Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moderátor VyVolených si užívá v kabrioletu

  15:27aktualizováno  15:27
Kabrioletem nechci někoho oslňovat. Prostě se mi líbí, říká moderátor Vlasta Korec. Auto s pevnou skládací střechou, která z kabrioletu během půl minuty udělá běžný vůz. Právě takovým jezdí herec a moderátor reality show VyVolení. Řidič kamionu už ze mě nebude, dodává.

K mladému muži patří i stylové auto. Toho se drží i Vlasta Korec, který jezdí v Renaultu Mégane CoupéCabriolet.

„Je to můj první kabriolet. V Americe jsem si kabrio vyzkoušel a říkal jsem si, že bych musel být blázen, abych si ho koupil i u nás. A vidíte, skutečnost je jiná,“ říká Korec. 

Sice máte pevnou střechu, ale přeci jen váš vůz nepatří mezi ty nejpraktičtější. Po velkém kufru a pateru dveří netoužíte?
Zatím ne. To má můj bratr. Čeká rodinu, věčně něco převáží... Já většinou jezdím sám, maximálně ve dvou a stěhovat také nic nemusím. Na rodinné auto mám ještě čas. 

Není pořízení kabrioletu i o exhibicionismu?
Tohle auto jsem si koupil z jednoho prostého důvodu: prostě se mi líbí. Ne proto, abych se staženou střechou někoho oslňoval. Jsem chlap a auto mi musí dělat radost. V tom jsem sobecký. Nedokážu si představit, že bych ráno přišel do garáže a tam stálo něco, co by se mi vůbec nelíbilo. 

Vyjmenujte tedy auta, která se vám líbí.
Zaujal mě Peugeot 107 i další dva malé vozy, které se vyrábějí v Kolíně. Ze střední třídy Audi A3 nebo Volkswagen Golf a ve vyšší střední třídě bych neodmítl BMW. Z těch opravdu velkých hrozně moc pokukuju po autech, jako je Jeep Grand Cherokee nebo nové Audi Q7. 

Kdy jste začal řídit?
Od patnácti jsem měl motorku. S kamarády jsme na pionýra balili holky. Já, abych to ještě vylepšil, jsem si ho nechal přestříkat do barev značky Marlboro. Předtím jsem ho ale musel rozebrat. To bylo v pohodě. Problém nastal, jakmile jsem ho měl složit. Motorka byla pohromadě, ale já měl v ruce hrst šroubků, které mi nějak zbyly. První týden jsem pak při každé vyjížďce počítal s tím, že mi upadne kolo. Kupodivu jsem to přežil. 

Záliba v motorkách vám zůstala. Na čem jezdíte dnes?
Občas si půjčím BMW. Koupi vlastní motorky plánuju už asi pět let. Snad už to opravdu vyjde. 

Co vás na tom láká?
Na motorce okolí vnímáte úplně jinak. Kromě toho jsou to i lidé. Mezi motorkáře jsem se dostal hlavně díky motorkářskému srazu v Rakovníku, který pravidelně moderuju. Scházejí se tam soustružníci, manažeři, prodavači... Všichni si sundají pracovní obleky, navléknou se do kombinéz a kožených bund a jedou se bavit na sraz. A určitě to nejsou žádní chlápci s řetězy, kteří jezdí mlátit lidi. Atmosféra je tam skvělá. 

A jaký typ motocyklu zvolíte?
Nejspíš cestovní enduro. Pro mě je podstatné, že jako prcek musím mít motorku, ze které dosáhnu na zem. Silničních motorek se bojím. Jízdu si chci vychutnávat. Samozřejmě že si užívám rychlost, ale nemusím jezdit dvě stě padesát za hodinu. 

A co třeba chopper?
To mám naplánované, až mi bude čtyřicet. Tou dobou chci mít v garáži Harleye-Davidsona a velké terénní auto. 

Jaké bylo vaše první auto?
Peugeot 205. Toho jsem zničil při nehodě, takže pak jsem si narychlo kupoval Mitsubishi Colt. Následovalo Audi 100, Škoda Felicia, Ford Escort, Renault Mégane Coupé a teď Renault CoupéCabriolet. 

Bylo nějaké z nich problematické?
Snad jen benzinové mitusbishi byla z nouze ctnost. Ale i on měl své kouzlo. Bylo to moje první auto s elektricky stahovatelnými okny. Jenže benziňák, a já dávám přednost autům na naftu. 

Co říkáte na úpravy vozů, takzvaný tuning?
U každého auta, které jsem měl, jsem uvažoval o nějaké úpravě. Můj vztah k tuningu je tedy pozitivní. Navíc se na to dají balit ženský. Proč myslíte, že to ti kluci dělají? Samozřejmě se jim to líbí a baví je to, ale tím pravým důvodem je touha zaujmout a zalíbit se nějaké krásné babě. 

Prý máte řidičák i na kamion. Je to pravda?
Mám řidičák pro všechny kategorie aut. Táta, který má dopravní firmu, je praktik, tak usoudil, že se mi to vždycky může hodit. 

Měl pravdu?
Živit se jako řidič kamionu asi nebudu, ale projel jsem v něm kus Evropy. Jenže jako spolujezdec, který se k některému našemu řidiči vetřel do auta. Ale jasně, že mi to taky půjčili. Řídit takový kolos je hodně adrenalinový zážitek. Za volantem kamionu si opravdu připadáte jako král silnic. 

Jiný způsob zvýšení adrenalinu nevyhledáváte?
Dokud ještě nemám rodinu, baví mě blbnout. Zkusil jsem závodní Škodu Octavii, svezl jsem se v tandemové formuli 3000 i v tahači s výkonem 1500 koní. Vrchol jsem ale zažil na okruhové sajdkáře. Pocit, kdy se vedle nadupané motorky vezete na malinkatém prostoru jen pár centimetrů nad zemí rychlostí přes dvě stě kilometrů za hodinu, je neskutečný. To byl megazážitek.

BMW A RENAULT Zatímco renaulta má Vlasta Korec už rok, koupi vlastní motorky zatím chystá. Teď si ji jen půjčuje.

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.