Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Ministr vozil stopaře

  13:55aktualizováno  13:55
Vládními vozy jezdil na počátku devadesátých let také uznávaný neurolog Martin Bojar, když byl ministrem zdravotnictví. Dnes ho lze občas spatřit za volantem Škody 120. Na delší cesty dává přednost Renaultu Mégane.Kašpárková se srazila s rolbou...Šípková v autě nejraději svačí...Herec Vinklář jezdí jako šnek.
* To je váš běžný dopravní prostředek?

Ne, tento vůz využívám obyčejně jen na krátké pojížďky po městě. Pokud někam cestuji s rodinou, jezdíme Renaultem Mégane.

* Škodovka byla vaše první auto?

Ne, kdepak. Moje motoristická kariéra začala v bleděmodrém trabantu kombi. Pak přišly škodovky. Musím se pochlubit, že na těchto dvou typech vozů jsem si leccos dokázal opravit sám, i když za vydatné pomoci a rad známých a příbuzných.

* Když jste byl ministrem, řídil jste někdy služební vůz?

Služební vůz, tedy Tatru 613, jsem nikdy neřídil. Mohl jsem řídit referentský vůz", s kterým jsem sám jezdil po Čechách a Moravě a navštěvoval nemocnice a lázně, abych se vyhnul oficialitám". Bylo to staré Žiguli 2106, hlučné a s velkou spotřebou.

* A jaké to bylo s řidičem?

Do řízení jsem obvykle řidičům nemluvil, jen občas jsem mírnil jejich závodnické sklony. Neměli to rádi, stejně jako se jim nelíbilo, když jsem chtěl brát stopaře.

* Baví vás rychlá jízda?

Čím dál méně. Neustále vidím a vyšetřuji jako neurolog oběti rychlé a nebezpečné jízdy. Jak stárnu, tak stále silněji nesnáším agresivní řidiče v silných vozech, jezdící bezohledně na červenou.

* Máte ve svém voze v pořádku autolékárničku?

Ano, jistě.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.