Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

V Indii zase prší a tamní řidiči se bojí, že jim nateče voda do výfuku

aktualizováno 
V Bombaji už třetí den prší a má pršet ještě další čtyři. Vláda v některých zaplavených oblastech vyhlásila dětem prázdniny. V osmnáctimilionovém městě se zpožďují vlaky a lidé testují brodivost svých vozidel. S nekonvenčním řidičským stylem Indů musí počítat vývojáři už při práci na novém autě.

V Indii mají období dešťů od června do září. | foto: Reuters

Moderní auta jsou choulostivější než staré jednoduché vehikly a indické cesty plné děr jsou pro ně zatěžkávací zkouškou.

V ucpaných ulicích se pohybují dlouhé hodiny krokem na jedničku bez plynu, což zatěžuje celé hnací ústrojí. Pohyb vozu pak regulujete v podstatě jen spojkou.

Na specifický problém narazila před lety Škoda při uvádění svých modelů na indický trh. Začaly se objevovat problémy při průjezdu auta hlubokými loužemi.

„Když brodili skoro půl metru hlubokou vodou autem naši testovací řidiči, žádný problém neodhalili,“ popisoval jeden z vývojářů, který na autech pro Indii pracoval.

V Indii začalo období dešťů.
V Indii začalo období dešťů, takto to vypadá v ulicích Bombaje.

„Pozvali jsme si tedy indického technika. Hned při prvním průjezdu bylo jasné, kde je problém. Indové totiž automaticky, když vidí hlubokou vodu, kterou mají projet, dupnou na plyn,“ vyprávěl.

Fotogalerie

Evropan zpomalí a projede vodou krokem, Ind se do ní vžene co nejrychleji. „Prý mají tamní řidiči mimo jiné strach, že jim nateče do motoru výfukem. A že tomu zabrání, když pojedou na plný plyn,“ líčil pobaveně konstruktér.

Ve zvlněné vodě pak motor nasaje vodu. Škodovka tedy pro indický trh vyvinula speciálně upravené sací potrubí.

Z Boleslavi tehdy do Indie vyrazil i tým specialistů, kteří proměřovali indické louže. Fotili je a pak ve svém vývojovém centru postavili takový standardizovaný indický brod.



Nejčtenější



Další z rubriky

Čínu čeká vymírání automobilek, předpovídají experti

Čínská automobilka GAC se představuje na autosalonu v Detroitu.

Se 118 výrobci je Čína dost možná největší automobilovou velmocí současnosti, řada automobilek ale budou podle všeho...

Ronaldo teď konkuruje v Itálii papeži, ale taky se kvůli němu stávkuje

Cristiano Ronaldu z Realu Madrid se raduje z postupu do finále Ligy mistrů.

Stávkování je jedna z disciplin, ve které Italové vynikají. Poznal to každý, kdo se někdy třeba pokusil cestovat po...

Seat to znovu zkusí v Číně. Místo sportu a emocí nasadí moderní techniku

Jak se rodí SEAT

Španělská automobilová značka Seat, která je součástí německého koncernu Volkswagen, by se měla v roce 2020, nebo 2021...

Najdete na iDNES.cz