Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Moskevští zloději aut mají nejraději žigulíky a lexusy

aktualizováno 
Moskevští zloději aut mají sice stále nejraději staré žigulíky, ale nepohrdnou ani luxusním zbožím. Z osmi tisíc automobilů, které od počátku roku v ruské metropoli nedobrovolně změnily majitele, se strážcům zákona podařilo vypátrat a vrátit majiteli jen čtvrtinu vozů. Podle expertů zloděje nezastaví ani nejmodernější systémy ochrany automobilů před krádeží.

Lada 2107 | foto: Lada

Žebříček nejčastěji kradených aut podle listu Novyje Izvestija stále vedou žigulíky z domácí automobilky VAZ, patrně kvůli tomu, že se tyto zastaralé vozy hned rozebírají na náhradní díly. Ale další místa tabulky už zaujímají toyoty, mazdy, volkswageny a luxusní značky Lexus, Audi, Mercedes a Porsche.

Prý jde o dobře zorganizovaný byznys, na kterém vydělávají všichni, s výjimkou právoplatných majitelů. Luxusní vozy obvykle končí na severním Kavkaze, odkud je prakticky nelze získat zpět.

Na rozdíl od běžných modelů se dražší vozy kradou obvykle na objednávku pro konkrétního zákazníka, což se prý obvykle neobejde bez přispění pomocníků přímo od dealera. Poslední dobou jsou módní hlavně lexusy; za poslední dva týdny "zmizelo" z moskevských ulic 13 aut této značky, od počátku roku 80 vozů.

Kupcem ukradeného vozu se za situace, kdy milice bezmocně rozkládá rukama a pojišťovny hledají záminku, jak nevyplatit pojistku, občas stane sám majitel. Olegu Fadinovi zmizel Volkswagen Passat přímo pod oknem.

Za čas se mu ozval záhadný muž, který tvrdil, že za odměnu mu prozradí, kde se jeho vůz nachází. "Spočítal jsem si, že za vrácení svého auta budu muset zaplatit minimálně polovinu jeho hodnoty. Raději jsem se ho vzdal," řekl.

Jindy majitelé na specializované internetové stránce sami vypisují odměnu za vrácení auta ve zjevné naději, že přesvědčí zloděje či prostředníky.

Mnohdy však prý zůstanou jak bez auta, tak bez peněz. Ale i pokud vše dobře dopadne, takto vrácený automobil je už prakticky neprodejný, protože je v databázích zanesen jako ukradený.

Ale kdo se chce povozit v luxusu bez rizika okradení, má nyní šanci. Jedna moskevská taxikářská firma se vybavila vozy Rolls-Royce, Maybach, Maserati a Porsche. Za hodinu "rozkoše" uvnitř limuzíny si účtuje ekvivalent 5 500 Kč, za přistavení na letiště o tisícovku dráže. Ale porsche stojí pouhých 2 300 Kč. A kdo spěchá, ať na letiště či na chatu, ten si raději najme vrtulník, za necelých 35 000 Kč za hodinu. Ovšem přelety přímo přes Moskvu zatím stále zůstávají zakázány.

Autoři: ,


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Nerudný génius v černých brýlích zemřel před 30 lety

Enzo Ferrari

„Signor Ferrari, jak chcete, aby se na vás vzpomínalo,“ tak začínal poslední rozhovor se slavným mužem v černých...

Vitara končí s atmosférou. Motor ze staré školy modernímu SUV nepasuje

Suzuki Vitara

Suzuki Vitara je v kategorii SUV pojem, poprvé vyjela před třiceti lety. Postupně vznikla již ve čtyřech generacích,...

Osmdesátiny velikána designu. Maloval fiaty a Golfa, se Škodou to nevyšlo

Expozice studia Italdesign Giorgetta Giugiara

Patří k nejuznávanějším automobilovým designérům všech dob, vtiskl podobu více než dvěma stovkám modelů, jichž se po...

Najdete na iDNES.cz