Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi chce také sportovat s naftou

  12:25aktualizováno  12:25
Ekologické, naftové... sportovní auta začínají mít čím dál podivnější přívlastky. Mitsubishi Concept Ra je jedním z nich.

Mitsubishi RA | foto: Mitsubishi

Moderní sportovní auto může mít kvůli svým výkonům dříve nemyslitelný dieselový motor. A navíc jej lze označit za ekologické, i když dříve k naftě patřil jen velký kouř, který vycházel z výfuku náklaďáku nebo dodávky.

Mitsubishi představí v lednu na autosalonu v Detroitu studii sportovního auta s pracovním názvem RA.

Čerstvě vyvinutý turbodieselový motor, vybavený systémem přímého vstřikování paliva common-rail s objemem 2,2 litru má výkon 204 koní (150 kW) a točivý moment 420 Nm.

Přestože jsou americké normy k dieselům přísnější než evropské, sportovní studie si s legislativou poradí. Díky nízkému množství emisí.

Nafťák Mitsubuishi se bude ucházet o přízeň zákazníků především v Evropě. Motor vlastní konstrukce si přináší některá řešení, známá z benziňáků Mitsubishi. Příkladem může být systém variabilního časování ventilů MIVEC. Agregát vlastní konstrukce by měl podle všeho časem nahradit dvoulitrová TDIčka, která Mitsubishi přebírá od VW třeba pro nový lancer.

Studie, která nese jméno jednoho ze staroegyptských bohů slunce, se chlubí moderním a lehkým hliníkovým rámem a plastovou karoserií stejně jako pohonem všech kol vypůjčeným od sportovního modelu Mitsubishi Lancer EVO. Ze stejného zdroje také pochází elektronické řízení podvozku a dvouspojkový automat SST.

Mitsubishi RA

Autoři: ,




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.