Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moderní motocyklista vozí místo nářadí mobilní telefon

aktualizováno 
-
Co by měl mít dnešní motocyklista pro případ poruchy jeho stroje? »Mobilní telefon,« shodují se servismani a na vysvětlenou doplňují, že moderní motorky jsou zpravidla tak dokonalé, že zřídkakdy bez varování zklamou. Zároveň jsou však tak složité, že nějaké větší opravy na silniční krajnici prakticky nepadají v úvahu. Navíc mnohé firm y zastupující světové značky se už i v tuzemsku dostávají na úroveň obvyklou v motoristicky vyspělých zemích a mechanici bývají připraveni kdykoliv zasáhnout. Když je závada větší a nelze ji odstranit na místě, tak porouchaný stroj naloží a odvezou i s motocyklistou. »Při všem motocyklovém pokroku nelze říci, že si také u moderních strojů šikovnější jezdec neporadí s jednoduššími problémy sám,« tvrdí Pavel Rys, který se obchodu a servisu současných motocyklů věnuje v Přešticích na Plzeňsku. »Na cestách by měl mít ve výbavě nejzákladnější klíče, dobrý šroubovák, svíčky, lanka, žárovky. Z méně obvyklých doplňků doporučuji sprej proti úniku vzduchu z píchlých bezdušových pneumatik. Neuškodí mít benzinový filtr.« Když motocykl odmítne jet, má i jezdec moderního stroje v repertoáru první pomoci klasické postupy. »Je třeba zkontrolovat svíčky a botky na nich, cívky, kabely, dobíjení, akumulátor... Při kontrole přívodu paliva se může ukázat ucpaný kohout u nádrže či zanesený benzinový filtr,« radí Pavel Rys. »Jestli ale bude porucha na benzinovém čerpadle a palivo se nedá alespoň provizorně přivést z nádrže do karburátoru přímo, je jlepší vsadit právě na mobilní telefon. Závadu motocyklista sám na silnici neodstraní. Podobně složitá situace je při poruchách hadic chlazení a problémech s mazáním. Rovněž může prasknout řetěz. Kdo má řetěz se spojkou, ten by měl vozit náhradní kus.« Problémům na cestách lze předejít systematickou údržbou stroje. »To znamená minimálně jednou ročně,ale nejdéle po šesti tisících kilometrech měnit olej,« vypočítává povinnosti motocyklisty Pavel Rys. »Důležité je seřizování ventilů v termínech daných výrobcem. Řetěz žádá vždy po 200 až 300 kilometrech ošetření speciálním sprejem a správné dotažení.« Současně Pavel Rys doplnil, že je dobré věnovat pozornost i ložiskům v kolech, zvlášť když motorkář často myje stroj vysokotlakou technikou. »Zkušenosti mi velí připomenout i takovou samozřejmost, jakou je řádné dotažení všech šroubů - na kolech, výfuku, kapotáži, prostě všude,« uzavírá Pavel Rys.


Složitější opravy je vždy radno svěřit specializovanému servisu.

Autor:


Témata: Ložisko


Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.