Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Montáž autorádia a příslušenství

  16:46aktualizováno  16:46
- Přestože skoro všechny automobily, co sjedou z výrobní linky, mají minimálně dva reproduktory, anténu a připravenou kabeláž pro montáž autorádia, není to podle odborníků to pravé ořechové. "O kvalitě autorádií a reproduktorů je lepší pomlčet, ale na pováženou někdy bývá i to, co montují do automobilů přímo v továrně," tvrdí Pavel Kolář zastupující renomovavou značku autorádií na našem trhu.
 "Kvalitu, kterou poskytuje jen trochu lepší autorádio, neumějí tyto reproduktory přenést, výkon rádia navíc poddimenzované reproduktory ničí. Proto jen trochu náročnějším zákazníkům doporučujeme výměnu reproduktorů a kabelů za kvalitnější."
Pravdou zůstává, že mnozí motoristé se spokojí jen s tím základním, co nabízejí automobilky. Ale ten, kdo touží po výkonnější aparatuře, nechť zaloví hlouběji v peněžence a počítá s tím, že je nutné demontovat interiér vozu a ledacos upravit. "Aby reproduktory dobře hrály, musí být patřičně uchyceny," vysvětluje montážní technik Jiří Hrbek. "Třeba ve Škodě Octavii jsou dveřní reproduktory uchyceny v plastu a prostě to nehraje. Takže vyřízneme větší díru, prostor vyplníme speciální hmotou a reproduktory montujeme přímo do plechu karoserie. Při osazování zadní části auta vyrábíme dřevěná plata pro reproduktory. Speciální basové reproduktory - subwoofery se většinou dávají do kufru, opět do speciální desky. Zásobník na šest a více cédéček se většinou vejde do dutiny blatníku nebo pod sedačku spolujezdce, zesilovač patří do kufru."
Zatímco samotnou montáž rádia zvládne snad každý motorista, zabudovávání ostatních komponentů si žádá dávku zručnosti a citu.

Kvalitní basový reproduktor - subwoofer správně tvrdí muziku, jeho místo bývá v kufru hned za zadními sedadly.

Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Chystá se zdražení pokut: za telefonování a focení až 10 tisíc a 4 body

Ilustrační snímek

Ministerstvo dopravy ve spolupráci s policií pracuje na zpřísnění bodového systému. Více se bude postihovat používání...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Němci měli velké oči. Milion elektromobilů u nich v roce 2020 jezdit nebude

Mercedes-Benz EQC

Milion elektromobilů na německých silnicích do roku 2020 pravděpodobně jezdit nebude. Poradci berlínské vlády nově...

Škoda Kodiaq GT: kupé-SUV se testuje převlečené za mazdu, jako před 30 lety

Prototypy Škody Kodiaq GT převlečené za SUV Mazdy.

Znetvořené prototypy prohánějící se v běžném provozu fascinují milovníky automobilů. Tuší, že maskování ukrývá něco...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...

Najdete na iDNES.cz