Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mitsubishi Sportback: Pozor na žraloka!

  8:03aktualizováno  8:03
Agresivní koncept Mitsubishi vévodí stánku japonského výrobce, který dal světu fenomén jménem EVO. Ďábelsky rychlá rodinná auta má značka tří diamantů v oblibě - sportback je tedy hatchback, který v týdnu poslouží k cestám do práce a za nákupy a o víkendu bude dovádět na okruhu.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Auto prozatím stojí ve Frankfurtu jako studie, Mitsubishi ale prý chystá v minimálně pozměněné podobě jeho sériovou výrobu.

Sportback má využít novou platformu automobilky, na jejímž základě chce japonská automobilka postavit příští generace svých modelů.

Sportback tak dostal podvozek s velkorysým rozvorem a rozchodem. Při délce 4500 milimetrů je to od jedné nápravy k druhé 2630 milimetrů. Auto má tak v každém rohu kolo a minimální převisy.

Japonský koncept se se narodil v německém designérském centru Mitsubishi a je tedy vymyšlen tak, aby se líbil právě zhýčkaným Evropanům. Ostře řezané rysy a výrazně sportovní profil, to jsou zbraně, které na evropské řidiče platí.

Rozměry

Délka 4500 mm
Šířka 1795 mm
Výška 1450 mm
Rozvor 2630 mm

Na obrázcích působí menším dojmem, ve skutečnosti je to pořádný kus auta, který se velikostí řadí nad Lancer. Pětidveřový hatchback s délkou čtyři a půl metru má předek, před kterým budou auta utíkat za krajnici. Z profilu vynikne zašpičatělý žraločí nos a malé oči světel, poskládané z diod jak se na spořádanou autosalonovou studii sluší a patří. Dravce světových moří - žraloka, připomíná sportback i nenasytnou tlamou mřížky chladiče.

I když sportback prozatím spořádaně stojí na stánku Mitsubishi v pavilonu 5 frankfurtského výstaviště, je na pohled pekelně rychlý. Dynamicky skloněná spodní hrana oken a prolisy na bocích zvýrazňují mohutný ponton karoserie: celé auto je vysoké 1450 mm. Nízký trojúhelník oken dává pětidveřovému autu vzhled nabroušeného kupé. Splývající záď ovšem hostí velké hatchbackovské víko kufru.

Zadní partie s nezbytným křidélkem na vrchní hraně dveří působí mohutně a hraje spíše na sportovní než praktickou stránku. Pod velkým úhlem skloněné zadní okno navazuje na prosklenou panoramatickou střechu. Dojem dotvářejí zadní světla, velmi podobná těm předním, a nezbytné výrazné koncovky výfuku.

Automobilka plánuje autu postaveném na základě sportbacku dát do vínku pohon předních nebo všech kol, poháněných vznětovými i zážehovými motory. Lahůdkou má být "světový motor" vyvíjený ve spolupráci s automobilkami Hyundai a DaimlerChrysler, který má nabídnout výkon přes 200 koní.

Žralok od Mitsubishi by měl zamířit na silnice  do dvou let. Na jeho platformě by měly vzniknout také odvozené verze, od SUV, přes crossover cestující napříč segmenty, až po velkou limuzínu.

FOTOGALERIE Z FRANKFURTU

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Mitsubishi Sportback

Autoři: ,






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Elektrická tříkolka Nobe
Autofotka týdne: Nádherná elektrotříkolka z Estonska

Zatím je to jen počítačová vizualizace, pokud ale tvůrci seženou peníze na vývoj a start výroby, bude to parádní retro odkazující na italskou designérskou...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.