Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Montáž autorádia a příslušenství

  16:46aktualizováno  16:46
- Přestože skoro všechny automobily, co sjedou z výrobní linky, mají minimálně dva reproduktory, anténu a připravenou kabeláž pro montáž autorádia, není to podle odborníků to pravé ořechové. "O kvalitě autorádií a reproduktorů je lepší pomlčet, ale na pováženou někdy bývá i to, co montují do automobilů přímo v továrně," tvrdí Pavel Kolář zastupující renomovavou značku autorádií na našem trhu.
 "Kvalitu, kterou poskytuje jen trochu lepší autorádio, neumějí tyto reproduktory přenést, výkon rádia navíc poddimenzované reproduktory ničí. Proto jen trochu náročnějším zákazníkům doporučujeme výměnu reproduktorů a kabelů za kvalitnější."
Pravdou zůstává, že mnozí motoristé se spokojí jen s tím základním, co nabízejí automobilky. Ale ten, kdo touží po výkonnější aparatuře, nechť zaloví hlouběji v peněžence a počítá s tím, že je nutné demontovat interiér vozu a ledacos upravit. "Aby reproduktory dobře hrály, musí být patřičně uchyceny," vysvětluje montážní technik Jiří Hrbek. "Třeba ve Škodě Octavii jsou dveřní reproduktory uchyceny v plastu a prostě to nehraje. Takže vyřízneme větší díru, prostor vyplníme speciální hmotou a reproduktory montujeme přímo do plechu karoserie. Při osazování zadní části auta vyrábíme dřevěná plata pro reproduktory. Speciální basové reproduktory - subwoofery se většinou dávají do kufru, opět do speciální desky. Zásobník na šest a více cédéček se většinou vejde do dutiny blatníku nebo pod sedačku spolujezdce, zesilovač patří do kufru."
Zatímco samotnou montáž rádia zvládne snad každý motorista, zabudovávání ostatních komponentů si žádá dávku zručnosti a citu.

Kvalitní basový reproduktor - subwoofer správně tvrdí muziku, jeho místo bývá v kufru hned za zadními sedadly.

Autor:




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Škoda Superb 1,8 TSI Style...
Škoda Superb 1,8 TSI Style...

r.v. 2016, naj. 47 365 km, benzín
639 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.