Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Miss, co zbyla na ocet. Alfa Romeo sešrotovala 180 neprodaných brer

aktualizováno 
Alfa Romeo Brera, italská kráska, kterou všichni obdivovali, ale jen málokdo se ji odvážil oslovit, tedy přesněji řečeno koupit. Brera vyvolala obrovské pozdvižení jako koncept, když pak vyjela na silnice, byl z toho obrovský neúspěch. Automobilka teď nechala podle informací magazínu Ruoteclasiche 180 úplně nových brer sešrotovat.

Sériová podoba Alfy Romeo Brera z roku 2005 | foto: Alfa Romeo

Poslední breru vyrobili déle před než rokem (15. října 2010), v Itálii jich prý ještě pár dealerů v autosalonu oprašuje a ne a ne je prodat.

V Česku se jich prodalo minimum. Zájemci o tento svým způsobem unikát mají ale ještě šanci koupit úplně nové auto. V internetovém obchodním domě s automobily Automodul.cz je například k mání unikátní kus z limitované tisícikusové série Italia Independent.

Fotogalerie

Brera v titanovém matném laku s dvousetkoňovým motorem 1750 TBI s nulou na počítadle kilometrů je zlevněná na milion a 175 tisíc. Plzeňský dealer značky zase nabízí červenou breru se sedmi sty najetými kilometry za 888 tisíc, původní cena byla 1,4 milionu korun.

Přebytky do šrotu

Je z toho dokonce úvodník renomovaného italského magazínu věnovaného veteránům. Auto, ke kterému vzhlíželi alfisti v polovině uplynulého desetiletí s nadějí, bylo nakonec obrovským zklamáním. Svou kariéru ukončila brera velmi nešťastně a nedůstojně. Alfa Romeo se podle zjištění Ruoteclassiche rozhodla zbylé neprodané kousky, překážející ve skladu a výrobnách Pininfariny, sešrotovat.

Spekuluje se o tom, že v Alfě nikoho nenapadlo auta splňující ekonormu Euro 4 alespoň zaregistrovat před koncem loňského roku. Protože od letoška je možné přihlašovat do provozu pouze nová auta splňující normu Euro 5, byly brery dobré leda na díly nebo vývoz na méně ekologicky úzkostlivé trhy...

Koncept Alfy Romeo Brera z roku 2002
Koncept Alfa Romeo Brera z roku 2002

Původní koncept brery z roku 2002 vytvořený Giugiarovým Italdesignem

Další hlasy spekulují o tom, že společnost Pininfarina, která brery pro Alfu Romeo vyráběla, s ukončením výroby aut potřebovala urychleně vyklidit výrobní závod v turínském San Giorgio Canavese, kterého se zbavuje.

Italská internetová fóra jsou plná štiplavých komentářů mířících do Arese. Podle pamětníků to ale není poprvé, co se šrotovaly neprodané italské legendy. Před lety se šuškalo, že stejný osud potkal šedesátku kultovních Alf 156 GTA a ještě roky před tím dvacítku Lancií Delta Integrale. Na dvoře fabriky Pininfariny taky prý dodnes smutně stojí pár Peugeotů 406 Coupé...

Z dračice peciválka

Giugiarovo studio Italdesign představilo breru jako koncept v roce 2002 na autosalonu v Ženevě. To měla agresivní pohled a vzrušující tělo. Alfisté zůstali vzrušení i při pohledu pod kapotu. Byl tam podélně uložený osmiválec, posílající na zadní nápravu čtyři sta koní. Taková alfa tu nebyla od doby parádního kupé montreal...

Jenže tři roky na to už bylo všechno jinak. Sériová brera vyjela na silnice v roce 2005 opět z Ženevy.

Kvůli adaptaci na platformu Alfy 159 se breře změnily proporce, takže z italské sexy dračice byla 1 550kilová peciválka. A namísto osmiválce podél byl pod kapotou šestiválec uložený napříč. Navíc, namísto zvonivých a charakterních motorů alfy tam bručel šestiválec 3,2 od australského Holdenu, který spíš žral, než jel.

Zpočátku poháněl všechna kola (později se přidala verze s pohonem pouze předních kol). Ostatní varianty čtyřválec 2,2 litru a čtyřválcové a pětiválcové turbodiesely 2,2 a 2,4 litru byly spojené jen s pohonem přední nápravy. Na konec kariéry přidaný přeplňovaný chuligánský čtyřválec 1750 TBI už nic nezachránil. I když to byl konečně první motor pro breru, který vyvinuli a vyráběli v Itálii.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.