Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi Eclipse Cross je dynamický soupeř pro nového Yetiho

aktualizováno 
Ženeva (Od zpravodajů Auto.iDNES.cz) - Až Škoda na podzim představí novou generaci modelu Yeti, není pochyb, že půjde o velmi populární auto. Určitou netradiční alternativu k němu teď představilo Mitsubishi. Slavné jméno Eclipse, které vozila kompaktní kupé, teď naroubovalo na crossover s trochu divočejšími tvary.

Mitsubishi Eclipse Cross | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nové Mitsubishi Eclipse Cross se v nabídce značky cpe do nepříliš výrazné mezery mezi menší ASX a větší Outlander. Auto dostalo hodně dynamické linky s netradičními zlomy karoserie, které z něj dělají docela nezvyklý vůz.

Jednotlivé detaily jako bychom však už několikrát v dané kategorii viděli. Mohutná maska i provedení nárazníku trochu odkazuje třeba na divoká SUV Lexusu, uspořádání zadní části s rozděleným a zlomeným zadním oknem dává vzpomenout třeba na Hondu Civic. Design vozu naznačoval už koncept XR-PHEV z roku 2013. Eclipse Cross rozhodně není prvoplánově krásné auto, zákazníky bude chtít upoutat spíše svou zvláštností.

Fotogalerie

Uvnitř je situace hodně podobná, jako u celé řady dalších kompaktních SUV. Místa je tu tak akorát, vzadu mají cestující docela bohatý prostor před koleny, ale nad hlavou už je to horší, vpředu si nemá posádka nač stěžovat. Přístrojová deska s velkým panelem infotainmentu vystupujícím z vrchu středové konzoly vypadá na fotografiích docela elegantně, ale ve skutečnosti na nás působí trochu divoce, stejně jako vnější design auta. Alespoň tak vnějšek a vnitřek spolu ladí, ale zorientovat se ve všech ovládacích prvcích bude chtít trochu času.

Mitsubishi vsadilo při interakci s infotainmentem mimo jiné i na touchpad umístěný vedle řadicí páky, což nemusí být nejšťastnější řešení. Další ovládací prvky jsou utopeny před řadící pákou pod trochu nezvykle vystouplým vrchem konzoly. Vnitřek auta se snaží z hlediska zpracování působit vcelku normálně, nežene se za prémiovostí, ani není příliš obyčejné.

Nabídka pohonných jednotek novinky nebude kdovíjak široká. Základem je přeplňovaná benzínová patnáctistovka, která je spojena s CVT převodovkou, v Evropě přijímanou trochu vlažně. Alternativou je nafťák, který je důkazem toho, že downsizing asi opravdu skončil – má totiž objem 2,2 litru. Spojen je s osmistupňovou automatickou převodovkou.





Nejčtenější

Seat Leon
Lepší výhled z SUV je pověra, potvrdil test

Často vyzdvihovanou předností SUV má být dobrý výhled ven. Pravda, ze sedačky, která je výš než u ostatních aut, vidíte provoz jinak, někdo má dojem většího...  celý článek

Volkswagen Atlas
VW Atlas je velké SUV pro celý svět, ale v Evropě se nemůže prodávat

Volkswagen na autosalonu ve Frankfurtu v rámci novinářského večera předvedl své největší SUV Atlas. Před běžnými zákazníky jej ovšem skryl, protože v EU ho...  celý článek

PCF2017 - Porsche RWB
Tuningový sraz trochu jinak

Letošní Escape6 Prague Car Festival ukázal to nejlepší nejen z českého tuningu a my jsme nemohli chybět. Jaká byla naše výprava a stálo to za to?  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Škoda Auto zahájila sériovou výrobu nového kompaktního SUV Karoq v závodě...
Škoda by mohla přesunout výrobu Superbu do Německa

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto chce podle odborářů přesunout výrobu následníka modelu Superb do Německa. Důvodem má být velká poptávka po vozech...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Aircross je výjimečně praktický crossover, prozkoumali jsme ho

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Citroën představuje další malé auto. Nahrazuje C3 Picasso, má však výraznější vzhled a nové jméno C3 Aircross. A říká si SUV, i když pohon všech kol nenabídne...  celý článek

BMW Group představila ve Frankfurtu BMW i Vision Dynamics - slibuje nový...
Nové BMW na baterky půjde proti tesle, má ujet 600 kilometrů

Podznačka elektromobilů „i“ u mnichovské značky se už nějakou dobu nedočkala nového příspěvku. BMW na něm ale teď usilovně pracuje, příští model, který bude...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.