Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mladá Boleslav vydraží čtyřicet let starý gazík

  16:17aktualizováno  16:17
Neobvyklým způsobem se "zbaví" části svého majetku město Mladá Boleslav. Více než čtyřicet let starý "gazík" neboli vůz značky GAZ 69 půjde do dobrovolné dražby.

"Likvidační komise vůz vyhodnotila jako nepotřebný. Na radě města padl návrh prodat ho touto cestou, byla by škoda ho dát do šrotu,“ vysvětluje náměstek mladoboleslavského primátora Jan Smutný.

Automobil sloužil od roku výroby 1963 místním dobrovolným hasičům. Ti ho ale už několik let nepoužívají, a tak stojí v jejich garáži v Podlázkách.

"Vyvolávací cena bude 45 tisíc korun,“ upřesňuje Smutný s tím, že výtěžek dostanou hasiči. Podle něj je to zřejmě první dražba majetku města.

"Nevzpomínám si, že by se něco takového už uskutečnilo. Pokud se tento způsob osvědčí, mohli bychom to opakovat, pokud se v majetku města objeví další zajímavá věc určená na odpis,“ míní náměstek Smutný.

O vůz by mohli projevit zájem například ctitelé a znalci automobilových veteránů. GAZ 69 je lehký osobní vůz vyráběný v letech 1953 až 1972 v Sovětském svazu. Auto bylo standardním dopravním prostředkem všech armád bývalé Varšavské smlouvy. Sloužil například jako radiovůz, vozidlo chemického průzkumu, sanitka a také jako tahač bezzákluzového kanonu.

Dražba se uskuteční v rámci Svatováclavské jízdy historických vozidel 28. září. Začne v 11.15 v parku na výstavišti.

Kromě dražby čeká návštěvníky jízdy další novinka – poprvé v historii pojedou vozy nejen po Mladé Boleslavi, ale i mimo město. Cílem bude Dobrovice, kde se uskuteční další doprovodný program.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Favorit
OBRAZEM: Shortcut, Eltra, MTX, podívejte se na favority, které neznáte

Favorit letos slaví třicet let od představení. Klasický hatchback a kombík jménem Forman, tak si většina pamatuje nabídku Favoritu, modelu, který dovezl...  celý článek

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Veteránský závod Pražská noblesa
OBRAZEM: Pražská noblesa je závod, kde nevyhrává nejrychlejší

Rekordních 144 historických automobilů a motocyklů soutěžilo o uplynulém víkendu v pražské Jeremenkově ulici v závodě v pravidelnosti do vrchu. Na trať směly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.