Diskuze

Místo 130 jeďte 110. Ušetříte litr a půl paliva

Ceny pohonných hmot jsou šílené, benzin i nafta po třiceti pěti korunách za jediný litr. Každý šofér přemýšlí, jak ušetřit a mnozí si nechávají přestavět auta na plyn LPG.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

mi_golem

18. 4. 2011 11:28
nejlevnější je NEJEZDIT

Mám opačný problém. Bojím se , že mi nafta v nádrži zkysne. Silnice jsou ucpané, v totálně dezolátním stavu, s obrovským kvantem uzavírek. Navíc cena paliva je již šílená. Takže jízda, která by autem za ideálních podmínek trvala 20 minut, se jezdí 1.5 hodiny, a díky uzavírkám se trasa natáhne. Pak je už výhodnější jet autobusem sice 1 3/4 hodiny, ale na průměrnou rychlost autobusu asi 8 km/hodinu to bohatě stačí. Vše je způsobeno nekvalitním , nekvalifikovaným způsobem řízení výstavby, údržby a řízením dopravy a korupcí . V tomto státě vítězí peníze, takže např. fy TESCO si začne stavět obchoďák vedle hlavního tahu, rozkopou celou vozovku kvůli kanalizaci, na kterou místní čekají 3 roky(a mají ji zaplacenou) a omezí dopravu na kyvadlovou po dobu již 2 měsíců.

0 0
možnosti

superkutil

18. 4. 2011 17:36
Re: nejlevnější je NEJEZDIT

Stavební firmy se snaží rozjet stavbu na co nejvíce místech aby neměli prostoje. Proto stavba čehokoliv trvá v ČR tak hrozně dlouho a na staveništích není nikoho vidět. Cena stavby je ale tak přemrštěná jaky by staveniště bylo plné lidí a techniky každý den od rána do večera.

0 0
možnosti

Falewick

18. 4. 2011 0:46
neresim

Prijde mi ze spotrebu cesi strasne prozivaji - hlavne takovi co koupi auto za milion a potom se na krizovatkach rozjizdeji hodinu aby to moc nesezralo. Nebo si koupi naftaka a sili radosti ze spotreby 5,5L, ale pri jejich 10.000km/rok tezce prodelaji na cene auta, PR a servisu.

.

Ja to neresim, nejvic co kdy moje auto zralo bylo 8 litru, nejmin 7. To je 12% rozdil, kvuli tomu prece nebudu jezdit jak s hnojem. Jinak clanek dobry, ale auto s sestkou by na tom bylo asi o dost jinak.

0 0
možnosti

Antonín, topič

19. 4. 2011 8:16
Re: neresim

Správnej diskutér (záměrně neříkám Čech) má auto, který jezdí jako čert, nežere nic, vejde se tam všechno, ale je úžasně kompaktní na parkování, pochopitelně ho řídí polobůh, který vidí za zatáčky a přes horizont a ještě u toho šoférování vydělá tolik, že si takový auto může koupit za tejden třikrát.;-D

0 0
možnosti

cenzore_zdar

16. 4. 2011 13:16
Opel Agila A po faceliftu ecotec 55kW

Tak s timhle autem kdyz jeden dva a nesetrim to vubec (50/100/140 podle tacho) tak mam kombinovanou spotrebu LPG 6,2l/ 100km R^R^

0 0
možnosti

cenzore_zdar

16. 4. 2011 13:16
Re: Opel Agila A po faceliftu ecotec 55kW

oprava: jedem dva

0 0
možnosti

TVK

16. 4. 2011 1:18
Potvrzení

Článek mi opět potvrdil, že v současné době se rozdíl ve spotřebě dieselů a benzínů srovnává a stejně tak, že podobně se při normálním ježdění srovnává spotřeba rozdílných objemů motorů. V posledních letech jsem měl možnost jet dlouhé a z 90% srovnatelné trasy (zima, zimní gumy, převážně SK a A dálnice) s několika velmi odlišnými auty a přitom rozdíl ve spotřebě při srovnatelných rychlostních průměrech (okolo 108 km/h) a stejném naložení  nebyl až tak zásadní (vše dle tankování).   OI 1.8T (úprava na 150kW)  - 7,3 ;  Astra 1.8 16V  85kW - 6,7 ; OI 1.9TDi 66kW - 6,5.

Podobně jsme letos absolvovali 2x 1400 km do a z Alp při průměru okolo 110 km/h a výsledky technologicky překonaných atmosférických benzínů jsou:

Volvo V70, 2.4 20V, 125kW, 3 osoby + narvaný kufr, tzn. na nebo dokonce přes přes užitnou hmotnost, - 8,4

Megane IV Combi, 1.6 82kW, náklad stejný - spotřeba 7,0

I z těchto důvodů jsem už před lety přestal spotřebu řešit. Když se cgu svézt, žere 3-litr podobně jako 1.3- ka ...

