Diskuze

Místo pro přecházení není přechod. Chodec na něm nemá přednost

Klasické zebry na některých místech nahrazují takzvaná místa pro přecházení. Přechody totiž podle odborníků vyvolávají pocit falešného bezpečí a chodci se po nich riskantně vrhají před auta. Na místech pro přecházení musí být opatrnější. Na rozdíl od klasického přechodu na nich nemá chodec přednost před autem.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

vidocqcz

28. 8. 2010 11:48
hm

A opět se naskýtá otázka, jestli ty přechody tedy nemohly zůstat tak jak byly, než se do toho začali motat politice se svou "absolutní předností" ?

0 0
možnosti

superkutil

25. 8. 2010 15:28
Zase jedna blbost od našich politiků

Něco podobného už existuje dlouho, jde o přecházecí pruh ohraničený přerušovanou bílou čárou (přerušení i bílý pruh jsou stejně dlouhé).

0 0
možnosti

vidocqcz

28. 8. 2010 11:48
Re: Zase jedna blbost od našich politiků

Hm aha, já myslel, že to jsou "přechody" pro kola.

0 0
možnosti

cassul

25. 8. 2010 9:21
Co je to za pitomost?

Dotaz z praxe: Jak poznám, že stojím u "Místa pro přecházení"? Podle posledního odstavce ho musím použít, pokud není dál nez 50m. Tomu rozumím u klasického přechodu, aby chodci nelezli kudy se jim zlíbí, to je v pohodě. Ale přechod je ze zákona označený značkou a zebrou, tudíž není debata. Tohle "místo pro přecházení" je jen blíže nespecifikovaná stavební úprava, nějaký ostrůvek, nebo snížený chodník. Nejsem stavař nebo historik, abych poznal, jestli u toho chodníku nejde třeba o zrušený vjezd do něčí dávno zazděné garáže, na něco takového zrovna koukám z okna. Úplně vidím, jak se budu s policajtem hádat, že přecházím ulici libovolně, a třicet metrů od mne je něco takového a já jsem byl tedy povinen to použít.

Tohle nechápu, proč pořád zavádí další a další nesmysly, když nejsou schopní lidem rozumně vysvětlit ani používání standardních přechodů...

0 0
možnosti

Martin Šubrt

25. 8. 2010 9:34
Re: Co je to za pitomost?

Ano, máte pravdu, pokud neznáte normu Projektování místních komunikací, kterou jako chodec tedy rozhodně znát nemusíte, takové místo poznáte jen těžko. Popravdě, ani ti, co ho staví, ho nepostaví nikdy vizuálně stejně. To, že se má to místo použít je pouze omyl v zákoně, kde termín místo pro přecházení zstal u věty, že se má spolu s přechodem do těch 50 m použít. Jenže původně to tam někdo napsal ve chvíli, kdy to místo mělo pro řidiče výstražnou značku Pozor chodci a na vozovce bylo vymezeno příčnými přerušovanými čarami. Jenže MD to na poslední chvíli v roce 2000 ze zákona vymazalo a při tom zapomnělo na tu jednu větu. Zapomenutá věta tedy v zákoně místo pro přecházení zná, ale jinak jej nic právně nevymezuje a v současné podobě je to tedy paskvil. Vlastně to není nic. jen silnice se dvěma "vjezdy" na obou stranách. A protože nikdo neví, jak to stavět a používat, je to i nebezpečné.

0 0
možnosti

houba_

25. 8. 2010 6:55
uz zase

novinari svoji hlouposti budi v chodich dojem, ze na prechodu maji prednost. Vrele doporucuji autorovi clanku, aby si precetl pravidla. O prednosti chodncu na prechodech tam neni ani slovo, pouze zminka o jakesi povinnosti ridice a take o povinnosti chodce, coz je pro mnohe chodce zrejme prekvapujici, ze maji take nejake povinnosti

0 0
možnosti

NTPT_V_EXILU

25. 8. 2010 2:08
¨Měli by pozavírat ty dopravní experty

kteří jak zjednaní křičeli o absolutní přednosti  a s nimi novináře kteří o tom nekryticky psali jaký je  ta absolutní přednost seecsakra pokrok.. Sice můžeš mít absolutní přednost jak chceš, ale před FYZIKOU přednost nemáš a deset tu n na korbě nezastaví na pěťáku byť by řidič stokrát chtěl.

