Japonská automobilka přesto evropský trh zatím ze svých cílů nevyškrtla. V polovině letošního roku se několik stovek těchto malých vozítek objeví v Anglii. Na tamním trhu si chce Mitsubishi vyzkoušet zájem Evropanů.
Malé "i“ přitom patří k technicky velmi vyspělým vozům. Může se pochlubit hliníkovým rámem, lehké materiály přitom v Evropě pro svá auta používají jen výrobci luxusních vozů. .
Japonský technický zázrak má malý přeplňovaný motor pohánějící zadní kola. Karoserie s délkou 3,4 metru nabízí dva páry dveří a prý opravdu dostatek místa pro čtyři cestující.
V přední části karoserie našel místo akumulátor, malý motor spolu se čtyřstupňovým automatem sídlí vzadu pod podlahou kufru.
Motor dostal objem 660 cm3 a výkon díky turbu dosahuje 64 koní. Jeho umístění dozadu tak připomíná dnes už historické modely Fiat 500 nebo starý Volkswagen brouk.
Takové uspořádání však zaručuje větší prostor pro posádku, než když se motor usídlí nad přední nápravou. Nevýhodou naopak bývají horší jízdní vlastnosti takového konceptu.
Malé Mitsubishi "i“ si s sebou může přinést do Evropy i jednu velkou nevýhodu, a to je vysoká cena spojená s lehkými materiály použitými pro jeho konstrukci.
Malé hliníkové auto zkoušelo vyrábět i Audi v podobě modelu A2. To se ale neuchytilo, a tak možný konkurent už z výrobního programu německé značky zmizel.
Mitsubishi i v číslech | |
délka x šířka x výška (mm) | 3395 x 1475 x 1600 |
počet míst | 4 |
motor | přeplňovaný 3válec 12V, 660 cm3 |
převodovka | 4stupňová automatická |
max. výkon kW/k | 47/64 |
max. kroutící moment (Nm) | 94 |
průměrná spotřeba (l/100 km) | 5,4 |