0 0
možnosti

TVK

16. 4. 2011 1:23
Re: Potvrzení

Když chci šetřit, dokážu jet i s velkým a těžkým autem svižně a plynule na okreskách řádově 20-30% pod normovanou spotřebou. OI 1.8T - naprosto bez problémů pod 6,5l, těžké Volvo V70 podobně pod 7.

0 0
možnosti

CorkyCz

15. 4. 2011 21:12
Fyzika

Každému kdo nepropadal ve škole s fyziky je snad jasné že s větší rychlostí stoupá spotřeba :o) Ten odpor vzduchu prostě něčím rozrazit musíte.

Ovšem že by se dalo spolehat na palubní počítač ? No hlavne v škodováckých dieslech rozhodně lže a ukazuje v klidu a velmi pomale jízdě nulovou spotřebu, aby se pak mohli chlubit jaká je nízká pruměrná spotřeba. Benzin nebo diesel prote vždy bude s vyšší rychlostí vyšší spotřeba.

0 0
možnosti

cenzore_zdar

16. 4. 2011 13:21
Re: Fyzika

jel jsem s OII 1.9TDI cca 1800km a ten palubni pocitac jsem nejak nepobiral co mi to tam ukazuje. Pri 900km na jeden zatah to z 7l/100km kleslo pri poslednich 100km mimo dalnici na 6l/100km. Ale kdyz jsme popojizdeli v miste cile po "atrakcich" cca do 30km tak palubni stroj ukazoval 5.5l/100km. Kdyz jsem pak stejnym stylem jako pri tom popojizdeni zpet ujel cca 180km, tak pocitac ukazoval 6.5l/100km. Vube tomu nerozumim jak to teda pocita. U fordu mi to normalne pri stejnych stylech jizdy ukazuje vzdy plus minus 2 desetiny stejnou spotrebu. TAdy to ukazuje pokazdy neco jinyho!;-D

0 0
možnosti

pinkytheone

15. 4. 2011 20:20
Středně rychle a ekonomicky po okreskách

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=4tMaFGfvhX8

0 0
možnosti

Nahlas se ti směju 2

15. 4. 2011 20:22
Re: Středně rychle a ekonomicky po okreskách

Megane 1,5 Décéí ;-D

0 0
možnosti

superkutil

15. 4. 2011 16:14
Předjíždění kamiónu kamiónem.

Jako větší problém vidím předjíždění kamiónů navzájem. To ohrožuje všechny. 8-o

0 0
možnosti

Nahlas se ti směju 2

15. 4. 2011 16:21
Re: Předjíždění kamiónu kamiónem.

Čím konkrétně to "ohrožuje všechny"? A koho počítáš do těch "všech"?

0 0
možnosti

superkutil

15. 4. 2011 15:55
Spotřeba na volnoběh.

Ta spotřeba na volnoběh je zajímavé téma. Opomenuli chybu autora, který chybně uvádí spotřebu při stání vozu v l/100km místo v l/h, tak je zajímavé, jak některé automobily zobrazují okamžitou spotřebu při stání vozu. Některé vozy nezobrazují nic, některé 99,9 a některé pro jistotu okamžitou spotřebu vůbec nezobrazují (Ford Mondeo 2006). Ona okamžitá spotřeba je ale celkem k ničemu, mnohem důležitější je průměrná. Zajímavé je, že některé automobily zobrazují průměrnou spotřebu od posledního vymazání, jiné za posledních 100km nebo jinou časovou či vzdálenostní jednotku.

0 0
možnosti

bojler

15. 4. 2011 15:06
bláboly

to sou zas bláboly... kdbych měl jet 110km/h po dálnici, tak je to jednak nebezpečné (budu brzdit provoz při předjíždění kamionů, ...) a jednak unavující.

0 0
možnosti

superkutil

15. 4. 2011 16:07
Re: bláboly

Pak je možná výhodnější jezdit těch 100km/h jako jedou kamióny.

0 0
možnosti

Lvy

15. 4. 2011 14:47
Tak tento článek to je zase masakr.

Spotřeba 0,2 - 0,5l na 100km na neutrál to je skutečně novinářská perla! Stejně tak klamavý nadpis článku, v praxi by to jako mělo znamenat, že když jedu 150km/h a zpomalím na 110km/h tak bych měl ušetřit minimálně 3l/100km (reálně by to muselo být více) no jenže to by pak znamenalo, že bych musel jet asi za 4l/100km s osm let starým autem a to prostě není pravda. Jinými slovy článek napsaný jen proto, aby někdo splnil čárku a dostal výplatu. :-/

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!