Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi Outlander: z atleta je pohodový mamut

aktualizováno 
Možná nevypadá moc hezky, asi jako cihla na kolech. Je však pohodlný a má famózní motor. Nové mitsubishi se prodává od 605 000 korun.

Příběh outlanderu připomíná život muže: jako mladík, rozuměj v první generaci, to byl sportovec, sice z rodu SUV, ale s velkým talentem pro jízdu na silnici. Pak přišel střední věk (generace druhá), kdy trochu ubral na plynu, stal se z něj pohodář, příjemný společník s talentem uspokojit rodinu a občas se nechat svést k dračení. A teď je tu třetí vydání: zajištěný padesátník, spokojený sám se sebou, už na sport moc nepomýšlí, kyne a chce mít svůj klid.

Mitsubishi Outlander

Každá generace lehce terénního mitsubishi byla jiná, žádná nenavazovala na tu předchozí, a tak si vždycky musela najít svou klientelu. Oba předchůdci byli relativně úspěšní, hlavně "dvojka" byla pro Mitsubishi důležitým modelem. Nová generace si bude muset zase své příznivce a zákazníky najít. Ti, kteří jezdí v předchůdci, mezi nimi, hádáme, nebudou. Potvrzuje to i kolega, majitel outlanderu druhého vydání, kterého jsme novinkou nechali svézt. Přišla mu příliš mohutná..

Těžký atlet

Může se hodit

Zamolovali jste si Mitsubishi Outlander? Tak si ho kupte. Vybírejte z nabídky na Automodul.cz/Mitsubishi Outlander.

Outlander je mohutný už od pohledu. Rychlé linky a dynamické křivky si designéři schovali pro jiné modely, tohle je takový mamut na americký způsob. Přitom to cvalík není, váží necelých 1,7 tuny, třeba kombíkový Citroën C5 váží víc. Proporcemi však dietní hmotnost maskuje. Dostal mohutný hezký předek, vyvážené tvary při pohledu zboku a zadek trochu bez nápadu. Celé dohromady to ladí, jen musíte být vyznavač spíše krabicovitého designu.  Zase vypadá, že vzhled bude hodně odolný proti zastarání.

Mitsubishi Outlander

A takový je i když s ním jedete. I zpoza volantu cítíte, že zabíráte pořádný kus silnice. Pokud chcete outlander koupit manželce, ujistěte se, že bude s takovým mamutem chtít jezdit. Na druhou stranu, výhled ven je až nečekaně dobrý.

Outlander je takové SUV ze staré školy. Dnes už se těmhle autům přestává říkat "sportovně užitková", nově jsou to crossovery, tedy kříženci SUV (nebo teréňáku) s čímkoliv, třeba i s kupé nebo kabrioletem (v USA fakt prodávají boubelatý Nissan Murano jako kabrio, moc na dračku ovšem nejde).

Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander

To outlander si na crossover nehraje, při jízdě se spokojeně houpe, nájezdy do zatáček radši volí rozvážnější a nakloní se v nich. Ten majestát valící se masy má něco do sebe, kazí ho ale alergie na rozbitou silnici. Když už se tak měkce houpe, čekáte taky, že vyžehlí rozbitou silnici. Velké nerovnosti jako retardéry ladně překoná, na malých nerovnostech však prkenně drncá.  Moderní SUV jsou dravější, na druhou stranu, kdo dravce nechce, hledá stále hůř. A tomu třetí outlander padne do noty.

Velkoprostor

Zevnitř je to mitsubishi se vším všudy, poctivě sestavené, ale vzhledem vás zrovna nenadchne. Auto za 900 tisíc (v testované verzi) by mohlo mít lépe vypadající plasty, milovníci a znalci některých japonských značek jsou však zvyklí.

Fotogalerie

Kdo nehledá hi-tech moderní vzhled, ale raději funkční klasiku, bude spokojený. Líbí se panel tvořící kokpit se všemi ovladači, jen některé vypadají, že pamatují snad ještě prvního outlandera. Ovládání palubního počítače knoflíkem nalevo pod volantem je klasika Mitsubishi. A je to pořád k zlosti.

Skvělá jsou velká pohodlná křesla sedadel. Potěší klasická mechanická ruční brzda. Pocit drahoty a honosnosti outlander posádce navodit neumí, na druhou stranu má moderní vychytávky, které nabubřelejší konkurenti postrádají, třeba sedm airbagů nebo adaptivní tempomat.

