Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nová aféra na obzoru. Mitsubishi přiznalo švindly se spotřebou

  11:40aktualizováno  11:40
Japonská automobilka Mitsubishi Motors našla důkazy, že její zaměstnanci podváděli u některých modelů při testech, které mají zjistit spotřebu paliva. Týká se to asi 625 tisíc vozů. Jsou mezi nimi hlavně modely, které pro Mitsubishi dodával konkurenční Nissan, a právě ten na nesrovnalosti přišel.

Japonská automobilka zastavila výrobu svých kei cars, protože odhalila manipulace s testy spotřeby. | foto: Nissan

Šéf automobilky Mitsubishi Tetsuro Aikawa se na tiskové konferenci omluvil všem zákazníkům. Oznámil rovněž, že firma zatím pozastavila výrobu a prodej modelů, kterých se manipulace dotýká. Jsou to modely Mitsubishi eK a eK Space a jeho dvojče Nissan Dayz Roox. To jsou všechno takzvané „kei cars“, modely určené speciálně pro japonský trh. Jde o malá auta s maloobjemovými motory, která využívají daňová zvýhodnění na domácím trhu.

Podle českého zastoupení značky se současná situace netýká aut prodávaných v Evropě.

Problém byl odhalen, když Nissan upozornil na nesrovnalosti v údajích. Mitsubishi proto provedlo interní kontrolu a zjistilo, že byly zfalšovány údaje o tlaku v pneumatikách, aby spotřeba vypadala lépe, než ve skutečnosti je. Automobilka nyní zjišťuje, zda byly údaje upraveny také u automobilů prodávaných v zahraničí. Akcie firmy po oznámení spadly o patnáct procent.

Mitsubishi eK Space

Mitsubishi eK Space

Mitsubishi eK

Mitsubishi eK

Mitsubishi se již několik let snaží získat zpět důvěru zákazníků, o kterou přišlo po skandálu s defekty na počátku tohoto století. Ten vypukl poté, co se ukázalo, že automobilka od 70. let zatajovala problémy svých vozů, například selhávání brzd, spojky či vadné palivové nádrže.

Zpráva od Mitsubishi přichází v době, kdy automobilový průmysl čelí zvýšeným kontrolám kvůli skandálu Volkswagenu s podváděním při emisních testech. Volkswagen loni přiznal, že do vozů s naftovými motory instaloval software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty oxidů dusíku. Po celém světě se to týká zhruba 11 milionů naftových aut.

Autoři: ,




Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Továrna Nokian ve Vševovolžsku
Jak se peče pneumatika? Známe recept, ale ingredience jsou tajné

Recept na tuto specialitu obsahuje kolem čtyřiceti ingrediencí a je přísně tajný. Peče se při 120 °C a celá výroba trvá 84 hodin. Výsledek se ovšem jíst nedá....  celý článek

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.