První monacká automobilka nabízí sporťák s retromotorem z rolls-royce

aktualizováno 
Všeobecně téměř neznámá monacká automobilka Montecarlo Automobile letos slaví 30 let existence. K výročí si nadělila roadster se zajímavou motorizací. Auto pohání dvanáctiválec Rolls-Royce z roku 1998 upravený na pohon LPG v kombinaci s vodíkem.

Montecarlo Automobile Rascasse | foto: Quattroruote.it

Novinka se jmenuje Rascasse podle jedné ze zatáček městského okruhu v Monaku, kde se každoročně jede jedna z nejzajímavějších velkých cen formule 1. Montecarlo Automobile je malosériový výrobce, kterého založil v roce 1983 Fulvio Maria Ballabio a všeobecně si velkou slávu nedobyl. Jeden z dřívějších prototypů dostal od firmy i monacký kníže Rainier III. Dnes je však z Monaka rozhodně známější značka Venturi.

Fotogalerie

Montecarlo Automobile Rascasse je designově docela povedený roadster, který se ovšem nemůže měřit s nejnovější produkcí Ferrari nebo Lamborghini, tedy extraligou v daném segmentu. Design auta spíš patří do konce minulého století, řešením přídě nápadně připomíná špičkové Ferrari F50 z roku 1995.

Podle potřeb si majitel může na auto nasadit pevnou střechu, ale složenou si ji neodveze, musí ji nechat doma v garáži. Auto je dvoumístné, motor je uložen před zadní nápravou a poháněna jsou zadní kola. Detailní parametry firma neuvádí, pravděpodobně nejsou až tak podstatné. Zákazníci mají především ocenit špičkové jízdní vlastnosti a také luxusní interiér, který však neoplývá žádnou extra výbavou.

Montecarlo Automobile Rascasse

Spíš zaujme zpracováním. Kokpit připomíná luxusní jachty, což je v Monaku docela logické. Nikde v Evropě asi větší koncentraci luxusních jachet a lodí nenajdeme. Interiéru vládne kůže a všudypřítomné dřevěné dekory. Přístrojový štít nese poněkud nezvyklé budíky, opět v lodním stylu. Naopak v interiéru nenajdeme žádný multimediální displej a vlastně ani autorádio a dokonce ani klimatizaci.

Na modelu Rascasse je nejzajímavější pohonná jednotka. Výrobce si ji vypůjčil poněkud netradičně z Rolls-Royce Silver Seraph z roku 1998. Původ dvanáctiválcové jednotky je samozřejmě u BMW, pod které Rolls-Royce nyní patří. Původně měl motor výkon 240 kW, u Montecarlo Automobile se ho podařilo poměrně výrazně zvýšit na 368 kW.

Zajímavé je také palivo, které motor spaluje. Vedle obvyklého benzinu si motor poradí i s LPG sycené vodíkem. Jak již bylo uvedeno, značka se nechlubí ani zrychlením a ani maximální rychlostí. Je však jasné, že obojí bude víc než dobré. Firma plánuje vyrobit limitovanou sérii 15 vozů. Cena by se měla pohybovat okolo částky 13 milionů korun. V bohatém Monaku by u Montecarlo Automobile neměli mít potíže se získáním solventních zájemců.

Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Radikální krok Hondy: místo dieselu tichý hybrid bez převodovky

Honda CR-V Hybrid

Honda na současný vývoj, kdy naftová auta upadají v nemilost, reaguje radikálně. V nové generaci oblíbeného modelu CR-V...

Další z rubriky

Další Porsche 911 je tu. Legenda je nová a zase stejná

Porsche 911 (992) Carrera 4S

Porsche 911 je legenda. A to nejen po stránce prodejních či sportovních úspěchů, devětsetjedenáctka prostě musí mít v...

Autofotka týdne: nový Bentley Continental GT Convertible v detailech

Automobilka Bentley představila v Mnichově nový Continental GT Convertible

Britská automobilka Bentley ukázala v mnichovské TonHalle novou generaci modelu Continental GT Convertible. Jako jediná...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Najdete na iDNES.cz