Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministerské limuzíny budou umět plavat a dostanou i ložnici

aktualizováno 
Audi, BMW ani Mercedes neposkytují vládním úředníkům dost klidu a prostoru na práci. Alespoň podle studentů designu z německého Pforzheimu. Proto navrhli podobu ministerské limuzíny, jak by mohla vypadat v roce 2029. Své návrhy poté odvezli ukázat do Berlína ministru dopravy.

Nápady mladých designérů z technické univerzity však nejsou určeny jen pro ministra dopravy Wolfganga Tiefensee. Na podzim se veřejnosti představí na autosalonu ve Frankfurtu.

"Nejdůležitějším uživatelem není řidič, ale pasažér. Proto je u tohoto projektu důležitější interiér než exteriér," popisuje svůj návrh Woong Choi, jeden ze studentů designu podílející se na projektu vládní limuzíny příštích desetiletí.

Podle něj není v dnešních limuzínách dost místa na to, aby se přepravovaná osoba pohodlně vyspala a aby měla zároveň komfort pro práci.

Z tohoto důvodu za skromným místem pro řidiče následuje oddělený a bohatě zvenčí prosvětlený prostor kombinující kancelář s ložnicí.

Další ze studentů Christian Holweck přišel s nápadem kabiny s mnohem delší životností, než je dnes obvyklé. Samostatným modulem jeho návrhu je motor, který by bylo možné lehce měnit a reagovat tak na nové trendy v technologiích. Ministrovi by pak dal výborný výhled z auta do všech stran. Kabina je za řidičem zvýšená a cestujícím vzadu nic nebrání v pozorování okolí.

Christina Kochová je přesvědčena o tom, že ministr dopravy by měl jít příkladem v používání nových technologií a zdrojů energie. Její velice aerodynamický projekt využívá elektrodynamických efektů magnetické dráhy. Vůz umí jezdit jak po kolejích, tak mimo ně.

limuzíny budoucnosti

Další obrázky a animace ZDE

Další z celkem jedenácti návrhů státnických korábů silnic sveze ministra nejen po silnici, ale také ho přepraví po vodě. Florian Richter potřebuje pro svůj koncept řeku nebo plavební kanál hluboký alespoň 60 centimetrů. Karoserie jeho plavidla-auta má v blatnících prostory pro zasunutí kol před vyplutím.

Josef Stängl rozdělil auto na řidičskou část s podvozkem a privátní kapsli, kterou si majitel kdykoliv do třeba najatého podvozku zasune. V kapsli má své místo její majitel a doma ji má uskladněnou připnutím k fasádě svého obydlí.

Studenti z Pforzheimu se opakují v tom, že auta budoucnosti budou jezdit na elektřinu. Jiný pohon svým návrhům nedali. A zároveň věří, že by měli jít ministři ostatním příkladem. Alespoň ve využívání nových technologií.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.