Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová aféra na obzoru. Mitsubishi přiznalo švindly se spotřebou

  11:40aktualizováno  11:40
Japonská automobilka Mitsubishi Motors našla důkazy, že její zaměstnanci podváděli u některých modelů při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. Týká se to asi 625 tisíc vozů. Jsou mezi nimi hlavně modely, které pro Mitsubishi dodával konkurenční Nissan, a právě ten na nesrovnalosti přišel.

Japonská automobilka zastavila výrobu svých kei cars, protože odhalila manipulace s testy spotřeby. | foto: Nissan

Šéf automobilky Mitsubishi Tetsuro Aikawa se na tiskové konferenci omluvil všem zákazníkům. Oznámil rovněž, že firma zatím pozastavila výrobu a prodej modelů, kterých se manipulace dotýká. Jsou to modely Mitsubishi eK a eK Space a jeho dvojče Nissan Dayz Roox. To jsou všechno takzvané „kei cars“, modely určené speciálně pro japonský trh. Jde o malá auta s maloobjemovými motory, která využívají daňová zvýhodnění na domácím trhu.

Podle českého zastoupení značky se současná situace netýká aut prodávaných v Evropě.

Problém byl odhalen, když Nissan upozornil na nesrovnalosti v údajích. Mitsubishi proto provedlo interní kontrolu a zjistilo, že byly zfalšovány údaje o tlaku v pneumatikách, aby spotřeba vypadala lépe, než ve skutečnosti je. Automobilka nyní zjišťuje, zda byly údaje upraveny také u automobilů prodávaných v zahraničí. Akcie firmy po oznámení spadly o patnáct procent.

Mitsubishi eK Space

Mitsubishi eK Space

Mitsubishi eK

Mitsubishi eK

Mitsubishi se již několik let snaží získat zpět důvěru zákazníků, o kterou přišlo po skandálu s defekty na počátku tohoto století. Ten vypukl poté, co se ukázalo, že automobilka od 70. let zatajovala problémy svých vozů, například selhávání brzd, spojky či vadné palivové nádrže.

Zpráva od Mitsubishi přichází v době, kdy automobilový průmysl čelí zvýšeným kontrolám kvůli skandálu Volkswagenu s podváděním při emisních testech. Volkswagen loni přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se to týká zhruba 11 milionů naftových aut.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Čínské pneumatiky na cestě do Evropy. Linglongu pomáhají Španělé i Češi

Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli...

Čínský výrobce pneumatik Linglong plánuje expanzi v Evropě. V Číně nyní otevírají nejmodernější testovací trať na...

V Nošovicích startuje výroba nového auta. Ladného fastbacku Hyundai

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show

Právě dnes startuje výroba dalšího auta z Česka. Ladný Hyundai i30 Fastback doplňuje nabídku aut vyráběných ve...

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.