"Měli se odvolat na to, že zkoušku udělali a chybí jim jen doklad." Její nadřízený, ministr dopravy Jaromír Schling, hází vinu na parlament. "Schválil zákon bez přechodného ustanovení. Byla to výjimečná situace, kdy se státní správa nemohla včas připravit," řekl Schling. "Důležité je, že teď je již všechno v pořádku," zdůrazňuje Schlingova mluvčí. T o však není tak úplně pravda. Okresní úřady se s nedostatkem formulářů potýkají doteď a leckde je stále nemají. Například olomoucký okresní úřad má ještě tisíc nevyřízených žádostí a k dispozici má jen čtyři sta tiskopisů. "Čtyři měsíce jsme nedostali vůbec žádné tiskopisy, takže se nám tu nahromadilo tři tisíce nevyřízených žádostí. Vyřizujeme je doteď, protože nával řidičů se nedá zvládnout," uvedl vedoucí dopravně správní agendy na olomouckém okresním úřadu Miroslav Chytil. Nad výmluvou ministerstva dopravy kroutí kolegové z ostatních úřadů hlavou. "Naše tiskopisy si každý může hned v den platnosti zákona stáhnout z internetu," říká Josef Cincibus z oddělení informací pro veřejnost na ministerstvu pro místní rozvoj. "Už při přípravě novely zákona předpokládáme, že by se formuláře mohly změnit. Vždy je dostatečná časová rezerva se na tyto změny připravit," uvedl Jaroslav Třoska z tiskového odboru ministerstva financí. Vedení Asociace autoškol navíc tvrdí, že chyba ministerstva byla záměrná. "Cílem bylo, aby spřízněná tiskárna Sydokon, která formuláře vytiskla, dostala vydělat," řekl předseda Asociace Bedřich Liška. Ministerstvo svěřilo výrobu průkazů a dalších tiskopisů, zakázku za desítky milionů korun, Sydokonu bez výběrového řízení. Za to také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže udělil ministerstvu stotisícovou pokutu. "Asociace autoškol mě nezajímá. Nemám k tomu komentář," konstatoval ministr Schling. "Zpoždění nebyla žádná fatální závada. Co se týče porušení zákona o zadávání veřejných zakázek, to jsme vyřešili zaplacením pokuty. Teď je otázkou několika dnů, kdy bude na další dodávku tiskopisů vyhlášena veřejná obchodní soutěž," řekla mluvčí ministerstva.
Ministerstvo otálelo s formuláři - řidiči pak platili neprávem pokuty
"Měli se odvolat na to, že zkoušku udělali a chybí jim jen doklad." Její nadřízený, ministr dopravy Jaromír Schling, hází vinu na parlament. "Schválil zákon bez přechodného ustanovení. Byla to výjimečná situace, kdy se státní správa nemohla včas připravit," řekl Schling. "Důležité je, že teď je již všechno v pořádku," zdůrazňuje Schlingova mluvčí. T o však není tak úplně pravda. Okresní úřady se s nedostatkem formulářů potýkají doteď a leckde je stále nemají. Například olomoucký okresní úřad má ještě tisíc nevyřízených žádostí a k dispozici má jen čtyři sta tiskopisů. "Čtyři měsíce jsme nedostali vůbec žádné tiskopisy, takže se nám tu nahromadilo tři tisíce nevyřízených žádostí. Vyřizujeme je doteď, protože nával řidičů se nedá zvládnout," uvedl vedoucí dopravně správní agendy na olomouckém okresním úřadu Miroslav Chytil. Nad výmluvou ministerstva dopravy kroutí kolegové z ostatních úřadů hlavou. "Naše tiskopisy si každý může hned v den platnosti zákona stáhnout z internetu," říká Josef Cincibus z oddělení informací pro veřejnost na ministerstvu pro místní rozvoj. "Už při přípravě novely zákona předpokládáme, že by se formuláře mohly změnit. Vždy je dostatečná časová rezerva se na tyto změny připravit," uvedl Jaroslav Třoska z tiskového odboru ministerstva financí. Vedení Asociace autoškol navíc tvrdí, že chyba ministerstva byla záměrná. "Cílem bylo, aby spřízněná tiskárna Sydokon, která formuláře vytiskla, dostala vydělat," řekl předseda Asociace Bedřich Liška. Ministerstvo svěřilo výrobu průkazů a dalších tiskopisů, zakázku za desítky milionů korun, Sydokonu bez výběrového řízení. Za to také Úřad pro ochranu hospodářské soutěže udělil ministerstvu stotisícovou pokutu. "Asociace autoškol mě nezajímá. Nemám k tomu komentář," konstatoval ministr Schling. "Zpoždění nebyla žádná fatální závada. Co se týče porušení zákona o zadávání veřejných zakázek, to jsme vyřešili zaplacením pokuty. Teď je otázkou několika dnů, kdy bude na další dodávku tiskopisů vyhlášena veřejná obchodní soutěž," řekla mluvčí ministerstva.
Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano
„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu
Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...
Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG
Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně
Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...
Toyota slaví, je novou dvojkou českého trhu
Domácí automobilka Škoda Auto je prakticky neotřesitelnou jedničkou českého trhu s novými...
Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt
Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...
První jízda novou Dacia Duster. Odolný klasik dostal místo dieselu hybrid
Dacia Duster prošla ve třetí generaci výraznou proměnou. I přes citelné změny v ceníku a nabídce...
KOMENTÁŘ: Do parkovací války se zapojují aktivisté, politici i městské části
Premium Parkovací barikády mají dvě strany. Na jedné jsou ti, kteří chtějí parkovat na ulici tak, jak jsou...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!