Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mluvčí tvrdí, že na kupci octavie Škoda Auto neušetřila

  10:36aktualizováno  10:36
Ošizen si jako vlastník nového auta připadá Karel Vrbík z Prahy. "Koupil jsem Škodu Octavia Ambiente 1,6 MPI, obutou do pneumatik Matador 195/65 R15 91V. Nedávno jsem na vlastní oči viděl, že v tuzemsku jezdí vozidla téhož typu s pneumatikami stejných rozměrů od renomovanějších výrobců, jako je Continental, Dunlop nebo Goodyear, tedy s plášti dražšími a pravděpodobně i kvalitnějšími," sdělil Karel Vrbík.

Vyjádřil názor, že rozdíl v ceně pneumatik zmíněných značek a výrobky firmy Matador je několikatisícový. "Zajímá mne, odkdy Škoda Auto začala vybavovat vozy pneumatikami 195/65 R15 91V značky Matador současně s mnohem dražšími pneu jiných výrobců téhož rozměru, případně jakými pravidly se výbava pneumatikami řídí a zda jsou tyto rozdíly zohledněny v cenách jednotlivých vozů. Asi ne," napsal Karel Vrbík.

Rovněž připomněl, že Škoda Auto neustále vyzdvihuje, jak soustavně zvyšuje kvalitu vozů a pečuje o jejich bezpečnost, jak vyrábí v souladu s nejpřísnějšími normami atd. "Zmíněná praxe tomu ale podle mého soudu odporuje - pokud někdo nechce tvrdit, že jízdní vlastnosti a s nimi spojená bezpečnost vozu není závislá na kvalitě obutí," vyjádřil se čtenář. "Dovolím si dokonce tvrdit, že sebelepší vlastnosti podvozku, pérování, tlumičů, brzd a dalšího bezesporu neguje nekvalitní obutí vozu.

V odborných časopisech často zveřejňované výsledky takzvaných losích testů, kdy kvalitní pneumatiky zachrání jízdní vlastnosti jinak průměrného vozu a naopak podprůměrné pláště potopí téměř špičkový automobil, mi dávají za pravdu," uvedl Karel Vrbík. Evžen Krauskopf ze Škody Auto reagoval na problém, který může zajímat i jiné majitele octavií, vysvětlením, že mladoboleslavská firma nakupuje pro prvovýrobu denně tisíce pneumatik různých značek.

"Z toho vyplývá, že dodavatelů musí být více, neboť jeden nebo malá skupina dodavatelů by nebyla dlouhodobě schopna tyto nároky plnit. Z toho důvodu se na vozech Škoda objevují pneumatiky různých značek - včetně matadoru," potvrdil Evžen Krauskopf. "Každý díl, který montujeme do našich vozů - pneumatiky nevyjímaje -, musel projít dlouhodobým a velice náročným testováním. Rozhodujícím ukazatelem je vždy kvalita. Všechny pneumatiky musí splňovat velice náročné požadavky a musí plně odpovídat všem předpisům a normám.

Proto nelze souhlasit s tvrzením, že jde o nekvalitní obutí vozu," prohlásil mluvčí Škody Auto. Rovněž doplnil, že u maloobchodních cen pneumatik se prodejní ceny jednotlivých značek skutečně výrazně liší, což podle jeho mínění souvisí zejména s obchodní politikou jednotlivých výrobců. "Ovšem Škoda Auto nakupuje pneumatiky ve velkém a za ceny pro prvovýrobu, kde mezi cenou konkrétních pneumatik jednotlivých značek není téměř žádný rozdíl," pokračoval Evžen Krauskopf.

"Protože z těchto cen vycházíme i při kalkulacích výrobních nákladů na vůz, nemůže být montáž rozdílných značek pneumatik zohledňována v oficiálním ceníku. Nelze proto říci, že bychom na výrobních nákladech tohoto konkrétního vozu - jak se čtenář domnívá - ušetřili tisíce."


Nové octavie stejného modelu mohou být vybaveny rozdílnými značkami penumatik.

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...



KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Tři dětské sedačky v autě: ne každý rodinný vůz sveze pět lidí

Dětské autosedačky jsou od 1.7.2006 povinné na všech typech komunikací.

Rodiny se třemi dětmi musí při koupi auta ze svých přání hodně slevit. Ne každý rodinný vůz se třemi sedadly vzadu...

Další z rubriky

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Anketa: Hlasujte o nejhorší auto světa

Anketa: Hlasujte o nejhorší auto světa

Dan Neil, Pulitzerovou cenou oceněný autonovinář, sestavil pro slavný magazín Time seznam padesáti nejhorších aut všech...

Najdete na iDNES.cz