Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moskevští zloději aut mají nejraději žigulíky a lexusy

aktualizováno 
Moskevští zloději aut mají sice stále nejraději staré žigulíky, ale nepohrdnou ani luxusním zbožím. Z osmi tisíc automobilů, které od počátku roku v ruské metropoli nedobrovolně změnily majitele, se strážcům zákona podařilo vypátrat a vrátit majiteli jen čtvrtinu vozů. Podle expertů zloděje nezastaví ani nejmodernější systémy ochrany automobilů před krádeží.

Lada 2107 | foto: Lada

Žebříček nejčastěji kradených aut podle listu Novyje Izvestija stále vedou žigulíky z domácí automobilky VAZ, patrně kvůli tomu, že se tyto zastaralé vozy hned rozebírají na náhradní díly. Ale další místa tabulky už zaujímají toyoty, mazdy, volkswageny a luxusní značky Lexus, Audi, Mercedes a Porsche.

Prý jde o dobře zorganizovaný byznys, na kterém vydělávají všichni, s výjimkou právoplatných majitelů. Luxusní vozy obvykle končí na severním Kavkaze, odkud je prakticky nelze získat zpět.

Na rozdíl od běžných modelů se dražší vozy kradou obvykle na objednávku pro konkrétního zákazníka, což se prý obvykle neobejde bez přispění pomocníků přímo od dealera. Poslední dobou jsou módní hlavně lexusy; za poslední dva týdny "zmizelo" z moskevských ulic 13 aut této značky, od počátku roku 80 vozů.

Kupcem ukradeného vozu se za situace, kdy milice bezmocně rozkládá rukama a pojišťovny hledají záminku, jak nevyplatit pojistku, občas stane sám majitel. Olegu Fadinovi zmizel Volkswagen Passat přímo pod oknem.

Za čas se mu ozval záhadný muž, který tvrdil, že za odměnu mu prozradí, kde se jeho vůz nachází. "Spočítal jsem si, že za vrácení svého auta budu muset zaplatit minimálně polovinu jeho hodnoty. Raději jsem se ho vzdal," řekl.

Jindy majitelé na specializované internetové stránce sami vypisují odměnu za vrácení auta ve zjevné naději, že přesvědčí zloděje či prostředníky.

Mnohdy však prý zůstanou jak bez auta, tak bez peněz. Ale i pokud vše dobře dopadne, takto vrácený automobil je už prakticky neprodejný, protože je v databázích zanesen jako ukradený.

Ale kdo se chce povozit v luxusu bez rizika okradení, má nyní šanci. Jedna moskevská taxikářská firma se vybavila vozy Rolls-Royce, Maybach, Maserati a Porsche. Za hodinu "rozkoše" uvnitř limuzíny si účtuje ekvivalent 5 500 Kč, za přistavení na letiště o tisícovku dráže. Ale porsche stojí pouhých 2 300 Kč. A kdo spěchá, ať na letiště či na chatu, ten si raději najme vrtulník, za necelých 35 000 Kč za hodinu. Ovšem přelety přímo přes Moskvu zatím stále zůstávají zakázány.

Autoři: ,






Nejčtenější

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Další z rubriky

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Favorit
Škoda Favorit: nejlevnější ojetina na trhu i sběratelský kousek

Škodu Favorit si pořizují nenároční motoristé, kteří ocení možnost na autě sem tam něco vlastními silami opravit, nebo sběratelé. Ti ve škodovce, která letos...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.