První monacká automobilka nabízí sporťák s retromotorem z rolls-royce

Všeobecně téměř neznámá monacká automobilka Montecarlo Automobile letos slaví 30 let existence. K výročí si nadělila roadster se zajímavou motorizací. Auto pohání dvanáctiválec Rolls-Royce z roku 1998 upravený na pohon LPG v kombinaci s vodíkem.

Montecarlo Automobile Rascasse | foto: Quattroruote.it

Novinka se jmenuje Rascasse podle jedné ze zatáček městského okruhu v Monaku, kde se každoročně jede jedna z nejzajímavějších velkých cen formule 1. Montecarlo Automobile je malosériový výrobce, kterého založil v roce 1983 Fulvio Maria Ballabio a všeobecně si velkou slávu nedobyl. Jeden z dřívějších prototypů dostal od firmy i monacký kníže Rainier III. Dnes je však z Monaka rozhodně známější značka Venturi.

Montecarlo Automobile Rascasse je designově docela povedený roadster, který se ovšem nemůže měřit s nejnovější produkcí Ferrari nebo Lamborghini, tedy extraligou v daném segmentu. Design auta spíš patří do konce minulého století, řešením přídě nápadně připomíná špičkové Ferrari F50 z roku 1995.

Podle potřeb si majitel může na auto nasadit pevnou střechu, ale složenou si ji neodveze, musí ji nechat doma v garáži. Auto je dvoumístné, motor je uložen před zadní nápravou a poháněna jsou zadní kola. Detailní parametry firma neuvádí, pravděpodobně nejsou až tak podstatné. Zákazníci mají především ocenit špičkové jízdní vlastnosti a také luxusní interiér, který však neoplývá žádnou extra výbavou.

Montecarlo Automobile Rascasse

Spíš zaujme zpracováním. Kokpit připomíná luxusní jachty, což je v Monaku docela logické. Nikde v Evropě asi větší koncentraci luxusních jachet a lodí nenajdeme. Interiéru vládne kůže a všudypřítomné dřevěné dekory. Přístrojový štít nese poněkud nezvyklé budíky, opět v lodním stylu. Naopak v interiéru nenajdeme žádný multimediální displej a vlastně ani autorádio a dokonce ani klimatizaci.

Na modelu Rascasse je nejzajímavější pohonná jednotka. Výrobce si ji vypůjčil poněkud netradičně z Rolls-Royce Silver Seraph z roku 1998. Původ dvanáctiválcové jednotky je samozřejmě u BMW, pod které Rolls-Royce nyní patří. Původně měl motor výkon 240 kW, u Montecarlo Automobile se ho podařilo poměrně výrazně zvýšit na 368 kW.

Zajímavé je také palivo, které motor spaluje. Vedle obvyklého benzinu si motor poradí i s LPG sycené vodíkem. Jak již bylo uvedeno, značka se nechlubí ani zrychlením a ani maximální rychlostí. Je však jasné, že obojí bude víc než dobré. Firma plánuje vyrobit limitovanou sérii 15 vozů. Cena by se měla pohybovat okolo částky 13 milionů korun. V bohatém Monaku by u Montecarlo Automobile neměli mít potíže se získáním solventních zájemců.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...