Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi i: nejvyspělejší japonské auto si do Evropy netroufá

aktualizováno 
Vypadá jako prodloužený smart, v Japonsku získal ocenění pro technicky nejpokročilejší auto 2006–2007, v jiné japonské anketě dokonce získal titul pro nejlepší auto roku 2007. Ale do Evropy si zatím toto Mitsubishi, jehož druhou část jména tvoří pouhé písmeno "i", netroufá.

Mitsubishi i | foto: Mitsubishi

Japonská automobilka přesto evropský trh zatím ze svých cílů nevyškrtla. V polovině letošního roku se několik stovek těchto malých vozítek objeví v Anglii. Na tamním trhu si chce Mitsubishi vyzkoušet zájem Evropanů.

Malé "i“ přitom patří k technicky velmi vyspělým vozům. Může se pochlubit hliníkovým rámem, lehké materiály přitom v Evropě pro svá auta používají jen výrobci luxusních vozů. .

Mitsubishi iMitsubishi iMitsubishi i



Japonský technický zázrak má malý přeplňovaný motor pohánějící zadní kola. Karoserie s délkou 3,4 metru nabízí dva páry dveří a prý opravdu dostatek místa pro čtyři cestující.

V přední části karoserie našel místo akumulátor, malý motor spolu se čtyřstupňovým automatem sídlí vzadu pod podlahou kufru.

Mitsubishi iMitsubishi iMitsubishi i 



Motor dostal objem 660 cm3 a výkon díky turbu dosahuje 64 koní. Jeho umístění dozadu tak připomíná dnes už historické modely Fiat 500 nebo starý Volkswagen brouk.

Takové uspořádání však zaručuje větší prostor pro posádku, než když se motor usídlí nad přední nápravou. Nevýhodou naopak bývají horší jízdní vlastnosti takového konceptu.

Mitsubishi iMitsubishi iMitsubishi i



Malé Mitsubishi "i“ si s sebou může přinést do Evropy i jednu velkou nevýhodu, a to je vysoká cena spojená s lehkými materiály použitými pro jeho konstrukci.

Malé hliníkové auto zkoušelo vyrábět i Audi v podobě modelu A2. To se ale neuchytilo, a tak možný konkurent už z výrobního programu německé značky zmizel.

Mitsubishi i v číslech
délka x šířka x výška (mm) 3395 x 1475 x 1600
počet míst 4
motor přeplňovaný 3válec 12V,
660 cm3
převodovka 4stupňová automatická
max. výkon kW/k 47/64
max. kroutící moment (Nm) 94
průměrná spotřeba (l/100 km) 5,4

Autoři:




Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.