Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Modrozlatá střela: Impreza WRC Concept

aktualizováno 
Subaru odhalilo, co chystá do Frankfurtu. Hlavním lákadlem na stánku automobilky se souhvězdím Plejád ve znaku bude modrozlatý speciál Impreza WRC. Chybět nebude elektrosubaru a dlouho připravovaný turbodiesel.

Subaru Impreza WRC Concept | foto: Subaru

Snad žádné jiné auto neschytalo za poslední roky tolik kritiky za svůj design jako nové Subaru Impreza.

Po odchodu šéfdesignéra Andrease Zapatinase (ještě před subaru maloval Alfy Romeo) se u Subaru rozhodli úplně změnit charakter legendárního nepolapitelného sedanu.

Tříprostorovou karoserii nahradila pětidveřová hatchbacková. Což by ještě nevadilo, kdyby nebyla tak usedlá a tuctová.

Jak je ale u Subaru zvykem, obsah převažuje nad formou. Pod konfekčním obalem se skrývá špičková technika. Které se na rallyeové trati může postavit jenom věčný soupeř v podobě Mitsubishi EVO.

Na Frankfurt si tedy automobilka, která vyznává pouze motory boxer s protiběžnými písty a téměř bezvýhradně pohon všech kol, připravila evropskou premiéru imprezy. Představí ji s motory 1,5 (107 koní) a dva litry (150 koní), samozřejmě spřaženými s pohonem všech kol.

Na zářijovém autosalonu se představí také jediný "dvoukolový" model (rozuměj pouze s pohonem jedné nápravy) automobilky, kterým je nové malé Justy. Doopravdy je to ale vlastně jenom přejmenované Daihatsu Sirion, které už se na starém kontinentu nějaký ten pátek prodává.

Novou tvář doveze také SUVčková tribeca. Za úplně novým designem přídě bude schovaný nový benzinový šestiválcový 3,6 litr.

Konečně se blíží uvedení prvního subaráckého turbodieselu, jak jinak než s protiběžnými písty. Po autosalonech už ho automobilka vozí vcelku dlouho, uvedení na trh je na spadnutí - prý příští rok.

Na ekologickou notu zahraje Subaru R1e. Subaří mimino má v názvu "e", protože jezdí na elektřinu, prodává se prozatím jen v Japonsku.

Hvězdou expozice ale bude Impreza WRC Concept. Neboli předsériový exemplář připravované rallyeové zbraně. Představí ji prý sám Petter Solberg... 

Autor:




Nejčtenější

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.