Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Mostecký okruh dostane po 25 letech nový asfalt

aktualizováno 
Autodrom v Mostě chystá na nadcházející sezónu velké změny, jež možná potěší závodníky i fanoušky motoristického sportu. Závodní dráha dostane ze dvou třetin zcela nový speciální povrch.

Setkání sportovních aut na mosteckém okruhu (9.5.2006) | foto: Michal ŠafránekiDNES.cz

"Po pětadvaceti letech užívání je povrch trati opotřebovaný, proto jsme se rozhodli ho vyměnit. Současný zůstane jen v cílové rovince, tam jeho výměnu plánujeme v příštích letech," uvedl Dušan Matouš, mluvčí autodromu.

Povrch závodní dráhy musí mít speciální vlastnosti, stanovené mezinárodními asociacemi automobilového a motoristického sportu.

Ty kontrolují jeho složení, kvalitu podloží, hrubost, pevnost a množství dalších faktorů, které přispívají především k bezpečnosti závodníků.

"Nový povrch bude splňovat všechny požadované parametry. Start prací bude pochopitelně závislý na povětrnostních podmínkách, ale předběžně je naplánovaný na přelom března a dubna," upozornil Pavel Hanka, generální ředitel autodromu.

Rekonstrukce povrchu trati přijde na sumu v řádech milionů korun. Autodrom jedná o jejím provedení i s německou společností, která má zkušenosti se známým závodištěm SachsenRing u Chemnitzu.

"Budování závodní dráhy je diametrálně odlišné od výstavby běžné silnice. Má specifické vlastnosti také proto, že se tu jezdí jak závody motorek, tak velkých mnohatunových trucků," vysvětlil Matouš.

Letos se v Mostě pojede například mistrovství Evropy motocyklů. Tradičním vrcholem sezony bude evropský šampionát tahačů.

Po letošních úpravách povrchu trati už autodrom chystá další. Při nich se vymění povrch v cílové rovince, komunikace v boxech a rekonstrukcí projde i paddock.

Zatím největší úpravy proběhly na autodromu před třemi lety. Nebezpečný retardér tehdy nahradila nová šikana, která zvýšila bezpečnost okruhu a divácky zatraktivnila jednotlivé závody.

Je pojmenovaná po rakouském závodníkovi Fredericu Carecovi, který tragicky zahynul při průjezdu původním retardérem.

Autoři:


Nejčtenější

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...

Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....



Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Superb jen s dieselem, Octavia bez 4x4. Škoda zúžila nabídku kvůli emisím

Škoda Superb SportLine

Tak chudý jako v dobách stopětky a favoritu ceník nových škodovek není. Nabídka motorů, které lze objednávat, je však...

Další z rubriky

Autovychytávky: Dominik bojuje s horkem, lednici nakonec ocenili chodci

Otestovali jsme autochladničku. Posloužila i jako krámek se zmrzlinou

Lednice původně určená do kufru auta se dá využít i jinak, redaktor iDNES.cz Dominik Vršanský to vyzkoušel. Největší...

Němci vyvíjejí auto se slunečním pohonem, objednává se zatím bez baterek

Německá automobilka Sono Motors vyvíjí elektromobil Sion se solárními články na...

Německá společnost Sono Motor pracuje na plně elektrickém automobilu Sion, který má v karoserii zabudované solární...

Chcete vidět Černobyl na vlastní oči? Máme návod k použití

Před opuštěním zóny absolvují návštěvníci dozimetrickou kontrolu.

Pozůstatek černobylské tragédie dnes ukazuje následky společenského selhání i panenskou přírodu. Proč stojí za to...

Najdete na iDNES.cz