Začátkem října obhájil Vršecký loňský titul mistra Evropy závodů tahačů třídy Super Race Truck. Buggyra si odvezla ze španělské Jaramy i pohár konstruktérů.
S oslavami se ale zároveň rozběhly přípravy na příští sezonu. Buggyra už vyjela na první letošní testování na mostecký autodrom. Jako jediný tým třídy Super Race Truck používala u dvanáctiapůllitrového šestiválce ve svých speciálech dvě turbodmychadla, podle nových specifikací pro příští sezónu však může mít jen jedno turbo.
Na okruhu tým testoval čtyři varianty turbodmychadla a podle slov Davida Vršeckého v autě nebude vůbec žádný problém. Už teď prý zajíždí téměř shodné časy jako v minulé sezóně, kdy měl speciál buggyry výkon 1050 koní a kroutící moment byl omezen na šest tisíc newtonetrů.
Hledá se nový jezdec
Český tým kroužil po mosteckém okruhu i proto, že jeho druhý jezdec Markus Bössinger se ještě nevyjádřil, zda uplatní opci i na další sezónu. Roudnický tým proto testuje případné náhradní jezdce.
V Mostě si buggyru ozkoušeli Uwe Nittel z Německa, Chorvat Nico Pulič a Mikhail Konovalov z Ruska. Pulič, několikanásobný mistr Evropy v závodech do vrchu, měl jen slova uznání. "Nedovedu si představit, kde jsou limity buggyry. Nemyslím si, že by změna pravidel výrazným způsobem vozy přibrzdila," prohlásil.
Michail Konovalov byl z buggyry mírně vyděšený: "Na to, abych si zvyknul na takové auto, je potřeba víc než dva dny testování. Řekl jsem si, že zpočátku budu zkoušet, co buggyra umí a pak to rozjedu. Na konci testování jsem byl nucen konstatovat, že toho umí strašně moc a na rozjezd nezbyl čas. Doufám v další příležitost."
Pocit pilota
Vyzkoušejte si jízdu na okruhu. Mostecký okruh právě dnes (28. října) pořádá jízdy pro veřejnost, při nichž můžete poznat profil mostecké trati na vlastní kůži. VÍCE O AKCI NA MOSTECKÉM OKRUHU ČTĚTE ZDE