Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Ručně si staví sporťáky pro radost. Jezdí 320 km/h

aktualizováno 
Bez počítačů se vývoj moderního auta neobejde, ale Moreno Filandi to dokázal. Čistě řemeslně postavil dva sportovní modely.

Pětapadesátiletý Moreno Filandi už postavil dva supersporty. Ručně, bez pomoci výpočetní techniky, vedla ho jen intuice a sám říká, že na začátku neměl ani žádnou skicu. Jeho výtvory tak lze přirovnat spíše k sochám než k běžným autům.

První žlutý kousek jménem Uragano představil v roce 2009. Vyšel ho prý na 12 tisíc eur, což je zhruba 330 tisíc korun. Auto s hmotností 1 150 kg má pod kapotou přeplňovaný motor Audi s výkonem přes 600 koní. Sprint z nuly na stovku umí za tři sekundy a maximálka je prý 320 kilometrů za hodinu.

Fotogalerie

Druhý sporťák značky Filandi dorazil o pět let později a jmenuje se Ever S. Stříbrný sporťák má v útrobách hliníkové karoserie pětilitrový osmiválec Mercedes s výkonem 340 koní. Motor je uložený vepředu, poháněna jsou zadní kola. Auto s hmotností 1 420 kilogramů jede až 270kilometrovou rychlostí a na stovce je za 4,5 sekundy.

Ve Filandiho dílně ve Fontanelice u Bologni se už pracuje na dalším supersportu. Má být celý z leštěného hliníku ozdobeného nýtováním a vzhled bude prý velmi futuristický.

Morena se často ptají, zda by postavil auto i pro někoho jiného. Prý nechce, je to pro něj koníček, ne povolání.





Nejčtenější

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Další z rubriky

Aktivisté Greenpeace protestovali před frankfurtským výstavištěm.
Nejhorší čas na autosalon. Automobilky peskují politici i ekologové

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Autosalon ve Frankfurtu je dnes výsostným polem německých značek. Ostatní, které dorazily, jsou tu chvílemi trochu do počtu. Překvapením jsou čínská auta, ale...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Řidiči od ledna zaplatí „pokutu“ za každý den bez povinného ručení

Na nepojištěné řidiče se od ledna znovu chystá bič. Česká kancelář pojistitelů od nich bude vymáhat příspěvek za každý den bez povinného ručení. Poslanci toto...  celý článek

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.