Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

"Minikachna" přiletí za rok

  14:15aktualizováno  14:15
Ještě menší bratříček úspěšného městského vozítka Citroënu C3, by měl spatřit světlo světa následující rok. Citroën C2 by se měl svými rozměry ještě více přiblížit legendárnímu "Ošklivému kačátku" (Citroënu 2CV).

Jak napovídá už samotné označení  hrdě se hlásí se k tomuto "francouzskému broukovi" jehož výrobu Citroën ukončil po veleúspěšné kariéře teprve před několika málo lety (v roce 1990 - příprava výroby první generace kachny začala již v roce 1936).

Citroën C2 bude po technické stránce přeci jenom o notný kus dále, půjde o 2-dveřový hatchback s kolmou dvojdílnou zadní stěnou. Základem by mu měl být zkrácený podvozek z "cé trojky", pohon bude obstarávat zážehový motor o objemu 1,1 litru a výkonu 60 koní (45kW).

Pro závodníky, kterým se tento motor bude zdát příliš malý a slabý bude v nabídce čtyřválec 1,4 litru nabízejícím výkon 73 koní  (54kW), spořínci jistě uvítají turbodiesel HDi 1,4 litru s přímým vstřikem paliva (Common rail) o výkonu 68 koní (51kW).

Dle dříve uveřejněných informací se očekává, že Citroën vytvoří i sportovní variantu vozu s dvoulitrovým motorem o výkonu 137 koní.


Nový Citroën C2 by se měl na trzích střetnout například s připravovaným Fordem Fiesta či s Toyotou Yaris, na českém trhu bude největším konkurentem rozhodně Škoda Fabia. Lidé z Citroenu navíc věří, že jejich nový vůz zaujme svou koncepcí připomínající malé MPV i potencionální kupce minivanů.


Koncernový bratranec nového "minicitrónku" Peugeot 107 bude mít posuvné boční dveře a vyšší stavbu, spatřit jsme jej mohli na letošním pařížském autosalonu pod jménem Peugeot Sésame.

 

Citroen C2

Autoři:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.