Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi Eclipse Cross je dynamický soupeř pro nového Yetiho

aktualizováno 
Ženeva (Od zpravodajů Auto.iDNES.cz) - Až Škoda na podzim představí novou generaci modelu Yeti, není pochyb, že půjde o velmi populární auto. Určitou netradiční alternativu k němu teď představilo Mitsubishi. Slavné jméno Eclipse, které vozila kompaktní kupé, teď naroubovalo na crossover s trochu divočejšími tvary.

Mitsubishi Eclipse Cross | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nové Mitsubishi Eclipse Cross se v nabídce značky cpe do nepříliš výrazné mezery mezi menší ASX a větší Outlander. Auto dostalo hodně dynamické linky s netradičními zlomy karoserie, které z něj dělají docela nezvyklý vůz.

Jednotlivé detaily jako bychom však už několikrát v dané kategorii viděli. Mohutná maska i provedení nárazníku trochu odkazuje třeba na divoká SUV Lexusu, uspořádání zadní části s rozděleným a zlomeným zadním oknem dává vzpomenout třeba na Hondu Civic. Design vozu naznačoval už koncept XR-PHEV z roku 2013. Eclipse Cross rozhodně není prvoplánově krásné auto, zákazníky bude chtít upoutat spíše svou zvláštností.

Fotogalerie

Uvnitř je situace hodně podobná, jako u celé řady dalších kompaktních SUV. Místa je tu tak akorát, vzadu mají cestující docela bohatý prostor před koleny, ale nad hlavou už je to horší, vpředu si nemá posádka nač stěžovat. Přístrojová deska s velkým panelem infotainmentu vystupujícím z vrchu středové konzoly vypadá na fotografiích docela elegantně, ale ve skutečnosti na nás působí trochu divoce, stejně jako vnější design auta. Alespoň tak vnějšek a vnitřek spolu ladí, ale zorientovat se ve všech ovládacích prvcích bude chtít trochu času.

Mitsubishi vsadilo při interakci s infotainmentem mimo jiné i na touchpad umístěný vedle řadicí páky, což nemusí být nejšťastnější řešení. Další ovládací prvky jsou utopeny před řadící pákou pod trochu nezvykle vystouplým vrchem konzoly. Vnitřek auta se snaží z hlediska zpracování působit vcelku normálně, nežene se za prémiovostí, ani není příliš obyčejné.

Nabídka pohonných jednotek novinky nebude kdovíjak široká. Základem je přeplňovaná benzínová patnáctistovka, která je spojena s CVT převodovkou, v Evropě přijímanou trochu vlažně. Alternativou je nafťák, který je důkazem toho, že downsizing asi opravdu skončil – má totiž objem 2,2 litru. Spojen je s osmistupňovou automatickou převodovkou.



Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Za dva roky nové auto: vietnamská automobilka ohromuje rychlostí

Skici chystaných modelů nové vietnamské automobilky VinFast

Pařížský autosalon bude letos chudý, nejstarší automobilová přehlídka se má změnit na salon mobility, spousta značek se...

Evropa hlasuje o emisních limitech. Podle výrobců jsou mimo realitu

Měření emisí v laboratoři

Evropský parlament schválil cíle pro snižování emisí pro osobní automobily a lehká užitková vozidla. Výbor pro životní...

Najdete na iDNES.cz