Mitsubishi Outlander
Mitsubishi Outlander - druhá (prostřední) řada sedadel
Mitsubishi Outlander - třetí řada sedadel

Velkou devizou obrovské kabiny je plně využitelná sedmimístnost, k mání je i výhradně pětimístná verze. V kufru je třetí řada sedadel a dospělý se tam fakt vejde. Sedadla se sklápějí do podlahy, ta pak zařezává hezky s nárazníkem, jen se nelekněte, jak je to vysoko. Proklínat budete konstruktéry za to, jak vymysleli přístup na ně. Musí se proto odklopit druhá řada sedadel, která je zároveň taky posuvná. Než přijdete na to, jak je odklopit a jak posunout, asi radši otevřete manuál. Intuitivní to rozhodně není, občas trochu krkolomné. Když si to nacvičíte a nedozvíte se, že konkurence to umí vyřešit i jednodušeji a elegantněji, budete nadšeni variabilitou a prostorností. Opěradla druhé a třetí řady jdou polohovat, když jedete v sedmi, přece jen do kufru ještě naložíte docela dost. 

Mitsubishi Outlander

 

Skvělý silák

Nový turbodiesel 2.2 litru (110 kW) je ozdobou outlanderu. Jeho sílu dobře cítíte, zátahu si ale užíváte v relativně úzkém rozsahu otáček. Klidná jízda za brukotu v nízkých otáčkách je pohodová, když chcete razanci, musíte těch 150 koní (110 KW) trochu popohnat. Je to prostě vyznavač práce v klidu, jeden z těch motorů, u kterých se vám nechce mu vnucovat výrazné změny režimů. Takže ho necháte převalovat se v nízkých otáčkách a libovat si nad sedmilitrovou spotřebou.

S outlanderem se můžete odvážit i do terénu, to je u SUV stále větší unikum. Připravil si na to chytrý pohon všech kol. Řídí ho elektronika. Řidič může vybírat ze tří režimů. U klasického silničního připne elektromagnetická spojka zadní kola, když to začne klouzat. Na druhém konci je mód, který dělí sílu mezi nápravy 50:50. Ten mezi nimi se hodí asi nejvíc do situace, která panuje na silnicích v posledních dnech.

Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander v číslech

  • délka x šířka x výška x rozvor: 4655 x 1800 x 1680 x 2670 mm
  • objem kufru: 128 - 1022 l
  • motor: vznětový přeplňovaný 2268 ccm
  • max. výkon: 110 kW/150 k
  • max. točivý moment 380 Nm (s automatem 360)
  • max. rychlost: 200 km/h
  • zrychlení 0-100 km/h: 10,2 s
  • prům. spotřeba: 5,3 l/100 km (5,8 s automatem)
  • provozní hmotnost: od 1630 kg
  • základní cena: 757 000 Kč (verze s pohonem všech kol)

Pozn: údaje výrobce

Z levného kraje není

A jak je na tom mitsubishi s cenou? Základní "dvoukolka" je za 605 tisíc s benzinovým dvoulitrem, nejlevnější 4x4 už ale stojí  podstatně víc: 757 tisíc korun. Výbava je naprosto dostačující, vyšší stupně přidávají jen moderní vychytávky typu dotykového displeje, hlídače jízdních pruhů nebo couvací kamery.

Pokud chceme cenu srovnat, musíme nejdříve najít ty pravé konkurenty. Podrobnější zkoumání ukazuje, že kompaktní SUV jako Toyota RAV4, Mazda CX-5, Honda CR-V nebo Ford Kuga jsou příliš malá, a třeba VW Touareg zase příliš velký. Nový outlander se tak může srovnávat nejlépe s Nissanem X-Trail, Chevroletem Captiva či Kiou Sorento. Z této trojice je nejlevnější už výběhový chevrolet, ale s mitsubishi se nemůže srovnávat výbavou ani zpracováním.

Nové sorento je vynikající vůz, který jako 4x2 s benzinem 2.4  stojí stejně jako outlander (610 tisíc korun), jako naftová čtyřkolka je však o poznání levnější (720 tisíc). Oba válcuje díky akčnímu ceníku Nissan X-Trail, který má pohon 4x4 i dvoulitrový turbodiesel už v základní výbavě. Stojí 585 tisíc korun.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.