Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Místo nového malého auta je luxusnější ojetina

aktualizováno 
Za cenu nového malého sedanu lze na trhu ojetin pořídit starší, ovšem luxusnější auto vyšší třídy.
Za cenu nového malého sedanu lze na trhu ojetin pořídit starší, ovšem luxusnější auto vyšší třídy. Nový vůz totiž nejvíc ztrácí na ceně v prvních letech po koupi - například do roku stáří až čtvrtinu z původní ceny. "Osobně považuji za nejvýhodnější koupi kvalitní - rok, dva či tři roky staré ojetiny, " říká Aleš Kužel, vedoucí nákupu pražského AAA Auto, největšího bazaru v zemi.

Aleš Kužel potvrzuje, že kupec ojetiny v ceně nového malého sedanu může být při návštěvě autobazaru velmi sebevědomý a žádat vskutku kvalitní zboží. "U automobilů střední třídy je třeba počítat s tím, že při průměrném užívání budou mít na kontě zhruba po třiceti tisících kilometrů za každý rok stáří. Poměrně mladý vůz ročníku výroby třeba 1996 či 1997 tak může mít za sebou přes sto tisíc kilometrů, což ovšem na současné automobily není moc a požadavek na výborný technický stav je oprávněný." Tomáš Pánek, šéf nákupu pražského bazaru Na Strži, se shoduje s Alešem Kuželem, že větší jeté sedany kupují spíš než malá auta lidé, kteří hodně cestují. A také konzervativní zákazníci, často podnikatelé. "Takový vůz poslouží v práci a přitom má dost velký zavazadlový prostor, aby se s ním dalo odjet i s rodinou na dovolenou, " konstatuje Tomáš Pánek. Pohodlí zvláště na delších cestách je však u větších vozů vykoupeno celkově vyššími provozními náklady. "Proto pro starší lidi či pro motoristy, kteří jezdí omezeně a na krátkých trasách, zůstanou malá auta přitažlivá. Ovšem zatím se ukazuje, že přednost před sedany dostávají častěji pětidveřové kompakty," uvádí ze zkušeností Aleš Kužel. I malý sedan se tak podle jeho očekávání stane častěji zájmem menšího podnikatele. "Při jeho práci působí serióznějším dojmem než pětidveřový vůz," míní Aleš Kužel a doplňuje, že i starším lidem může malý sedan velmi vyhovovat. Výhody nového automobilu spočívají především v takřka stoprocentní jistotě, že není kradený. Rovněž neskrývá závady či chyby, je v záruce a už sama koupě skýtá radost, jakou by si podle názoru motoristických expertů prý měl každý motorista alespoň jednou v životě dopřát. Obchodníci s ojetinami se shodují, že s příchodem Škody Fabia sedan na trh získává právě kategorie malých sedanů nového favorita.

Výběr jetých sedanů, které lze koupit do 300 tisíc Kč

vůz ročník cena (Kč)

Audi A4 1.8 1995 300 000
Audi A6 2.6 1994 300 000
BMW 320 1997 300 000
Fiat Marea 1.8 2000 300 000
Ford Mondeo 1.6 1999 300 000
Ford Mondeo 2.5 Ghia 1998 300 000
Honda Accord 2.0 1998 300 000
Honda Civic 1.5 VTEC 1999 300 000
Hyundai Sonata 2.0 1999 300 000
Mazda 626 2.0 1998 300 000
Mazda Xedos 9 2.5 1996 300 000
Mercedes 124 300 1995 300 000
Mercedes C 200 1994 300 000
Mitsubishi Galant 2.0 1997 300 000
Nissan Maxima 3.0 1997 300 000
Nissan Primera 2.0 1998 300 000
Opel Omega 3.0 1997 300 000
Opel Vectra 2.0 1998 300 000
Peugeot 406 2.0 1997 300 000
Peugeot 605 2.5 TD 1996 275 000
Renault Laguna 2.0 1998 300 000
Renault Mégane Classic 1.6 1999 300 000
Saab 9000 2.3 1996 300 000
Seat Toledo 1.9 TDI 1998 260 000
Subaru GX 2.2 1997 300 000
Škoda Octavia GLX 1.9 TDI 1997 300 000
Škoda Octavia 1.8 SLX 1998 300 000
Škoda Octavia 1.6 GLX 1999 300 000
Toyota Avensis 1.6 1997 300 000
Toyota Camry 2.2 1997 300 000
Volkswagen Passat 1.9 TDI 1996 270 000
Volkswagen Vento 1.9 TDI 1997 270 000
Volvo 850 2.5 1997 300 000
Pramen: AAA AUTO Praha, MF DNES

Autor:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.