Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi CZ2 Cabrio: místo i pro kaktus

  14:06aktualizováno  14:06
Léto láká k výletům - které jiné auto se hodí na cestu k vodě, nebo jen tak nazdařbůh, více než kabriolet. Český řidič, nemá-li dostatečně velkou garáž, si těžko pořídí vůz bez střechy, se kterým vyjede jen několikrát za rok. I přesto je ale představa jízdy s větrem ve vlasech a s přímým kontaktem s okolím více než lákavá. A máte-li na přístrojové desce miniaturní skleník s kaktusem, je o zábavu a stylovost postaráno víc než dostatečně.

Tak trochu ve stínu ostatních hvězd a hvězdiček letošního autosalonu v Brně zůstala studie čtyřmístného kabrioletu od Mitsubishi - CZ2 Cabrio. Poprvé se Mitsubishi CZ2 Cabrio představilo veřejnosti na autosalonu v Ženevě v roce 2003 a navázalo tak na studie hatchbacku CZ2 a sportovního kombi CZ3 Tarmac, v letošním roce k nim ještě přibyl Tarmac Spyder.

Elegantní "bonbón" pro čtyři působí díky vysokým bokům a širokému rámu čelního skla robustně. Co se ochrany před letními bouřkami týče u Mitsubishi pravděpodobně lehce zaspali dobu - před rozmary počasí by měla posádku chránit pouze klasická plátěná střecha.

Ztvárněním přídě se CZ2 hrdě hlásí k aktuálním modelům automobilky tří diamantů. Ostudu nedělají ani rozměrná šestipaprsková kola. Díky relativně dlouhému rozvoru (2500 mm) a tvaru a úhlu otevřených dveří je usnadněno nastupování a vystupování i na zadní sedadla - není nutné posunovat sedačky řidiče a spolujezdce.

Plátěná střecha se automaticky skládá do prostoru nad zadním zavazadlovým prostorem, k němuž je volný přístup bez ohledu na to, v jaké poloze se střecha nachází. Zámek zavazadlového prostoru je integrován do horního diamantu loga Mitsubishi. Pro přední reflektory i pro koncová světla je použita technologie LED. Parkování ulehčuje integrovaná kamera usnadňující výhled vzad. K efektním maličkostem patří i nepřímé osvětlení klik dveří.

Karosérie studie CZ2 Cabrio je vyvedena v zelenavě-stříbřité metalíze, střecha je cihlově červená. V interiéru převažuje světle zelená, detaily jsou pak opět "cihlové". Na centrálním panelu je otočný ovladač sloužící k řízení palubního počítače.

Součástí palubní desky jsou tři kruhové přístroje a především malý skleník, v němž lze pěstovat kaktus (překvapí nás Mitsubishi ve Frankfurtu akváriem?).

Studie CZ2 představená v roce 2001 zaujala originálně řešeným interiérem s praktickými taškami umístěnými v kapsách dveří. Tvůrci modelu CZ2 Cabriolet šli s tímto nápadem ještě o kousek dál a pro toto řešení se spojili s italským módním studiem Mandarina Duck. Ve dveřích "Cé-Zet-dvojky" tak cestující neleznou čtyři stylové tašky sloužící buď k uložení předmětů v automobilu, nebo i jako nákupní tašky. Větší poslouží jako taška přes rameno, menší jako baťůžek. Cestující si po dni stráveném v hrátkách s větrem a slunečnou oblohou navíc mohou odpočinout na dvou polštářích upevněných na zadních sedadlech, k dispozici jsou i dvě přikrývky.

Vůz pohání jedenapůllitrový čtyřválec typu MIVEC (s variabilním časováním ventilů). Jeho síla je přenášena na kola pomocí šestistupňové automatické převodovky INVECS-III se sportovním módem a s inteligentním řazením CVT, které umožňuje přímé řazení šesti rychlostních stupňů na volantu. Převodovka buď upřednostňuje optimální volbu rychlostního stupně (Optimal Shift Control) nebo se přizpůsobuje stylu jízdy řidiče (Adaptive Shift Control).

Novinkou studie CZ2 Cabrio je použití nového komunikačního systému MMIC (Mitsubishi Motors Information Communicator), jehož ovládací panel najdeme uprostřed palubní desky. Systém využívá technologii Memory Stick zabezpečující plynulou výměnu informací mezi vozidlem, domovem, kanceláří a dokonce i autoservisem. Systém používá sedmipalcový LED monitor a mechaniku ke čtení paměťových karet Memory Stick.

Řidič si může před jízdou v klidu domova prostřednictvím Internetu nebo z vlastního počítače stáhnout na Memory Stick všechna důležitá data, například trasu cesty, vlastní hudební program a po přenesení Memory Sticku je využívat během jízdy v navigačním systému automobilu. Tento systém může být také použit jako elektronický imobilizér - bez správně naprogramovaného Memory Sticku vůz prostě nenastartujete, stejně jako jej lze využívat k diagnostickým účelům pro potřeby autorizovaného servisu.

Uprostřed přístrojové desky je mini skleník s kaktusem.

Velké dveře usnadňují přístup na zadní sedadla.

Tři diamanty uprostřed masky chladiče nenechají nikoho na pochybách o značce vozu.

Představa jízdy s větrem ve vlasech a s přímým kontaktem s okolím je více než lákavá.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

Autofotka týdne: Nejkrásnější a nejrychlejší Aston Martin

Aston Martin DBS Superleggera

Aston Martin představuje speciální provedení svého modelu DBS. Superleggera je další novinkou, kterou ikonická britská...

Suzuki Jimny přijíždí po 20 letech v novém: je to parádní retro na rámu

Suzuki Jimny

Suzuki v předpremiéře ukázalo první obrázky nové generace teréňáku Jimny, který je nejmenším a nejdostupnějším...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Najdete na iDNES.cz