekl, že k plánům firmy se nemůže vyjadřovat.

Toyota předpokládá, že do roku 2009 bude odbyt jejich vozů v Evropě růst o pět až deset procent ročně. Na příští rok předpovídá růst o pět procent.

Toyotě se v Evropě daří čím dál více a poptávce vychází vstříc větší nabídkou menších vozů s dieselovým motorem.

Autoři: ,




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.