0 0
možnosti

Martin Šubrt

25. 8. 2010 9:36
Re: ¨Měli by pozavírat ty dopravní experty

Myslím, že dopravní experti jsou dlouhodobě spíše proti této úpravě z roku 2000. Hlavně proto, že byla přenesena ze západní Evropy, kde je max. desetina přechodů než u nás a ještě jen na místě, kde ta "přednost" má nějaký smysl. navíc dopravní experti měli a mají právě proto návrh toho značeného místa pro přecházení, právě s cílem, aby přechodů ubylo, ale neubylo možností přecházet.  

0 0
možnosti

ladaxxt

25. 8. 2010 1:21
je hezké, že se konečně přišlo na to..,

že absolutní přednost chodců na přechodech je pro ně nebezpečná..;-)

0 0
možnosti

dYvY

24. 8. 2010 23:46
To jsou věci.

"Přechody nesmějí být podle nové normy z roku 2006 ve vzdálenosti kratší než padesát metrů."

Kdyz nebudu pocitat situaci - jeden prechod pred a druhy za krizovatkou - tak znam minimalne 2 mista kde jsou prechody asi 20 az 30 m od sebe. Asi je pujdu zamalovat.

0 0
možnosti

Good luck

24. 8. 2010 21:10
..

"Podle mě jsou místa pro přecházení nebezpečná. Polovina lidí neví, že to není přechod a neplatí tu stejná pravidla..."

A podle čeho by ta polovina lidí asi soudila, že se jedná o přechod, když není ani na silnici zebra, ani to místo pro přecházení není označeno značkou? 8-o

0 0
možnosti

Martin Šubrt

24. 8. 2010 21:30
Re: ..

Spousta přechodů se obnovuje barvou až po mnoha letech a ani nebývají vidět. Když tedy vyroste takovýhle ostrvek uprostřed ulice a vše je opatřeno sníženými obrubníky, není divu, že si řada chodců myslí, že o přechod jde....

0 0
možnosti

vrgf

24. 8. 2010 20:31
?

na prechodu pro chodce mam jako chodec prednost ????!!!!???

0 0
možnosti

Josef Kolář

24. 8. 2010 20:15
To nedává smysl. Smysl dává přirozená slušnost.

To je kravina. Jenom proto, že na zebře dali chodcům přednost, tak začnou být přechody dva. To je logika :-). Tak proč jednoduše přednost chodců na zebře nezruší? Třeba já bych si v životě nedovolil nedat automobilu přednost na zebře. Vždy přejdu silnici když nic nejede anebo vozidlo viditelně zpomalí (tím mi dovoluje přejít) anebo mi dá řidič za sklem auta pokyn. Něco jiného je semaforovanej přechod, ale tam musí řidič auta taktéž respektovat světlo semaforu, jako já a pokud mám zelenou, tak jdu.

0 0
možnosti

flames828

24. 8. 2010 20:26
Re: To nedává smysl. Smysl dává přirozená slušnost.

Hlavně, nic takového jako ´přednost na přechodě´ fakticky neexistuje, stále nesmíte vkročit na přechod před přijíždějícím vozidlem tak, aby muselo prudce brzdit.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Dopravní policie v pohotovosti. Akce Velikonoce bude probíhat čtyři dny

28. března 2024

S cílem zabezpečit plynulost dopravy a zvýšit bezpečnost všech účastníků silničního provozu...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024,  aktualizováno  15:25

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...