Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Minivozy jsou pro tuzemce stále drahé

  14:47aktualizováno  14:47
- Třída minivozů, jejíž žijící legendou je Rover Mini, nemá v tuzemsku na růžích ustláno. Pouze avantgardní Ford Ka letos s jistotou pokoří hranici tisíce prodaných kusů, jediným dalším adeptem na zdolání této laťky je Daewoo Matiz. Co to však je proti Felicii, která si jen za prvních devět měsíců našla v krátké verzi třicet tisíc nových majitelů?

"Minivůz bych si koupil, kdybych žil v přemotorizovaném městě, jako je Praha, a nemusel bych podnikat žádné dlouhé jízdy," říká ostravský řidič Daniel Špaček. "Ve městě nehrozí větší náraz než dejme tomu v devadesátikilometrové rychlosti, ale na dálnici už bych měl v malém autě docela strach. A důležité je i finanční hledisko. Vozy jako Felicia jsou jen o málo dražší nebo dokonce stejně drahé jako minivozy. Aby měly u mne šanci na úspěch, musely by být o více než třicet tisíc korun levnější než Felicia," dodává Daniel Špaček.
Někdo se zase pro minivůz nerozhoduje z ryze praktických důvodů. "Já jsem manželce minivůz nekoupil, protože u nás je zakázané převážet dítě v autosedačce na místě spolujezdce. A přístup na zadní sedadla přes přední dveře je při usazování dítěte do sedačky nepohodlný," argumentuje pražský podnikatel Michal Kolář.
O malém zájmu o minivozy na domácím trhu svědčí i fakt, že horká novinka Volkswagen Lupo se v prodejnách vůbec neobjeví. Jeho nevlastní dvojče Seat Arosa totiž nenašel mezi zákazníky velkou odezvu.

 

Minivozy na českém trhu

Model

Cena (Kč)

Prodané kusy*

Ford Ka

282 000

937

Daewoo Matiz

210 900

674

Fiat Cinquecento+Seicento

209 900

258

Renault Twingo

254 900

214

Seat Arosa

239 900

161

Kia Pride

199 950

125

Poznámka: leden až září 1998
Pramen: AUTO MOTO

Minivozy nejsou na domácím trhu příliš úspěšné zejména díky ceně.

Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.