Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut

  12:16aktualizováno  12:16
Bavorská metropole Mnichov zvažuje, že zakáže dieselovým autům jezdit po městě. Dotknout by se to mohlo 133 až 170 tisíc dieselových aut registrovaných ve městě, které je mimo jiné sídlem automobilky BMW. Důvodem úvah mnichovské radnice je množství emisí, které dieselové vozy vypouštějí do ovzduší.

Mnichov je domovem značky BMW, která je mimo jiné renomovaným výrobcem dieselových motorů. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

„Dokážu si jen těžko představit, že se bez takových zákazů do budoucna obejdeme, i když by mě těšilo, kdyby to šlo bez nich,“ řekl bavorský primátor Dieter Reiter deníku Süddeutsche Zeitung. Reagoval tak na nová data o znečištění ovzduší ve třetím největším německém městě.

Kolika aut by se zákaz dotkl, zatím není úplně jasné. Záleželo by na tom, jakých norem by se týkal. Reiter zatím uvažuje o tom, že dieselové vozy splňující nejpřísnější emisní normu Euro 6 by ve městě nadále jezdit mohly. Celkem je v Mnichově registrovaných 295 tisíc dieselových aut.

Zvažovaný zákaz by byl zatím nejširším v celém Německu. Mnichov s ním podle všeho počká nejméně do podzimu, kdy by měl Spolkový správní soud rozhodnout o tom, jestli takové zákazy mohou vyhlašovat jednotlivá města, nebo tak musí učinit vedení příslušné spolkové země.

Mnichov je sídlem automobilky BMW, která je mimo jiné renomovaným výrobcem naftových motorů. Její mluvčí uvedl, že pro zlepšení kvality ovzduší je vhodnější podporovat využívání elektrických vozidel než zakazovat provoz naftových automobilů.

Proti zákazům naftových vozů v jednotlivých spolkových zemích či městech se vyslovila rovněž spolková vláda. „Zákazy ježdění jsou špatným politickým přístupem,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy.

Akcie německých automobilek BMW, Volkswagen a Daimler oslabovaly. K jejich poklesu podle obchodníků přispěly právě vyhlídky na zákazy naftových automobilů, napsala agentura Reuters.

Nedávné testy německých úřadů ukázaly, že dieselové vozy splňující nejvyšší normu Euro 6 vyprodukují ve skutečném provozu 507 miligramů oxidů dusíku na kilometr, norma přitom počítá s emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr. Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.

Autoři: ,



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

Slovensko je ve hře o továrnu na výrobu elektromobilů

Čínský elektromobil Zhi Dou

Slovensko a další čtyři země střední či jihovýchodní Evropy jsou ve hře o investici čínského výrobce elektromobilů Zhi...

Šéf Toyoty: Elektromobily nejsou připraveny pro masovou výrobu

Toyota FT-4X

Auta poháněná bateriemi zatím nejsou připravena pro masovou výrobu. V rozhovoru s německým časopisem Spiegel to řekl...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.