Diskuze

Místo pro přecházení není přechod. Chodec na něm nemá přednost

Klasické zebry na některých místech nahrazují takzvaná místa pro přecházení. Přechody totiž podle odborníků vyvolávají pocit falešného bezpečí a chodci se po nich riskantně vrhají před auta. Na místech pro přecházení musí být opatrnější. Na rozdíl od klasického přechodu na nich nemá chodec přednost před autem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Josef Kolář

24. 8. 2010 20:15
To nedává smysl. Smysl dává přirozená slušnost.

To je kravina. Jenom proto, že na zebře dali chodcům přednost, tak začnou být přechody dva. To je logika :-). Tak proč jednoduše přednost chodců na zebře nezruší? Třeba já bych si v životě nedovolil nedat automobilu přednost na zebře. Vždy přejdu silnici když nic nejede anebo vozidlo viditelně zpomalí (tím mi dovoluje přejít) anebo mi dá řidič za sklem auta pokyn. Něco jiného je semaforovanej přechod, ale tam musí řidič auta taktéž respektovat světlo semaforu, jako já a pokud mám zelenou, tak jdu.

0 0
možnosti
JS

flames828

24. 8. 2010 20:26
Re: To nedává smysl. Smysl dává přirozená slušnost.

Hlavně, nic takového jako ´přednost na přechodě´ fakticky neexistuje, stále nesmíte vkročit na přechod před přijíždějícím vozidlem tak, aby muselo prudce brzdit.

0 0
možnosti
MK

Kosta262

24. 8. 2010 22:11
Re: To nedává smysl. Smysl dává přirozená slušnost.

POZOR, nepleťte si pravidla s fyzikálními zákony.

Přednost znamená, že když řidič vidí chodce, který má v úmyslu přejít přes přechod, musí mu to umožnit.

Neznamená to ale, že má chodec právo vběhnout na přechod jak se mu zachce. Musí se napřed ujistit, je-li to bezpečné.

Když jedu po hlavní silnici, taky koukám co se děje na vedlejší, přestože mám přednost.

Když bude z vedlejší vyjíždět autobus, který mě nemohl vidět přijíždět ze zatáčky na hlavní silnici, taky ho musím nechat projet. To že má přednost není důvod, abych ohrožoval někoho jiného.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Průkopnický fiat ukázal všem cestu. Jezdil s ním i Ferrari

29. března 2024

Italská továrna Fiat představila koncem 60. let minulého století vůz, který předběhl konkurenci a...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...