Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mladoboleslavskému vozu se daří v zahraničí

aktualizováno 
-
Výborná hodnocení většinou sklízejí Škody Octavie v testech zahraničních motoristických magazínů. "Klady o poznání převyšují zápory," konstatuje německý Auto Motor und Sport poté, co se Škodou Octavií 1.9 TDI SLX (81 kW) ujeli řidiči poslední úsek z celkové porce sta tisíc testovacích kilometrů. "Této octavii se podařilo zlomit poslední předsudky vůči autům východní značky. Tak dobře v testu na 100 000 kilometrů už dlouho neskončil ani žádný jiný zástupce koncernu Volkswagen," píše magazín. Až když měla Škoda Octavia 1.9 TDI SLX za sebou něco málo přes 33 tisíc kilometrů, objevila se první závada: zanesený naftový filtr potřeboval výměnu. Servis problém vyřídil v rámci záruky. Auto Motor und Sport se přitom ptá: "Kdo si ještě koupí golfa, když je tu octavia? A proč?" Než octavia dorazila do cíle dlouhodobého testu, musela ještě třikrát do servisu mimo pravidelné prohlídky. Poprvé to bylo vinou servisu, který chyboval při pravidelné kontrole. Podruhé byl vůz v opravně necelých sedm tisíc kilometrů před koncem testu kvůli vadné převodce řízení. To už byla octavia po záruce, ale přesto redakce německého magazínu platila jen zhruba 60 procent z celkové částky za opravu. Zbytek vzal servis na sebe v rámci kulance. Naposledy mimo plán navštívila octavia opravnu, když přestal fungovat mechanismus zavírání odkládací schránky. Podle výsledků testu magazínu Auto Motor und Sport nepřesvědčila odolnost brzd octavie. Brzdové kotouče a obložení musel servis vyměnit, když počítadlo kilometrů ukazovalo 62 470 kilometrů. Při této příležitosti servis vyměnil i vrzající sedadlo řidiče. V celkovém součtu patří uvedené závady octavie v porovnání s dlouhodobými testy jiných vozů v magazínu Auto Motor und Sport k malým bolístkám. Průměrná spotřeba Octavie 1,9 TDI se během stotisícového testu ustálila na 6,4 litru nafty na sto kilometrů. Žurnalisté pravidelně připomínají rok 1998, kdy se čekací lhůty na naftovou octavii v Německu protáhly až na rok. Kromě dlouhodobého testu zařadili zahraniční novináři octavii nejednou do srovnání s konkurenčními značkami. Z toho vychází mladoboleslavský vůz dobře, nadprůměrně. Například v testu kombíků Renault Laguna, Mazda 626 a Fiat Marea s Octavií 1.6 GLX obsadila škodovka v německém časopise Auto Bild druhou příčku. "Díky agilnímu motoru a velmi dobrým jízdním vlastnostem," vysvětluje magazín. Stejný časopis zařadil do jiného srovnání Octavii 1.8 turbo v luxusním provedení Laurin & Klement a výsledkem byla opět pomyslná stříbrná medaile. Konkurence byla z kategorie luxusních aut Lexus IS 200, BMW 320i, Saab 93 a Alfa Romeo 156. "Umístění octavie je opravdovou senzací," komentuje výsledky testu Auto Bild. Takto vybavená octavia přijde na tuzemském trhu na 664 900 korun. K designu octavie německý časopis poznamenal: "Opticky chybí Škodě Octavii něco zvláštního. Alfa Romeo je svými tvary jedinečná (v testu obsadila 5. příčku), Lexus je moderní (v testu 4.), Saab (3.) působí chladně šaramantně a BMW (1.) je dynamické." V dalším testu se Auto Bild při srovnání octavie s Volkswagenem Golf, Audi A3 a Seatem León ptá, "kdo vyrábí nejlepšího golfa?" Časopis naráží na stejnou platformu všech čtyř vozů, která zahrnuje nejen podvozek, ale i motory a další komponenty. Podle testu je nejlepším golfem ten pravý od Volkswagenu, hned po něm následuje Audi, třetí je Škoda a nejméně dobrým golfem je podle časopisu Seat León. Do podobného srovnání koncernových sourozenců se pustil německý Auto Motor und Sport, když vedle sebe postavil Škodu Octavii, Volkswagen Bora a Seat Toledo. V tomto srovnání škodovka vyhrála. "Na první pohled patří octavia o třídu výše než ostatní," shrnul hodnocení magazín.
Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.