Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mostecký okruh dostane po 25 letech nový asfalt

aktualizováno 
Autodrom v Mostě chystá na nadcházející sezónu velké změny, jež možná potěší závodníky i fanoušky motoristického sportu. Závodní dráha dostane ze dvou třetin zcela nový speciální povrch.

Setkání sportovních aut na mosteckém okruhu (9.5.2006) | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"Po pětadvaceti letech užívání je povrch trati opotřebovaný, proto jsme se rozhodli ho vyměnit. Současný zůstane jen v cílové rovince, tam jeho výměnu plánujeme v příštích letech," uvedl Dušan Matouš, mluvčí autodromu.

Povrch závodní dráhy musí mít speciální vlastnosti, stanovené mezinárodními asociacemi automobilového a motoristického sportu.

Ty kontrolují jeho složení, kvalitu podloží, hrubost, pevnost a množství dalších faktorů, které přispívají především k bezpečnosti závodníků.

"Nový povrch bude splňovat všechny požadované parametry. Start prací bude pochopitelně závislý na povětrnostních podmínkách, ale předběžně je naplánovaný na přelom března a dubna," upozornil Pavel Hanka, generální ředitel autodromu.

Rekonstrukce povrchu trati přijde na sumu v řádech milionů korun. Autodrom jedná o jejím provedení i s německou společností, která má zkušenosti se známým závodištěm SachsenRing u Chemnitzu.

"Budování závodní dráhy je diametrálně odlišné od výstavby běžné silnice. Má specifické vlastnosti také proto, že se tu jezdí jak závody motorek, tak velkých mnohatunových trucků," vysvětlil Matouš.

Letos se v Mostě pojede například mistrovství Evropy motocyklů. Tradičním vrcholem sezony bude evropský šampionát tahačů.

Po letošních úpravách povrchu trati už autodrom chystá další. Při nich se vymění povrch v cílové rovince, komunikace v boxech a rekonstrukcí projde i paddock.

Zatím největší úpravy proběhly na autodromu před třemi lety. Nebezpečný retardér tehdy nahradila nová šikana, která zvýšila bezpečnost okruhu a divácky zatraktivnila jednotlivé závody.

Je pojmenovaná po rakouském závodníkovi Fredericu Carecovi, který tragicky zahynul při průjezdu původním retardérem.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.