Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mostecký autodrom mění koberec

  17:04aktualizováno  17:04
Místo rychlých závodních aut a motorek teď mostecký autodrom brázdí válcovačky, bagry a další těžká technika. Po čtvrtstoletí fungování autookruhu dostává dráha zcela nový speciální povrch. Autodrom se tak zkvalitní jak pro závodníky, tak pro jejich fanoušky.

SPECIÁLNÍ ASFALT. Nový povrch, který se nyní buduje na závodní dráze mosteckého autodromu, musí splňovat přísná technická a bezpečnostní kritéria stanovená mezinárodními asociacemi automobilového a motoristického sportu. | foto: Martin AdamecMF DNES

"Vsadili jsme na německého dodavatele, protože jde o společnost, která má dlouholeté zkušenosti právě s realizací extrémně namáhaných komunikací. Němečtí kolegové mají za sebou například úspěšnou rekonstrukci trati na Sachsenringu blízko Chemnitz," uvedl Michal Marek, sportovní ředitel okruhu.

"V Chemnitz se mimo jiné jezdí i světový šampionát MotoGP. A motocykloví bezpečnostní inspektoři jsou na kvalitu povrchu trati skutečně nejnáročnější. Saská trať ovšem po rekonstrukci bez problémů prošla všemi kontrolami," připomněl Marek.

Povrch v cílové rovince se vymění později. V Mostě se mění dvě třetiny povrchu závodiště. Současný zůstane jen v cílové rovince, kde se úpravy plánují v dalších letech.

Z dráhy se již odstranily obrubníky a postupně se odfrézovává starý povrch. Rekonstruují se odvodňovací kanály a vše se připravuje na pokládání několika vrstev zcela nového závodního "koberce".

Povrch závodní dráhy musí mít speciální vlastnosti stanovené mezinárodními asociacemi automobilového a motoristického sportu. Ty kontrolují jeho složení, kvalitu podloží, hrubost, pevnost a množství dalších faktorů, které přispívají především k bezpečnosti závodů.

"Složení závodní dráhy je diametrálně odlišné od výstavby běžné silnice. Má specifické vlastnosti také proto, že se tu jezdí jak závody motorek, tak velkých mnohatunových trucků," vysvětlil již dříve Dušan Matouš, mluvčí autodromu.

Nový povrch dostane i paddock, ze kterého zmizela zastaralá správní budova autodromu. Paddock se právě o tento prostor rozšíří. Vyžádal si to stoupající počet týmů při závodech, které potřebují místo pro své zázemí.

Poslední velké úpravy proběhly před třemi roky Zatím největší úpravy proběhly na mosteckém autodromu před třemi lety. Nebezpečný retardér tehdy nahradila nová šikana, která velmi zlepšila bezpečnost okruhu a také divácky zatraktivnila jednotlivé závody.

Je pojmenovaná po rakouském závodníkovi Frederico Carecovi, který zde tragicky zahynul při průjezdu původní zatáčkou.

V kalendáři letošních závodů, které se na mosteckém autodromu pojedou, je sedm zajímavých podniků. Nechybí mezi nimi například švýcarský okruhový šampionát nebo Mistrovství Evropy motocyklů.

Tradičním vrcholem sezony bude evropský šampionát tahačů, na který jezdí i tisíce diváků ze sousedního Německa.

"České okruhové mistrovství bude opět zajímavější než loni, protože podle informací z jednotlivých týmů přibudou nová atraktivní auta a jezdit bude ještě víc speciálů," řekl sportovní ředitel Marek.

Rekonstrukce mosteckého okruhu





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Ford Transit 2.2 L1H1...
Ford Transit 2.2 L1H1...

r.v. 2011, naj. 155 000 km, diesel
289 190 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.