Mitsubishi Outlander: cestou necestou

  • 3
Minulý týden vstoupil na český trh nový model Mitsubishi Outlander, který bude kromě dalších agregátů pohánět i upravený přeplňovaný motor známý z Lanceru Evolution.

Outlanderu předcházel koncept ASX představený v roce 2001, po něm následoval model Airtrek, vyráběný pouze pro japonský trh. Novinka značky tří diamantů je dílem kalifornského designérského střediska Mitsubishi Design America.

Outlander si odbyl premiéru na letošním ženevském autosalonu a je prvním modelem automobilky Mitsubishi na evropském trhu od roku 2000. Zároveň je první z řady čtrnácti novinek, které uvede Mitsubishi na trh v příštích pěti letech.

Charakteristickým stylistickým prvkem nového SUV je výrazná maska chladiče s třemi chromovanými diamanty, na ní navazuje klenutá kapota motoru. Přední náprava je typu McPherson, zadní víceprvková Multi-Link.

Prostorný interiér vozu poskytuje dostatek komfortu a pohodlí cestujícím na předních i zadních sedadlech. Plnohodnotné rezervní kolo je přístupné po odklopení dna zavazadelníku, který má objem 402 litrů.

V současné době je v nabídce model Outlander pouze s jedním zážehovým motorem o objemu dva litry a výkonu 100 kW (136 k) při 6 000 ot/min. Agregát disponuje šestnáctiventilovou technikou, vícebodovým vstřikováním paliva Multi Point a dosahuje maximálního kroutícího momentu 176 Nm při 4 500 ot/min. Vůz vybavený tímto motorem dosahuje maximální rychlosti 192 km/h a zrychluje z 0 na 100 km/h za 10,7 sekundy v případě verze s pohonem předních kol (2WD). Varianta s pohonem všech kol (4WD) dosáhne rychlosti 100 km/h za 11,4 s.

Kombinovaná spotřeba Outlanderu je 9,1 (4WD 9,5) l/100 km, mimo město 7,4 (4WD 7,7) a v městském provozu 12,1 (4WD 12,5) l/100 km.

Koncem roku bude nabídka pohonných jednotek rozšířena o zážehový agregát 2.4 MIVEC, jehož výkon by měl dosahovat 117 kW (160 k). O rok později nabídku doplní přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec disponující výkonem přes 200 koní. Jedná se o upravenou pohonnou jednotku známou z  Mitsubishi Lancer Evolution. O použití vznětového agregátu se pro model Outlander zatím neuvažuje, ale je možné, že si jej evropský trh vyžádá.

Základní motor je kombinován výhradně s pětistupňovou manuální převodovkou. Automobil je standardně nabízen s kotoučovými brzdami na všech kolech, přičemž přední kotouče jsou ventilované. Rozměr použitých pneumatik je 215/60 R16.

Mitsubishi Outlander je k dispozici ve dvou variantách výbavy - Comfort a Sport. Bohatší verze sport je k dispozici pouze s pohonem všech kol. Základní výbava Comfort nabízí například ABS s EBD, čelní a boční airbagy, klimatizaci nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Rozšířená výbava Sport obsahuje navíc například automatickou klimatizaci, mlhová světla, hliníkové disky kol nebo kůží potažený volant a hlavici řadicí páky.

V letošním roce počítá výrobce v Evropě s prodejem 8 000 vozů Outlander, v dalších letech chce tento počet téměř zdvojnásobit na 15 000. Hlavními odbytišti by měly být trhy v Německu, Velké Británii a Skandinávii. Ve východoevropských zemích by automobilka Mitsubishi chtěla od příštího roku prodat ročně přibližně tisíc kusů nového vozu, letos by se mělo jednat o 800 automobilů z čehož by asi 200 mělo připadnout na český trh.

Základní cena vozu je 698 500 Kč (Comfort 2WD), verze Comfort 4WD přijde na 765 000 Kč a varianta Sport 4WD je k dispozici za 829 000 Kč (všechny ceny jsou uvedeny včetně DPH). V prodeji bude také montážní verze s možností odpočtu DPH. Největšími konkurenty Outlanderu jsou Subaru Forester a Mazda Tribute.

 

Rozměry a hmotnosti Mitsubishi Outlander

Délka

4 544 mm

Šířka 1 750 mm
Výška 1 670 mm
Rozvor 2 625 mm
Rozchod kol vpředu 1 495 mm
Rozchod kol vzadu 1 505 mm
Světlá výška

195 mm

Provozní hmotnost varianty 2WD

1 435 kg

Maximální hmotnost varianty 2WD

1 970 kg

Provozní hmotnost varianty 4WD

1 535 kg

Maximální hmotnost varianty 4WD

2 070 kg

Maximální hmotnost bržděného návěsu

1 500 kg

Maximální hmotnost nebržděného návěsu

570 kg