Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mission Rapid: jaká bude nová škodovka bez pozlátek

aktualizováno 
Praktická a prostorná, taková má být nová škodovka. Když se začátkem září představila na autosalonu ve Frankfurtu jako koncept MissionL, byl kolem ní velký šrumec. Teď přišel čas spekulací o podobě výrobní verze.

Škoda Rapid | foto: autopruvodce.cz

Může se hodit

Uvažujete o koupi auta? Vyberte si z pestré nabídky škodovek na Automodul.cz.

Od konceptu je totiž k sériové výrobě ještě dlouhá cesta. Novodobý Rapid, jak se podle neoficiálních zpráv má jmenovat (jiné hlasy se přiklání ke jménu Popular), se má představit ve finální podobě na autosalonu v Ženevě, který je naplánovaný na začátek března příštího roku. To už ale nebude mít autosalonové serepetičky a drahá efektní řešení. Už proto, že to má být laciná škodovka, nabízející hlavně velkou užitnou hodnotu (rozuměj hodně místa) za rozumné peníze.

Nové informace o Škodě Rapid přinesl server autopruvodce.cz, který je má od zdrojů časopisů skupiny Motor-Presse z centrály koncernu VW.

Svolení k publikování počítačové retuše pravděpodobné podoby sériového modelu dalo vydavatelství Motor-Presse Bohemia exkluzivně pro iDNES.cz.

Šéf Škody Auto Winfried Vahland přirovnával na autosalonu ve Frankfurtu koncept MissionL k první octavii, která v automobilce vznikla v roce 1996 po spojení s Volkswagenem. "Vzpomeňte si na první octavii nových časů, auto, které v sobě mělo všechny dobré škodovácké geny. A toto je podobné. Ideální vůz s dostatkem prostoru pro cestující i zavazadla, praktickými detaily, pěkným designem a atraktivní cenou," slíbil Vahland.

Zpátky na zem

Zapomeňte na kliky efektně schované v linkách boků, taky si můžeme nechat zdát o bílém koženém čalounění. Pravděpodobnější jsou klasické kliky, jaké mé dnes třeba fabia, a šedočerný plast. Jednoduché linky by si interiér ale zachovat mohl.

MissionL

Prohlédněte si nejnovější koncept Škody zde

Zapomeňte na obrovská hliníková kola a vyrýsované boky. Sériový rapid bude nejobvyklejší na plechových kolech rozumnějších rozměrů než mělo osmnáctipalcové obutí na frankfurtském pódiu. Skoro určitě bude mít také plošší boky s méně výraznými lemy kolem podběhů.

Stejně tak si nechte zajít chuť na prosklenou střechu,  protože je stále velmi nákladná. Těšit se naopak můžete na typické škodovácké zadní lampy s koncovým světlem, zářícím ve tvaru červených céček.

I přesto by čistý design s vyváženými proporcemi, který vytvořil šéfdesignér Jozef Kabaň se svým týmem, měl přežít bez větších ztrát i nálet šetřílkovských cifršpiónů. Kabaň je vyznavač čistých, jednoduchých a hlavně vyvážených tvarů, takže na to, aby z hezkého konceptu nevzniklo ošklivé auto, dohlédne.

Alternativa k roomsteru

Novinka délky kolem 4,5 metru, mířící mezi fabii a octavii, se má začít prodávat v Evropě příští rok. Uspět chce hlavně na východních trzích. Lidé na levná velká auta slyší, což dokazuje například úspěch Dacie Logan na evropském trhu.

Šéf vývoje Eckhard Scholz na autosalonu ve Frankfurtu vyloučil, že by se nové auto vyrábělo i jako kombík. Cenu nového vozu zatím automobilka nezveřejnila, ale dá se očekávat, že se bude pohybovat kolem 250 tisíc korun za základní výbavu. Posbírá pravděpodobně zákazníky současnému roomsteru či fabii combi.

Zpátky na svá místa

Škodovka se za dvacet let pod křídly Volkswagenu pořádně rozmáchla. Až to podle některých hlasů ze zákulisí začalo šéfům ve Wolfsburgu vadit.

Česká značka měla být lacinější a jednodušší alternativou k volkswagenům. Stejně jako se doplňuje třeba Opel s Chevroletem. Jenže škodovky se volkswagenům začaly povážlivě přibližovat.

Rapid/Popular tak vyjadřuje původní záměr. Ukazuje místo, kam Škodovka v koncernu VW patří...





Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.