Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mluvčí tvrdí, že na kupci octavie Škoda Auto neušetřila

  10:36aktualizováno  10:36
Ošizen si jako vlastník nového auta připadá Karel Vrbík z Prahy. "Koupil jsem Škodu Octavia Ambiente 1,6 MPI, obutou do pneumatik Matador 195/65 R15 91V. Nedávno jsem na vlastní oči viděl, že v tuzemsku jezdí vozidla téhož typu s pneumatikami stejných rozměrů od renomovanějších výrobců, jako je Continental, Dunlop nebo Goodyear, tedy s plášti dražšími a pravděpodobně i kvalitnějšími," sdělil Karel Vrbík.

Vyjádřil názor, že rozdíl v ceně pneumatik zmíněných značek a výrobky firmy Matador je několikatisícový. "Zajímá mne, odkdy Škoda Auto začala vybavovat vozy pneumatikami 195/65 R15 91V značky Matador současně s mnohem dražšími pneu jiných výrobců téhož rozměru, případně jakými pravidly se výbava pneumatikami řídí a zda jsou tyto rozdíly zohledněny v cenách jednotlivých vozů. Asi ne," napsal Karel Vrbík.

Rovněž připomněl, že Škoda Auto neustále vyzdvihuje, jak soustavně zvyšuje kvalitu vozů a pečuje o jejich bezpečnost, jak vyrábí v souladu s nejpřísnějšími normami atd. "Zmíněná praxe tomu ale podle mého soudu odporuje - pokud někdo nechce tvrdit, že jízdní vlastnosti a s nimi spojená bezpečnost vozu není závislá na kvalitě obutí," vyjádřil se čtenář. "Dovolím si dokonce tvrdit, že sebelepší vlastnosti podvozku, pérování, tlumičů, brzd a dalšího bezesporu neguje nekvalitní obutí vozu.

V odborných časopisech často zveřejňované výsledky takzvaných losích testů, kdy kvalitní pneumatiky zachrání jízdní vlastnosti jinak průměrného vozu a naopak podprůměrné pláště potopí téměř špičkový automobil, mi dávají za pravdu," uvedl Karel Vrbík. Evžen Krauskopf ze Škody Auto reagoval na problém, který může zajímat i jiné majitele octavií, vysvětlením, že mladoboleslavská firma nakupuje pro prvovýrobu denně tisíce pneumatik různých značek.

"Z toho vyplývá, že dodavatelů musí být více, neboť jeden nebo malá skupina dodavatelů by nebyla dlouhodobě schopna tyto nároky plnit. Z toho důvodu se na vozech Škoda objevují pneumatiky různých značek - včetně matadoru," potvrdil Evžen Krauskopf. "Každý díl, který montujeme do našich vozů - pneumatiky nevyjímaje -, musel projít dlouhodobým a velice náročným testováním. Rozhodujícím ukazatelem je vždy kvalita. Všechny pneumatiky musí splňovat velice náročné požadavky a musí plně odpovídat všem předpisům a normám.

Proto nelze souhlasit s tvrzením, že jde o nekvalitní obutí vozu," prohlásil mluvčí Škody Auto. Rovněž doplnil, že u maloobchodních cen pneumatik se prodejní ceny jednotlivých značek skutečně výrazně liší, což podle jeho mínění souvisí zejména s obchodní politikou jednotlivých výrobců. "Ovšem Škoda Auto nakupuje pneumatiky ve velkém a za ceny pro prvovýrobu, kde mezi cenou konkrétních pneumatik jednotlivých značek není téměř žádný rozdíl," pokračoval Evžen Krauskopf.

"Protože z těchto cen vycházíme i při kalkulacích výrobních nákladů na vůz, nemůže být montáž rozdílných značek pneumatik zohledňována v oficiálním ceníku. Nelze proto říci, že bychom na výrobních nákladech tohoto konkrétního vozu - jak se čtenář domnívá - ušetřili tisíce."


Nové octavie stejného modelu mohou být vybaveny rozdílnými značkami penumatik.

Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.