Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Miroslav Donutil: Pro mě je chrysler spací vůz

  13:25aktualizováno  13:25
Dělat rozhovor s hercem Miroslavem Donutilem je trochu neobvyklé... Položíte jednu otázku a ke druhé vás pustí pomalu až ve chvíli, kdy obracíte kazetu v diktafonu.
Chrysler 300M

Chrysler 300M

Tak se z rozhovoru o autech stane téměř monolog. Monolog dlouhých, souvislých, někdy i několikrát rozvinutých vět. A to Miroslav Donutil ani nemá řidičský průkaz...

Takže, pane Donutile, jak a čím vlastně jezdíte?

Kdysi dávno jsme měl takovou zdravotní příhodu, po níž mě lékaři odmítli dát možnost získat řidičský průkaz.

To období trvalo nějaký čas, a když skončilo a nastala možnost si řidičský průkaz udělat, opovrhl jsem tím zase já.

Když jsme se totiž přestěhovali do Prahy, zjistil jsem, že řídit auto v pražském provozu je šílenost, takže mě to absolutně nelákalo a navíc já jsem nikdy nebyl žádný velký motorista ani technický typ.

Když jsem potom začal jezdit cestou necestou, potřeboval jsem někoho, kdo by mě vozil, kdo řízení ovládá, kdo řídí dlouho a koho jsem taky dobře znal. Jmenuje se Jindra, jezdí se mnou už sedm let, je to perfektní řidič, vystřídal snad všechny druhy automobilů různých kubatur... ani nevím, jak se to všechno nazývá, ale prostě od náklaďáků přes autobusy a motorky po osobní auta.

A se vším má praxi, takže já se mu svěřuji s naprostou důvěrou. Musím to zaťukat, do dnešního dne jsme neměli jediný problém, i když jsme toho spolu najezdili strašně moc, v řádu deseti tisíc měsíčně.

Ale čím že to vlastně jezdíte?

Jezdíme vozem, který se jmenuje Chrysler 300M. To je auto na ty mé dlouhé cesty velmi příjemné, pohodlné a dá se tam i spát, prostě splňuje všechny moje požadavky, co se automobilismu týče.

Vím, že jsou třeba lepší, luxusnější a ještě lépe vybavená auta, ale pro ty moje potřeby je tohle auto vskutku dokonalé. A co se týče mé ženy, ta je zase řidičkou u nás doma v rodině, jezdí také perfektně, jezdí tak už od svých devatenácti let, což ji naučil její táta, také dokonalý řidič.

Rodinné výlety se tak odehrávají jedině za jejího řidičování. Její oblíbená značka je Renault, momentálně Laguna. Takže my to máme takhle rozdělené. Ale doma toho najezdím podstatně méně než za prací. A tam jenom do auta sednu, usnu a jedu. Pak mě vyklopí na místě, kde pracuju... a pak zase sednu, usnu a vyklopí mě doma. Což je pro mě ideální stav.

Pohled na svět ze zadního sedadla je však trochu jiný, takový státnický, ne?

To bych ani neřekl, když nespím v autě, umožňuje mi to vnímat situace a věci kolem sebe docela dobře, což činím rád. Dokladem jsou pak ty příběhy, které vyprávím lidem. A to já vždycky vyprávím všechno, co je pravda, nikdy nevyprávím, co by pravda nebyla.

Ale zajímavé je, že zatímco různých situací vidím kolem sebe pořád hodně, nemohu si vzpomenout na žádnou, která by byla přímo spojena s jízdou autem. Možná je to tím, co jsem řekl - sednu do auta, usnu. A tak snad jedině když někam do neznámého města přijedeme a hledáme divadlo.

To se probudím, lidi vás posílají na různá místa, nebo se vás dokonce sami zeptají: A my tady máme divadlo? Berte to tak, že když jedete třeba do Banské Bystrice, pak do Košic a přitom tam odehrajete představení, které, když ho děláte sám, je těžké a náročné, a pak se přesouváte do Bratislavy a pak do Prahy, to si každé hodiny spánku vážíte.

Ještě tak nespím, když v autě úřaduju a telefonuju nebo doháním resty, něco si musím přečíst, naučit se. Já jsem vlastně v autě stále, když si to tak uvědomuju. A zatímco pro Jindru je ten chrysler rychlý, výbušný a dynamický dopravní prostředek, pro mě je to luxusní spací vůz.


Autoři:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.