Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministerstva: Za antiradar pokuta 100 tisíc

  14:45aktualizováno  14:45
Používání antiradarů je protiprávní a bude posuzováno jako přestupek se sankcí až 100 tisíc korun. Shodli se na tom zástupci ministerstev dopravy a vnitra, sdělila mluvčí ministerstva dopravy Marcela Žižková. Sjednotil se tak výklad části nového silničního zákona.
Používání antiradaru se může pěkně prodražit - ilustrační foto

Používání antiradaru se může pěkně prodražit - ilustrační foto | foto: iDNES.cz

Pod hrozbou sankce je tak podle ní zakázáno používat jakýkoli antiradar, ať už aktivní či pasivní. Zástupci obou ministerstev se prý shodli na tom, že funkce radaru jako prostředku měřícího rychlost vozidel není pouze technická, ale především kontrolní.

"Antiradar pak ovlivňuje, případně přímo znemožňuje funkci radaru," doplnila Žižková.

"V podstatě se tak potvrdil názor ředitele dopravní policie Zdeňka Bambase, že využívání antiradarů je protiprávní a bude bráno jako přestupek," řekl Roman Skřepek z policejního prezidia, jehož zástupci s ministerstvem dopravy jednali.

Advokátka Kateřina Kuncová se závěrem policie a ministerstva nesouhlasí. Zákon se podle ní o antiradarech vůbec nezmiňuje. "Myslím si, že je to výmluva, poněvadž samozřejmě chtějí stíhat řidiče za rychlou jízdu," řekla Kuncová televizi Prima.

Antiradary používají běžní účastníci silničního provozu, aby se tak vyhnuli případnému postihu za překročení maximální povolené rychlosti. "Jde o pasivní zařízení, které s předstihem hlásí řidiči zvukovým signálem umístění radaru," upřesnil Skřepek.

Do 1. července, kdy začal platit nový silniční zákon, nesměl používat antiradar žádný účastník silničního provozu. Současná novela zakazuje jeho použití komukoli.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.