Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Monstra se valí do Prahy. Špunty do uší s sebou!

  18:07aktualizováno  18:07
Auta na obřích pneumatikách nejen jezdící, ale i létající vzduchem jsou hlavními hvězdami v Americe oblíbené akce známé jako Monster Jam. Za dva měsíce už bude možné tuto show vidět poprvé i v české metropoli. A doporučení těch, co to už zažili: Špunty do uší s sebou!

Ty pneumatiky jsou vysoké každá téměř dva metry.

A spolu s vozidlem, které na nich skáče do vzduchu, aby po dopadu zdemolovalo jiná auta, váží plechový "drobeček" kolem čtyř tun.

Osm týmů se speciálně upravenými vozy se zúčastní automobilové show Monster Jam, kterou bude možné vidět v Česku poprvé od 28. do 30. října v Sazka Areně.

Diváci v exhibičním a soutěžním vystoupení uvidí vozidla, která se zúčastnila světového finále Monster Jam závodů v Las Vegas.

Hokejisty střídají monstra
Před dvěma týdny se Petr Manych, který se stará o produkci Monster Jamu v Sazka Areně, vrátil z obdobné akce evropského turné v Birminghamu. A říká, že v Praze bude akce ještě zajímavější.

Monster jam v Praze

* Trucky jsou typické speciálním designem a konstrukcí, sestrojeny pro krátké rychlé starty a akcelerace, mohou jezdit až 160 km/h, skákat až 40 metrů do dálky a 7 metrů do výšky.
* Jedno vozidlo váží kolem 4 tun, je přibližně 3,5 m dlouhé a 3,7 metru vysoké. Jen pneumatiky mají v průměru 1,7 metru. Pod kapotami se skrývá od 1500 do 2000 koňských sil, palivem je metanol.
* V pražském Monster Jamu se trucky utkají ve dvou různých soutěžích: side-by-side racing (jízda bok po boku) - klasický formát, kde vítězí první za čarou, freestyle (volná jízda) - při volné jízdě mají řidiči v určeném časovém úseku předvést co nejvíce triků a dovedností.
* Vstupenky lze zakoupit v předprodeji v síti Sazka Ticket, ceny k sezení se pohybují v rozmezí 390 až 790 korun. Na pokladnách arény budou vstupenky pouze v den konání akce.
"Auta totiž budou jezdit místo na betonu na tisíci kubících hlíny, které do arény po zakrytí ledové plochy navezeme, což je velice atraktivní. Překážkami budou standardní auta, která každý zná z pražských ulic," uvedl Manych s tím, že na každou show jich budou mít připravených k likvidaci deset. "Přeskočit, rozjezdit a co nejrychleji se dostat na určené místo," shrnul v krátkosti jeden z bodů programu.

"Upravované motory s obrovskými výkony fungující na metanol jsou přitom tak hlučné, že doporučuji návštěvníkům sluchátka nebo špunty do uší," dodal.

Představení
Grave Digger, Monster Mutt, Superman, Madusa, Escalade, El Toro Loco, Hot Wheels a Inferno nejsou v tomto případě názvy hrdinů z nějakého vědeckofantastického filmu, ale názvy trucků, které se v Praze představí. Právě monstrózního Grave Diggera, zelenočerné auto vypadající jako z hororu, mohou vidět lidé v metropoli už v těchto dnech v rámci doprovodné akce Road show.

"Je to seznamovací akce s doplňkovými soutěžemi s modely monster trucků na vysílačku o vstupenky na takzvané PIT Party. Tedy setkání a focení s řidiči přímo v aréně," řekl jeden z organizátorů, Ondřej Merta.

První byl Big Foot
Monster trucky vstoupily na scénu v roce 1982, když Američan Bob Chandler vtrhl na závody traktorů se svým Fordem Pick-up. Jeho vozítko však mělo obří pneumatiky pojmenované Bigfoot. Diváci byli překvapeni obrovskou silou tohoto masivního stroje, který byl schopen v okamžiku rozdrtit dvě osobní auta.

Likvidace menších i větších vozidel včetně školních autobusů a kaskadérské kousky se záhy staly lákadlem, a tak Big Foot následovali další konstruktéři. Na počátku mezi sebou jezdci nesoupeřili, pouze před sebou valili a demolovali auta jedno po druhém k radosti přihlížejících diváků.

Za volanty přitom nesedí pouze muž. I v Praze se divákům představí Debrah Miceli se svým pětitunovým Fordem F-150 Madusa o výkonu patnácti set koní.

Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.