Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mnozí řidiči špatně chápou záruku mobility

aktualizováno 
Automobilky Škoda, Volkswagen, Audi i Seat poskytují k novým vozům doživotní záruku mobility, některé jiné značky totéž nabízejí jako asistenční služby. Jedno ani druhé ovšem neznamená, že řidič zůstane mobilní i ve chvíli, kdy auto svěří k prohlídce nebo k opravě do servisu. Záruka spojená například s bezplatným užíváním náhradního vozu se uplatní hlavně v případech, kdy auto náhle odmítne poslušnost během cesty. "Smysl záruky mobility si mnozí řidiči vysvětlují špatně a předpokládají, že dostanou náhradní auto, sotva se škodovkou zajedou do servisu na objednanou opravu nebo pravidelnou prohlídku," říká Vladimír Malina ze Škody Auto Mladá Boleslav a dodává: "Proto jsme dodali do záručních podmínek poznámku, že auto musí být v momentě poruchy nejméně třicet kilometrů od řidičova bydliště. Ale i když vůz zklame majitele blíž domovu, odtah a pomoc přímo na silnici poskytneme bezplatně." Jiné značky nabízejí oproti firmám koncernu Volkswagen jen roční až dvouleté bezplatné asistenční služby, ale kilometrové omezení většinou v servisní knížce neuvádějí. Co záruka mobility dává? "Ať je řidič kdekoliv, třeba na dovolené v Chorvatsku, a pokazí se mu auto, tak zdarma přijede servisní vůz. Ten porouchané auto opět bezplatně odtáhne, platí se jen za opravu. Pokud ji servis nezvládne během několika hodin, půjčí zdarma až na tři dny náhradní auto, popřípadě zaplatí hotel nebo dopravu směrem domů," vypočítává Vladimír Malina. Záruka mobility však má háček: automobil musí procházet pravidelnými ročními prohlídkami, které opravna zaznamenává do servisní knížky. "Taková prohlídka stojí dva tisíce korun. Kromě výměny oleje a filtrů zahrnuje například kontrolu brzd, světel, kapalin, stavu náprav, výfuku a třeba i promazání dveří," upřesňuje Petr Řehák, technik servisu v Praze-Jarově. "K ročním prohlídkám je dobrý důvod - mnohým potížím lze odbornou kontrolou předejít. Řidiče tak zbavíme možných trablů na cestě," pokračuje Vladimír Malina. "Záruka mobility bude platit i za dvacet let například u dnes koupené, ale pravidelně servisované octavie." Záruku mobility ani asistenční služby některé značky nenabízejí vůbec. Příkladem může být japonský Nissan. "Asistenční služby zavádějí firmy, které nenabízejí tříletou záruku. Chtějí zákazníky přilákat jinak," říká Lubomír Tvardík, šéf zastoupení Nissanu v České republice.
Autor:




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.