Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mnichov uvažuje o zákazu jízdy dieselových aut

  12:16aktualizováno  12:16
Bavorská metropole Mnichov zvažuje, že zakáže dieselovým autům jezdit po městě. Dotknout by se to mohlo 133 až 170 tisíc dieselových aut registrovaných ve městě, které je mimo jiné sídlem automobilky BMW. Důvodem úvah mnichovské radnice je množství emisí, které dieselové vozy vypouštějí do ovzduší.

Mnichov je domovem značky BMW, která je mimo jiné renomovaným výrobcem dieselových motorů. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

„Dokážu si jen těžko představit, že se bez takových zákazů do budoucna obejdeme, i když by mě těšilo, kdyby to šlo bez nich,“ řekl bavorský primátor Dieter Reiter deníku Süddeutsche Zeitung. Reagoval tak na nová data o znečištění ovzduší ve třetím největším německém městě.

Kolika aut by se zákaz dotkl, zatím není úplně jasné. Záleželo by na tom, jakých norem by se týkal. Reiter zatím uvažuje o tom, že dieselové vozy splňující nejpřísnější emisní normu Euro 6 by ve městě nadále jezdit mohly. Celkem je v Mnichově registrovaných 295 tisíc dieselových aut.

Zvažovaný zákaz by byl zatím nejširším v celém Německu. Mnichov s ním podle všeho počká nejméně do podzimu, kdy by měl Spolkový správní soud rozhodnout o tom, jestli takové zákazy mohou vyhlašovat jednotlivá města, nebo tak musí učinit vedení příslušné spolkové země.

Mnichov je sídlem automobilky BMW, která je mimo jiné renomovaným výrobcem naftových motorů. Její mluvčí uvedl, že pro zlepšení kvality ovzduší je vhodnější podporovat využívání elektrických vozidel než zakazovat provoz naftových automobilů.

Proti zákazům naftových vozů v jednotlivých spolkových zemích či městech se vyslovila rovněž spolková vláda. „Zákazy ježdění jsou špatným politickým přístupem,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy.

Akcie německých automobilek BMW, Volkswagen a Daimler oslabovaly. K jejich poklesu podle obchodníků přispěly právě vyhlídky na zákazy naftových automobilů, napsala agentura Reuters.

Nedávné testy německých úřadů ukázaly, že dieselové vozy splňující nejvyšší normu Euro 6 vyprodukují ve skutečném provozu 507 miligramů oxidů dusíku na kilometr, norma přitom počítá s emisemi maximálně 80 miligramů na kilometr. Podle současných právních předpisů nemusejí auta normy dodržovat ve skutečném provozu, ale jen při měření v laboratoři.

Autoři: ,




Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.