Montáž autorádia a příslušenství

- Přestože skoro všechny automobily, co sjedou z výrobní linky, mají minimálně dva reproduktory, anténu a připravenou kabeláž pro montáž autorádia, není to podle odborníků to pravé ořechové. "O kvalitě autorádií a reproduktorů je lepší pomlčet, ale na pováženou někdy bývá i to, co montují do automobilů přímo v továrně," tvrdí Pavel Kolář zastupující renomovavou značku autorádií na našem trhu.
 "Kvalitu, kterou poskytuje jen trochu lepší autorádio, neumějí tyto reproduktory přenést, výkon rádia navíc poddimenzované reproduktory ničí. Proto jen trochu náročnějším zákazníkům doporučujeme výměnu reproduktorů a kabelů za kvalitnější."
Pravdou zůstává, že mnozí motoristé se spokojí jen s tím základním, co nabízejí automobilky. Ale ten, kdo touží po výkonnější aparatuře, nechť zaloví hlouběji v peněžence a počítá s tím, že je nutné demontovat interiér vozu a ledacos upravit. "Aby reproduktory dobře hrály, musí být patřičně uchyceny," vysvětluje montážní technik Jiří Hrbek. "Třeba ve Škodě Octavii jsou dveřní reproduktory uchyceny v plastu a prostě to nehraje. Takže vyřízneme větší díru, prostor vyplníme speciální hmotou a reproduktory montujeme přímo do plechu karoserie. Při osazování zadní části auta vyrábíme dřevěná plata pro reproduktory. Speciální basové reproduktory - subwoofery se většinou dávají do kufru, opět do speciální desky. Zásobník na šest a více cédéček se většinou vejde do dutiny blatníku nebo pod sedačku spolujezdce, zesilovač patří do kufru."
Zatímco samotnou montáž rádia zvládne snad každý motorista, zabudovávání ostatních komponentů si žádá dávku zručnosti a citu.

Kvalitní basový reproduktor - subwoofer správně tvrdí muziku, jeho místo bývá v kufru hned za zadními sedadly.