Automobil se bude vyrábět v Japonsku a v počáteční fázi půjde jen asi o 100 000 kusů ročně. O ceně zatím podnik nehovoří, uvažuje ale, že by auta mohl prodávat i na domácím japonském trhu.
Toyota nedávno předběhla americkou automobilku General Motors, a stala se tak největším výrobcem automobilů na světě.
Nový vůz vznikne modifikací prototypu IQ, který firma začátkem září představila na mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu.
Prototyp kompaktu IQ má 2,98 metru na délku a je zhruba o 80 centimetrů kratší než subkompakt Yaris. Ten je klíčovým modelem, který Toyota na evropském trhu má. Přestože nový vůz je zaměřen hlavně na úsporu paliva, pohodlně by se do něj měli vydat čtyři lidé.
Vůz bude poháněn benzinovým motorem o obsahu jednoho litru, v nabídce se ale možná objeví i naftový motor. Zástupce Toyoty řekl, že k plánům firmy se nemůže vyjadřovat.
Toyota předpokládá, že do roku 2009 bude odbyt jejich vozů v Evropě růst o pět až deset procent ročně. Na příští rok předpovídá růst o pět procent.
Toyotě se v Evropě daří čím dál více a poptávce vychází vstříc větší nabídkou menších vozů s dieselovým motorem.