Mitsubishi Airtrek - nový terénní vůz zatím jen pro Japonce

Novým přírůstkem do početné rodiny sportovně užitkových automobilů značky tří diamantů je model AIRTREK, který se objevil 20. června 2001 na japonském trhu. Jde o první novinku Mitsubishi uvedenou do výroby po přijetí plánu finanční a výrobní restrukturalizace této japonské automobilky.

Model AIRTREK spojuje jízdní vlastnosti sportovně užitkového vozidla s univerzálností klasického vozu kategorie van.  Rozvor kol 2625 mm -  nejdelší u vozů této třídy - je zárukou pohodlného cestování pěti dospělých osob i s jejich objemnými zavazadly. Světlá výška 195 mm spolu s pneumatikami o rozměrech 215/60R na šestnáctipalcových discích a možností pohonu všech čtyř kol  předurčuje vůz i pro bezpečnou jízdu terénem.

AIRTREK se na japonský trh dodává s dvěma zážehovými čtyřválcovými  pohonnými jednotkami:  dvoulitrovým motorem s vícebodovým vstřikováním paliva (ECI - Multi) o výkonu 93kW/126k, případně s motorem vybaveným přímým vstřikováním benzínu do hlavy válců 2,4 GDI o výkonu 102kW/139k. Obě pohonné jednotky  jsou standardně spojeny s čtyřstupňovou automatickou převodovkou INVECS-II s takzvaným sportovním režimem (Sport Mode) umožňujícím přímé manuální řazení jednotlivých rychlostních stupňů.  

Vůz je vyráběn ve třech stupních výbavy a s bohatým příslušenstvím dle přání zákazníka, v němž nechybí  například ani kožené čalounění sedadel,  skleněná střecha nebo navigační zařízení na bázi nosiče DVD.  Informace z palubního počítače, stejně jako  funkce audiosystému  Mitsubishi jsou přehledně zobrazeny na sedmipalcovém displeji.

 AIRTREK bude prozatím dodáván pouze na japonský trh, kde by se mělo ročně prodat asi 60 tisíc vozů. Kdy bude vůz  exportován na zámořské trhy nebylo zatím oznámeno.

Mitsubishi Airtrek - japonská novinka


Témata: jízdné, Mitsubishi