Její rozmach nastal po druhé světové válce, přelom tisíciletí znamenal pád, firma řešila řadu skandálů a v současnosti Mitsubishi těží z aliance s japonským Nissanem a francouzským Renaultem.
Historii značky začal psát japonský průmyslník Jataró Iwasaki v dubnu 1870, když založil loďařskou firmu Tsukumo Shokai. O tři roky později firma přijala název Mitsubishi, což v japonštině znamená tři diamanty. Postupně se začala věnovat těžařství, výrobě strojů, bankovnictví i realitám. Automobilovou výrobu zahájila počátkem dvacátého století.
V roce 1917 sjel z výrobní linky první japonský sériově vyráběný automobil Mitsubishi Model A, který konstrukčně i technicky vycházel z italského Fiatu Zero. Vůz byl sedmimístný a pod kapotou měl motor o výkonu 35 koní. Ti zákazníci, kteří si tehdy mohli pořízení auta finančně dovolit, však dávali přednost renomovaným zámořským značkám, vůz se proto velkého úspěchu nedočkal. Vyráběl se pouhé tři roky a vzniklo ho jen na dvě desítky kusů.